1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU 4. 12. 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategie CŽU ČR a její implementace
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
LEDNICE 28. – 29. BŘEZEN 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V JIHOMORAVSKÉM KRAJI 9. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Mgr. Josef Slovák člen Rady Zlínského kraje pro oblast školství, mládeže a sportu Celoživotní učení – Kroměříž 2010 Systémové aktivity Zlínského kraje.
PROJEKT UNIV 3 Podpora procesů uznávání Jana Bydžovská Tematická konference projektu UNIV 3 OLOMOUC 18. –
Podpora dalšího vzdělávání v MSK Zpracovala: Ing. Petra Kaláčová Datum: 26. dubna 2012.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Jezerka 22. – 23. listopad 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V PARDUBICKÉM KRAJI 13. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
PŘISPÍVÁME K ROZŠÍŘENÍ NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, PODPORUJEME UZNÁVÁNÍ JEHO VÝSLEDKŮ CELOSTÁTNÍ SEMINÁŘ CELOŽIVOTNÍ UČENÍ – KROMĚŘÍŽ 2010 KROMĚŘÍŽ 12.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE v Královéhradeckém kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Aktuální vývoj v oblasti vzdělávání dospělých Konference k 10. výročí evropského programu Grundtvig 9. září 2010 Praha, Hotel President.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna Rekvalifikace a dílčí kvalifikace ; Monika Pokorná.
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Strategické řízení a plánování
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE 7. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Liberec.
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Podpora procesů uznávání
Kariérové poradenství a podnikavost
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU

Východiska projektu  Východiska projektu  Vize  Projekt UNIV 2 KRAJE  Trvalá udržitelnost OBSAH PREZENTACE

 seznámit zástupce krajů a pedagogickou veřejnost s projektem veřejnost s projektem  vyvolat diskusi  diskutovat o realizaci projektu a udržitelnosti jeho výstupů a výsledků jeho výstupů a výsledků CÍL PREZENTACE

VÝCHODISKA   CŽU = jeden z cílových konceptů EU  Memorandum o CŽU (2000)  Strategie lidských zdrojů  Strategie CŽU (2007)  její implementace (2008)  Dlouhodobé záměry MŠMT  OP VK 3.2 Podpora nabídky DV

SOUČASNOST  střední školy jsou relativně uzavřené instituce poskytující počáteční vzdělávání poskytující počáteční vzdělávání  snižující se počet nastupujících do středního vzdělávání vzdělávání  výrazné snížení žáků učebních oborů – hrozba uzavírání některých oborů hrozba uzavírání některých oborů  nedostatek pracovní síly? v technických oborech na úrovni vyučení oborech na úrovni vyučení

VÝCHODISKA  zaostávání dospělé populace ČR v dalším vzdělávání vzdělávání  významný úbytek středoškolské populace  pravděpodobný přesun přípravy pro některé kvalifikace do DV kvalifikace do DV  dlouhodobě se zvyšující podíl seniorů v populaci populaci ČR 5,7 % dospělých, EU 11,3 % ČR 5,7 % dospělých, EU 11,3 % 15ti – 16ti letí ti – 16ti letí Pokrývač, slévač 50 – 54  82 % 60 – 64  21 % 50 – 54  82 % 60 – 64  21 %

CÍLOVÁ SKUPINA Pracovníci vzdělávacích institucí Účastníci DV   šetření zájmu škol  šetření ÚIV o poskytování DV ve školách  dlouhodobé záměry krajů

PROČ PRÁVĚ ŠKOLY  mají materiální vybavení  mají odpovídající personální kapacity  rozvíjejí spolupráci se zaměstnavateli  naplňují koncept celoživotního učení

VIZE  otevřené instituce poskytující počáteční i nejrůznější druhy dalšího vzdělávání (včetně uznávání výsledků předchozího učení) nejen žákům, ale i dospělým a seniorům, a to jak s ohledem na jejich možnosti, zájmy a předpoklady, tak s ohledem na potřeby regionálního trhu práce.....

ZMĚNY V PRÁCI ŠKOL   rozvinout potřebné profesní kompetence PP  změnit řízení škol  změnit kritéria pro hodnocení škol  posilovat postavení škol jejich propojením do sítí

CÍLE PROJEKTU CÍL: Proměnit postupně SŠ zapojené do projektu na instituce poskytující počáteční i DV - centra CŽU CÍL: Vytvářet systematicky a na základě dohody s jednotlivými krajskými úřady sítě škol – center CŽU, celkem 13 sítí škol

NAPLŇOVÁNÍ PROJEKTU  intenzivní práce se školami  příprava PP na nové funkce školy - zejména: ✔ pedagogické projektování ✔ pedagogické projektování ✔ vzdělávání dospělých ✔ vzdělávání dospělých ✔ marketing ✔ marketing  příprava programů dalšího vzdělávání, pilotní ověření ověření  podpora DV reklamní kampaní

AKTIVITY PROJEKTU Vytvoření sítí škol A1 Vytvoření sítí škol Zvýšení vybraných profesních kompetencí PP A2 Zvýšení vybraných profesních kompetencí PP Příprava modulových programů DV A3 Příprava modulových programů DV Informační podpora DV A4 Informační podpora DV Reklamní kampaň ve prospěch DV A5 Reklamní kampaň ve prospěch DV

PROJEKT doba trvání zapojení krajů zapojení škol předpokládanáčástka 3,5 roku 13 (bez HMP) 325 škol (cca 25 v kraji) cca 300 mil.

ROZPOČET Práce s cílovou skupinou Mediální kampaň a publicita Administrace a řízení 75 % 12 % 13 %

VÝSLEDKY A VÝSTUPY  325 center celoživotního učení = škol  13  13 sítí škol - center celoživotního učení (koordinace činnosti škol, spolupráce, pozic na trhu)  rozvoj profesních kompetencí PP k poskytování DV (certifikovaní lektoři DV)  příprava 975 modulových programů DV (např. na zakázku; 50+; neotevírané obory)  pilotní ověření 325 programů DV  reklamní kampaň

PROMĚNA SŠ  otevřené instituce aktivně realizující koncept CŽU  promyšlené spektrum oborů počátečního vzdělávání  široké spektrum dalšího vzdělávání – např.:  různé druhy (např. rekvalifikace, zájmové vzdělávání, další odborné vzdělávání …)  různé formy (např. prezenční, kombinované, uznávání výsledků předchozího učení …)  různé skupiny (např. nezaměstnaní či nezaměstnaností ohrožení, zaměstnanci firem, senioři, migranti …)  kariérové poradenství

BENEFITY PRO ŠKOLY  Odborný  rozvoj profesních kompetence PP  vyšší respekt k požadavkům světa práce  provázanost počátečního a dalšího vzdělávání  Společenský  rozvoj spolupráce se sociálními partnery, nová partnerství  vyšší informovanost veřejnosti o činnosti škol  Finanční  lepší postavení škol na trhu vzdělávání

BENEFITY  pro kraje a obce  škola jako místo setkávání generací při učení  využití školy  dostupnost dalšího vzdělávání i poradenství  pro jednotlivce  širší nabídka DV  lepší dostupnost DV i poradenství  motivace

UDRŽITELNOST Centra celoživotního učení Další vzděláváníUznávání

TRVALÁ UDRŽITELNOST Práce v projektu připraví střední školy sdružené do sítě na to, aby se postupně staly v oblasti poskytování dalšího vzdělávání zcela samostatné

DISKUSE Děkuji za pozornost