 Mudrc Ezop (antické Řecko)  Vypravování příběhů o zvířatech  Zvířata mluví a mají lidské vlastnosti  Poučení v závěru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Literární výchova 4. ročník, práce s textem
Z truhly moudrosti krále Šalamouna 1. Jaký dar obdržel Samson od Hospodina? SÍLU 2. Kdo nyní ohrožoval Izraelity? PELIŠTEJCI (FILIŠTÍNI) 3. Do koho se.
VY_32_INOVACE_19 - Bajka 2 4  žánr malé epiky  prastarý literární útvar pěstovaný už v 6. stol. př. Kr. stručné sdělení, které se šířilo  původně.
Číslo v digitálním archivu školy
VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOV
BAJKA Obyčejně kratší próza (existují však i bajky veršované) obsahující hlubší význam. Bajky využívají tzv. alegorie - zvířata jednají jako lidé, mají.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kocourek Mňau Klikej.
BAJKY …když zvířata jednají jako lidé
Na stránce č. 4 jsou otázky testu. Na dalších stránkách
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Kočičí hrádek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici bajek, jejich hlavní znaky a představitele. Žáci se seznámí s vývojem bajek.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_02
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_036_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
eTwinningové odpoledne s rodinou ZŠ Hustopeče, Nádražní ul.
Bajka a její znaky.
VY_32_INOVACE_ČJ. 7.17_Jagues Prevért, bajka, prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková.
BAJKA Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nevěřící Tomáš sestaveno s využitím obrázků Henryho Martina Český text: kanan.cz Copyright © Henry Martin Used by Permission.
Elektronická učebnice - I
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Digitalizace výuky Příjemce
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
PODSTATNÁ JMÉNA Eva Velanová
Příběh Bylo jedno krásné místo na Zemi a jmenovalo se Šumava. A bylo tam ještě jedno krásné místo Lesní království. Rostlo tam hodně.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Anotace: Prezentace je určena pro 3. ročník, předmět český jazyk. Žák se seznámí s přídavnými jmény. Naučí se na ně zeptat a vyhledat ve větě. Obohacuje.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová LITERÁRNÍ STYLY.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_LITERATURA PRO DĚTI_BAJKA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
B A J K Y Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Povídka, pověst, pohádka, bajka Ověřeno: 5. ročník, V. třída Cílová skupina: žák základní školy praktické.
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Bajka Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Podmět ve větě je podstatné jméno nebo zájmeno.  Přísudek ve větě je sloveso.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.18 AnotaceMateriál slouží k vyhledávání podstatných jmen a sloves v textu, vytváření jiných vět s těmito slovy AutorMgr. Ivana Venglářová.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_28_Z POHÁDKY DO POHÁDKY ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Anotace: prezentace slouží k procvičování předložek 2.a 7.pádu
BAJKY úvod ŽOMJ-Bajka-znaky-PL-Výzva 2016.docx
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.03_Státní občanství.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
OPAKOVÁNÍ PÍSMENE g G Název : VY_32_inovace_11 - ČJ – Písmeno gG
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Literatura)
Obrázek dostupný z: ZVÍŘATA Obrázek dostupný z:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Základní škola, Hořice, Husova VY_12_INOVACE 1_24_Z POHÁDKY DO POHÁDKY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Starověká literatura.
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY
Název školy: Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
VY_32_INOVACE_19 19 Vím, co čtu IV. autor: Mgr. Jana Kobylková
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_24   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Bajka TEMA: Bajka
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_18_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Transkript prezentace:

 Mudrc Ezop (antické Řecko)  Vypravování příběhů o zvířatech  Zvířata mluví a mají lidské vlastnosti  Poučení v závěru

 LIŠKA A ČÁP Liška pozvala čápa na večeři, a když přišel, podala mu řídkou kaši na mělkém talíři. Sama labužnicky lízala, ale čáp si nemohl ani zobnout a musel o hladu domů. Zakrátko pozval čáp lišku a předložil jí nejvybranější pochoutku ve vysoké láhvi s úzkým hrdlem. Spokojeně vyzobával jídlo a pobízel přítelkyni, aby si nechala chutnat. Liška jeho lest prokoukla, avšak nezbylo jí nic než sušit hubu. Jak jsi obšťastnila mne, hostím i já tebe, řekl čáp, dobře víš, že hanba hanbou, půjčka oplátkou se platí.

 POUČENÍ  Co sám nemáš rád, nečiň druhému.

 Použité zdroje:  Malý, R.; Čítanka 4, Olomouc: Prodos, 2008, ISBN (str. 26)  iska-a-cap

 METODIKA  S dětmi si nejprve povídáme o mudrci Ezopovi a bajkách.  V textech v čítance žáci hledají u zvířat (vrána, liška, čáp, myš, želva, lev) lidské vlastnosti a poučení z příběhů.  Zápis a obrázek do sešitů.