NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11_EKOSYSTÉMY_DEŠTNÝ PRALES ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3130.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tropický deštný prales - živočichové (fauna)
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Tropický deštný les.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES A POLOOPADAVÝ DEŠTNÝ LES
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES.
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Rostliny 1.třída.
Pralesy Jiří Balun 2L.
Kácení deštných lesů.
Tropický deštný les Obr. 1 Autor: Josef Koumar.
Tropický deštný les.
TROPICKÝ LES - PRALES.
Tropický deštný les.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tropický deštný les.
Amazonie.
Tropické deštné lesy 6. března 2006.
Tropický pás OK.
Iveta Ráčková a Míša Boháčová
Přírodní krajiny světa = vegetační pásy
Výživa rostlin - fotosyntéza
Tajga, smíšené a listnaté lesy
Tropické deštné lesy Anotace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
CIZOKRAJNÉ SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Pojmenuj domácí zvířata
Afrika - rostlinstvo a živočišstvo
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lesy – přírodní bohatství Země
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Biosféra.
Obraz působení člověka
Poznej volně žijící zvířata
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Tropický Deštný Les ‘‘Plíce Země‘‘.
KÁCENÍ TROPICKÉHO DEŠTNÉHO LESA
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. Úvod 6% zemského povrchu přibližně 1/5všech lesů největší „lékárna světa“
Rostlinstvo v tropickém deštném lese
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_EVROPA_STŘEDNÍ EVROPA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – Tropické deštné lesy Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
Tropické lesy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová liána místní obyvatelstvo Tropický prales Amazonie.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová Jazyk : Čeština Očekávaný výstup : Poznávání přírodních.
VY_32_INOVACE_18_32_DEŠTNÉ LESY
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
TROPICKÉ DEŠTNÉ PRALESY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_31
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
14. Přírodní krajiny světa - vegetační pásy
Tropický deštný les.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11_EKOSYSTÉMY_DEŠTNÝ PRALES ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE: Prezentace vede k vymezení pojmu tropický deštný prales a seznámení s jeho významem, rostlinami a živočichy. JAZYK:Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Popíše život v pralese a uvede příklady výskytu některých rostlin a živočichů. KLÍČOVÁ SLOVA: Palmy, liány, stromové patro, podrost, kácení deštného pralesa. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace DRUH INTERAKTIVITY: Kombinace CÍLOVÁ SKUPINA:Žák STUPEŇ A TYP VZDĚLÁNÍ: Základní vzdělávání – první stupeň TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA let

Tropický deštný prales je biom s největším počtem druhů organismů. Většinu z nich nejspíš dosud neznáme. Odhaduje se, že v tropických lesích žijí 2/3 všech známých rostlinných a suchozemských živočišných druhů této planety.

Tropické stromy jsou jedny z nejvyšších vzhledem k obrovské konkurenci o světlo v husté vegetaci.

Mnoho druhů stromů má široké dřevěné obruby (kořenový náběh) na spodku kmene. Původně se myslelo, že slouží na podporu stromu, ale teď vychází, že tudy proudí rozpuštěné živiny z kořenů. Velký povrch listů pomáhá zachytit světlo v nižších vrstvách lesa. Stromy jsou často dobře spojeny ve vrchní vrstvě speciálně růstem dřevěných popínavých rostlin nebo lián. Kůra stromů často bývá velmi tenká, často jen 1–2 mm hrubá. Obvykle je velmi jemná, ale někdy ji chrání trny. Objevuje se u nich vývin květů (a z toho plody) přímo z kmenu, namísto na větvích.

Podrost v deštném lese je často omezen nedostatkem světla na spodní úrovni. To umožňuje lidem a zvířatům se v lese pohybovat. Jsou-li koruny stromů z nějakého důvodu poškozeny nebo ztenčeny, země pod nimi brzy zarůstá hustou spletí popínavých rostlin, křoví a malých stromů zvaných džungle.

Stabilita pralesa Prales se jeví jako stabilní porost, který je velmi odolný vůči narušení. Drobné mýtiny velice rychle zarůstají. Přirozená obnova pralesa na místě, které bylo zničeno člověkem, je otázkou staletí až tisíciletí. Člověk sám pro ni může udělat jen minimum.

Význam Tropické deštné pralesy se nazývají „klenoty Země“, „plíce Země“ a „největší lékárna světa“ pro výskyt velkého počtu přírodních léčiv. Téměř polovina užívaných léků pochází z tropických deštných pralesů.

Často se tvrdí, že tropické lesy jsou "plíce světa". Tento mýtus byl později vyvrácen. Rostliny sice vytvářejí kyslík fotosyntézou, ale stejné množství kyslíku se spotřebuje při procesu hynutí a rozkladu. Tropické deštné lesy mají rovnováhu produkce a spotřeby kyslíku. Pralesy mají obrovský podíl na kyslíku už vytvořeném. Vyprodukovaly ho v době, když rostly. Amazonský prales

Kácení tropického deštného lesa V současné době tropické deštné lesy ubývají jednak kvůli spotřebě dřeva jako paliva i výrobní suroviny, či vypalování pro zisk nové zemědělské půdy. Odhaduje se, že pokud nedojde k radikální změně, do poloviny 21. století tropické deštné lesy zcela zmizí.

Pojmenuj některé rostliny a živočichy deštného pralesa KOKOSOVÁ PALMA ORCHIDEJ KÁVOVNÍK KAKAOVNÍK BANÁNOVNÍK

KROKODÝL JAGUÁR HROCH TUKAN GORILA

Tropické lesy světa - mapa Zajímavé odkazy

  =cs    ang=cs  queensland-australia.jpg?uselang=cs       Použité zdroje:

       [cit ].