Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Matematika a její aplikace
Prvočísla VY_32_INOVACE_HEJ_ třída.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Matematika a její aplikace
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Vzájemná poloha dvou kružnic
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Téma: Násobení desetinných čísel
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_384_PRVOČÍSLA Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Prvočísla, čísla složená, rozklad na součin prvočísel
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_253.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Násobilka 6 VY_32_INOVACE_089, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2 VY_32_INOVACE_084, 5. sada, M ANOTACE
Společný násobek čísel (SN)
Násobilka 5 VY_32_INOVACE_088, 5. sada, M ANOTACE
ČÍSELNÉ OBORY 03 Prvočíslo a číslo složené MěSOŠ Klobouky u Brna.
ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY VY_32_INOVACE_20_1_5 ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) VY_32_INOVACE_13_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) Autor: Ing. Jana Rauscherová.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRACOVNÍ SMLOUVA VY_32_INOVACE_1_1_5 PRACOVNÍ SMLOUVA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek 6. třída.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Irena Kotalíková Název: VY_32_INOVACE_180 _Dělitel a násobek Vzdělávací oblast: Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
AZ KVÍZ Dělitelnost Spustit hru Pravidla hry
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU VY_32_INOVACE_4_1_5 ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRACOVNÍ DOBA VY_32_INOVACE_2_1_5 PRACOVNÍ DOBA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
AUTOR: Martina Dostálová
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
GEOMETRICKÉ TVARY A BARVY V LOGICKÝCH ŘADÁCH
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Dělitelnost - test 6. třída.
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Společný dělitel Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_11_2_3

2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_11_2_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková

3 Babička koupila pro svá vnoučata 12 jablek, která chtěla mezi ně rozdělit, aniž by nějaké rozkrojila. Kolik mohla mít vnoučat? Hledáme dělitele čísla 12 1, 2, 3, 4, 6, 12 V primě je 30 žáků. Do kolika skupin a po kolika žácích je může paní učitelka rozdělit? do dvou po 15 do tří po 10 do pěti po 6 do šesti po 5 do deseti trojic do patnácti dvojic

4 Sportovní hry navštěvuje 12 děvčat a 15 chlapců. Určete, zda lze vytvořit a jak: a/ smíšené čtveřice? b/ stejně početná družstva chlapců a dívek? c/ družstva na volejbal? d/ družstva na basketbal? 1

5 Vypiš všechny dělitele čísla 24: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24 Vypiš všechny dělitele čísla 36: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18, 36 Urči společné dělitele obou čísel 1, 2, 3, 4, 6, 12

6 Urči společné dělitele čísel: a/ 15 a 30 b/ 16 a 28 c/ 21 a 35 d/ 12 a 42 e/ 20 a 30 Který dělitel má největší význam ? 3, 5, 15 2, 4 7 2, 3, 6 2, 5, 10

7 Urči a/ největšího společného dělitele b/ všechny společné dělitele čísel 16 a a a a a , 2, 4 6 1, 2, 3, 6 151, 3, 5, , 2, 4, 5, 10, 20 1, 2, 3, 6, 9, 18 18

8 Největší společný dělitel čísel je násobkem ostatních společných dělitelů. Urči největšího společného dělitele čísel 10 a a a a a a a a a a

9 Jak určíme společné dělitele větších čísel? Rozlož uvedená čísla na součin prvočísel a urči z jejich rozkladů všechny jejich dělitele: 72= , 3, 2.2 = = = 6, 3.3 = = = = = = 36 96= , 3, 2.2 = = 6, = = = = = = = 96

10 K určení největšího společného dělitele čísel lze užít jejich prvočíselných rozkladů Urči největšího společného dělitele čísel 72 a 96: = = D (72,96) = 24 = Urči největšího společného dělitele čísel 60 a 90 : 60 = = D(60,90) =

11 1/ ( )

12 Téma sady: Dělitelnost přirozených čísel Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Dělitelnost čísel Anotace: Jedná se o materiál zaměřený na výklad nového učiva. Autorka:Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Společný dělitel čísel Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák určí společné dělitele čísel, z největšího společného dělitele určí všechny ostatní dělitele skupiny čísel. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: prvočíslo, číslo složené, dělitel, samozřejmý dělitel, společný dělitel, největší společný dělitel, prvočíselný rozklad. Druh učebního materiálu:prezentace Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II.stupeň ZŠ, nižší gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia v délce cca 1- 2 vyučovacích hodin. Lze jej využít pro chybějící žáky. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter.