Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_08_Středověká hudba v Čechách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Rozdělení hudebních nástrojů
POČÁTKY HUDEBNÍCH DĚJIN U NÁS
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
PŘEHLED HUDEBNÍCH SLOHŮ
Další památky literatury doby husitské Mgr. Ludmila Růžičková
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6.
Hudební nástroje ve vážné hudbě
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.18 Anotace: Prezentace se zaměřuje na středověkou českou literatury a dobu husitskou. Vysvětluje jednotlivé pojmy a uvádí hlavní.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova Ostrov Středověká hudba románská a gotická Jako středověká hudba je označována evropská hudba, která se vyvíjela.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět: Český.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Původ hudby, pravěk, starověk
1. OBLAST Dějiny hudby a její osobnosti. Starověké umění  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_12_INOVACE_03_Starověké.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Hudba ve starověku Autor.
Středověk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Název školyZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_07_Počátky hudby TémaPočátky hudby Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Hudba v období antiky Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Adam Václav Michna
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr.Eva Konopová Název : VY_32_INOVACE_08_Hudba.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počátky hudebních dějin v Čechách
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Výtvarné umění Test Poslech POJMY
Ticháček zpívá a hraje Hudební nástroje.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/04
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
ČESKÁ LITERATURA 8 -9 LITERATURA HUSITSKÉHO OBDOBÍ
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 8. ročník
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Hudební renesance v Čechách
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hudba ve středověku ( 4. – 15. stol.).
VY 32 INOVACE 547.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_08_Středověká hudba v Čechách Autor Jana Malá

1. – 13. st. n. l. Jana Malá, 2. ZŠ Dobříš

 konec století  Hospodine, pomiluj ny– vroucí prosba k Bohu pro úrodu a pokoj na Zemi  Svatý Václave  století  duchovní písně:  Buoh všemohúcí  Jezu Kriste, ščedrý kněže  světské skladby:  Dřevo sě listem odievá  Andělíku rozkochaný  Mastičkář – velikonoční hra – 40. léta 14. století

 písně táborské (výrazově tvrdé, strohé) a pražské (melodicky bohatší)  Pouze jednohlasý chorál Jistebnický kancionál - sbírka husitských písní a skladeb z r Povstaň, povstaň, veliké Město pražské Ktož sú boží bojovníci Ó svolanie konstanské - o upálení Jana Husa

 smyčcové – gigue a viellagigueviella  drnkací – loutna, harfaloutnaharfa  klávesové – především varhany a ve 14. století již také klavír ve své primitivní podoběvarhany14. stoletíklavír  dechové (zobcové a kostěné flétny, píšťaly, rohy, trouby)flétny rohy  bicí nástroje

 chrotta – keltský drnkací nástroj příbuzný starověké kithaře, později se přeměnil na nástroj smyčcový  plasterium – strunný nástroj s plošnou rezonanční skříňkou  šalmaj – předchůdce klarinetu  lyra - smyčcové nástroje  pozitiv - vícehlasé klávesové nástroje  zobcová a příčná flétna  tromba marina  Fidula  varhany  portativ  trumšajt  pozoun

Andělíku roztomilý Andělíku rozkochaný Andělíku vykuchaný Andělíčku můj strážníčku

Špatne !

ANONE

Výborne!!! Takhle šikovné žáky je radost učit

mb/5/59/Buoh.jpg/220px-Buoh.jpg content/uploads/husite.png CD k učebnici Hudební výchova pro 6.,7.,8. a 9. ročník základní školy autorů A. Charalambidise, J. Pilky a kolektivu