Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníleden 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poslechneme píseň: Jediná
Advertisements

Měkké a tvrdé slabiky ‒ procvičujeme společně
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_102 Jméno autora : Mgr. Lenka Kalivodová Třída/ročník:II. Datum vytvoření: Výukový materi á l zpracov.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Křížovky s VS po M II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Křížovky s VS po B IV. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM12 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_441_Tvrdé a měkké slabiky AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK,
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM13 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Psaní i, í, y, ý, po měkkých a tvrdých souhláskách procvičování IV.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_13.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Souhlásky tvrdé, měkké, obojetné VY_32_INOVACE_13 Sada 22.
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor: Helena Jordánová, Mgr. ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor: Helena Jordánová, Mgr. VY_32_INOVACE_9,čj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci se seznámí s pojmy tvrdé souhlásky, tvrdé slabiky. Druh.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci se seznámí s pojmy měkké souhlásky, měkké slabiky. Druh.
Křížovky s VS po L III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT ČJ VS po Z Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_12.
Souhlásky měkké Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_191.
Křížovky s VS po B III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Samohlásky a souhlásky
Český jazyk Přehled dělení hlásek- samohlásky a souhlásky 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-17 Projekt ZŠ, MŠ a PrŠ Karlovy.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2012 Ročník1. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 30) Místo,
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníříjen 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2013
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2011 Ročník 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_ Český jazyk
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_13_03_tvrdé a měkké souhlásky.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název:VY_32_INOVACE_09_I.Čj4_HLÁSKOSLOVÍ Téma: Hláskosloví Název.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření duben 2013 Ročník
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
Písmeno ď, ť, ň Slabiky dě, tě, ně, di, ti, ni
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
VY_32_INOVACE_21_CJ_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2011
VY 32 INOVACE 361.
Jméno autora Datum vytvoření Ročník Vzdělávací Téma – název Anotace
VY_32_INOVACE_35_CJ_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_06_03_tvrdé souhlásky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace_40_Samohlásky a souhlásky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Tvrdé a měkké souhlásky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2012 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka,
Dělení souhlásek, souhlásky tvrdé Název projektu: OP VK
Jméno autora Datum vytvoření Ročník Vzdělávací Téma – název Anotace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníleden 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura (DUM 18) Komunikační a slohová výchova, Jazyková výchova Téma – název učebního materiálu Souhlásky II. Anotace  interaktivní prezentace navazuje na prezentaci „Souhlásky I“, proto žáci na úvod zopakují a pomocí říkanek procvičí řady tvrdých a měkkých souhlásek, včetně pravidel pravopisu  hlavním cílem je naučit žáky pravidla zdůvodňování psaní i, í-y, ý po těchto souhláskách, aby se zamezilo odhadování  součástí materiálu je pracovní list na procvičení pravopisu  po jeho kontrole prezentací se žáci seznámí s rozdílným pravopisem u slov, která nejsou českého původu

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Stanislava Junková. II.

Jaké souhlásky již známe? SOUHLÁSKY TVRDÉ hchkrdtn SOUHLÁSKY MĚKKÉ žščřcjďťň

Měkké, tvrdé slabiky, zná malý i veliký. Jak si je lépe zapamatujeme?

Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, tam napíšem tvrdé y. SOUHLÁSKY TVRDÉ yý

A kde bude měkké i? Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni. SOUHLÁSKY MĚKKÉ ií

Jak budeme správně zdůvodňovat psaní Podíváme se, jaká souhláska y, ý nebo i, í předchází. Určíme, zda je to souhláska měkká nebo tvrdá. Teprve potom můžeme doplnit správné yýií

Vyzkoušíme si to: Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, tam napíšem tvrdé y. A kde bude měkké i? Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni. r_ba 1.y nebo i předchází souhláska 2. je souhláska tvrdá 3.proto ve slově „ryba“ napíšeme r r y SOUHLÁSKY TVRDÉ SOUHLÁSKY MĚKKÉ

Vyzkoušíme si to: Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, tam napíšem tvrdé y. A kde bude měkké i? Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni. š_je 1.y nebo i předchází souhláska 2. je souhláska měkká 3.proto ve slově „šije“ napíšeme š š i SOUHLÁSKY TVRDÉ SOUHLÁSKY MĚKKÉ

Při procvičování správně zdůvodňujte. Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, tam napíšem tvrdé y. A kde bude měkké i? Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni. ř__jen c__sař r__že k__vadlo ž__vot roh__

ZKONTROLUJTE. Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, tam napíšem tvrdé y. A kde bude měkké i? Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni. říjen císař rýže kyvadlo životrohy

Při procvičování správně zdůvodňujte. Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, tam napíšem tvrdé y. A kde bude měkké i? Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni. koš__k č__tanka ch__tat d__ně n__kdo t__den

ZKONTROLUJTE. Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, tam napíšem tvrdé y. A kde bude měkké i? Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni. říjen císař rýže kyvadlo životrohy košík čítanka nikdo chytat dýně týden

PRACOVNÍ LIST 1.ÚKOL: Do slov v 1.sloupci doplň chybějící i,í nebo y,ý. Nejprve však pravopis zdůvodni! 2.ÚKOL: Slova dopiš do vět ve 2.sloupci. Nezapomeň na kontrolu! 3.ÚKOL: (pro rychlejší žáky) Najdi slovo, které nemůžeš zdůvodnit našimi pravidly a podtrhni ho. Přemýšlej, proč. brambor___Sedm dní je jeden ______________. j___trocelV Praze máme Národní ______________. pař___zekSavci mají obvykle čtyři _____________. d___vadloNa podzim se vyorávají _______________. ch___byO Vánocích míváme smažený ____________. nož___kPlíce nám umožňují _______________. zvon___Po dešti vylézají ________________. ptác___Štiplavá zelenina je _______________. koš___lePři čištění hub nesmí chybět ____________. c___bulePo poraženém stromku zůstal _____________. noh___Léčivá bylina je _________________. d___chatŽáci opravují v diktátu své ___________. ž___žalyMezi pánské oblečení patří ______________. koč___čk___Živočichové s křídly jsou ______________. ř___zekV lesích bývá příjemné ______________. t___choVe věžích kostelů visí _______________. t___denKvětům vrby jívy říkáme _______________.

1.ÚKOL: Do slov v 1.sloupci doplň chybějící i,í nebo y,ý. Nejprve však pravopis zdůvodni! 2.ÚKOL: Slova dopiš do vět ve 2.sloupci. Nezapomeň na kontrolu! KONTROLA PRACOVNÍHO LISTU

brambor___Sedm dní je jeden ______________. j___trocelV Praze máme Národní ___________. pař___zekSavci mají obvykle čtyři __________. d___vadloNa podzim se vyorávají ______________. ch___byO Vánocích míváme smažený ________. nož___kPlíce nám umožňují _______________. zvon___Po dešti vylézají ________________. ptác___Štiplavá zelenina je _______________. koš___lePři čištění hub nesmí chybět __________. c___bulePo poraženém stromku zůstal _________. noh___Léčivá bylina je _________________. d___chatŽáci opravují v diktátu své ___________. ž___žalyMezi pánské oblečení patří ___________. koč___čk___Živočichové s křídly jsou ____________. ř___zekV lesích bývá příjemné ______________. t___choVe věžích kostelů visí ______________. t___denKvětům vrby jívy říkáme ____________. i y brambory jitrocel í pařízek i divadlo y chyby í nožík y zvony i ptáci i košile i cibule y nohy ý dýchat í žížaly iy kočičky í řízek i ticho ý týden

3.ÚKOL: (pro rychlejší žáky) Najdi slovo, které nemůžeš zdůvodnit našimi pravidly pro tvrdé a měkké souhlásky a podtrhni ho. Přemýšlej, proč.

brambor___Sedm dní je jeden ______________. j___trocelV Praze máme Národní ___________. pař___zekSavci mají obvykle čtyři __________. d___vadloNa podzim se vyorávají ______________. ch___byO Vánocích míváme smažený ________. nož___kPlíce nám umožňují _______________. zvon___Po dešti vylézají ________________. ptác___Štiplavá zelenina je _______________. koš___lePři čištění hub nesmí chybět __________. c___bulePo poraženém stromku zůstal _________. noh___Léčivá bylina je _________________. d___chatŽáci opravují v diktátu své ___________. ž___žalyMezi pánské oblečení patří ___________. koč___čk___Živočichové s křídly jsou ____________. ř___zekV lesích bývá příjemné ______________. t___choVe věžích kostelů visí ______________. t___denKvětům vrby jívy říkáme ____________. i y brambory jitrocel í pařízek i divadlo y chyby í nožík y zvony i ptáci i košile i cibule y nohy ý dýchat í žížaly iy kočičky í řízek i ticho ý týden

Jak to tedy je? diktát Toto slovo není českého původu, proto se neřídí českými pravidly.

Vymysli k obrázku slovo, pozoruj pravopis. TRIČKO KINO GRIL CYKLÓN CYKLISTA Pravopis těchto slov si musíme pamatovat.

soukromé fotografie Mgr. S. Junková obrázky z galerie Q-draw ZDROJE: