Pavel Vymazal Vendula Pírková Renáta Sedláková Andrea Vuová Martin Pleva Kvinta B 2011/2012 Gymnázium Jakuba Škody Vypracováno: 17. 3. 2012,,Dejte mi pevný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
POMOCNÉ VĚDY HISTORICKÉ Tematická oblastKartografie Datum vytvoření Ročník5. ročník osmiletého nebo 1. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsahStudent.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Odvozování Autor Chňoupková Martina.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Jednoduché stroje Vypracovali: Daniel Mikeš Štěpán Kouba Třída: 1.A Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
VZTLAKOVÁ SÍLA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_28_ fyzikální.
Název školyStřední škola hotelová Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Bc. Pavel Sedlák Název šablonyVY_32_INOVACE SAZ Název DUMuSAZ U.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Stroje a zařízení - spoje
(kůň domácí) Anna Bittersmannová
Vytvořil: Robert Döring
7.ROČNÍK Hydraulická zařízení VY_32_INOVACE_ Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
Název: Pevné cykly Autor: Miloš Valík
Opakování na 3. písemnou práci
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.61_Mezopotamie Datum:
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Opakování na 4. písemnou práci
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Stroje a zařízení - spoje
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
Násobení lomených výrazů
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_16_ pomocníci člověka
Kapitola o čase Vlastivěda – 4. ročník ZŠ DALŠÍ.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
E-projekt „Jsme dvě a řídíme svět“ Dvojková soustava
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
PRAVĚK.
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Stavební fakulta ČVUT, B407
Dělení lomených výrazů
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
PRAVĚK.
Závity.
Otáčivý účinek síly.
Mezopotámie kolébka civilizace
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Velikonoční vajíčko VY_32_Inovace_06MD-2
Mechanika VY_32_INOVACE_05-08 Ročník: VII. r. Vzdělávací oblast:
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Jednoduché stroje Tercie.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
UPOVÍDANÝ PAPOUŠEK VY_32_Inovace_10MD-2
Transkript prezentace:

Pavel Vymazal Vendula Pírková Renáta Sedláková Andrea Vuová Martin Pleva Kvinta B 2011/2012 Gymnázium Jakuba Škody Vypracováno: ,,Dejte mi pevný bod a pohnu Zemí.“

Záhady Jak se ve starověku využívala páka, jako mučící nástroj? Které užití páky se ve starověku vyskytovalo nejčastěji?

UŽITÍ PÁKY - pravěk první užití páky bylo již v pravěku (lov, později zemědělství…) jednozvratná páka

UŽITÍ PÁKY - Egypt kolem 2650 př. n. l. stavba pyramid, tahání vody ze studní, rovnoramenné váhy, doprava kamenných kvádrů jednozvratná i dvojzvratná

UŽITÍ PÁKY - Čína Čína - kolem r. 500 používán jednoduchý taxametr principem páky V Číně byla páka asi ve 3.stol. n.l. základem trakaře.

Archimédes 278 – 212 př. n. l. vysvětlil přesný princip páky výrok,,Dejte mi pevný bod a pohnu Zemí.“ neuskutečnitelný výrok rameno by muselo být krát delší než to druhé!

Kosa Páku využili již Keltové k výrobě kosy.

Teorie páky jednoduchý stroj ze 3 částí – rameno břemene,osa rotace,rameno síly. pro zmenšení síly kterou působíme. čím delší rameno, tím potřebujete menší působící sílu rovnoramenné, nerovnoramenné, jednozvratné, dvojzvratné.

Druhy páky 1) Jednoramenná páka 2) Dvojramenná páka 3) Rovnoramenná páka 4) Nerovnoramenná páka

Další užití páky v historii nůžky byly pravděpodobně vynalezeny kolem roku 1500 př.n.l. ve starověkém Egyptě první, dalo by se říci moderní nůžky vyrobili Římané okolo roku 100 n. l.

Další užití páky v historii pluh je oradlo, tedy byl a je používán k obdělávání půdy nejstarším předchůdcem pluhu je motyka za první pluh lze označit rádla používaná v Mezopotámii v šestém až pátém tisíciletí před Kristem

Další užití páky v historii Trakař

Další užití páky v historii NůžkySekera

Další užití páky v historii PluhStudna

Děkujeme za pozornost Pavel Vymazal Vendula Pírková Renáta Sedláková Andrea Vuová Martin Pleva