Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Analýza textu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_79_PRV1
Fylogeneze pohybu živočichů- test
Knihovna VY_32_INOVACE_ února 2014
Pravděpodobnosti jevů
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
V_ _ _ _ _ _ _ _E SVÁTKY JARA
Název vzdělávacího materiálu
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Růžencová slavnost Albrecht Dürer
Tabulky, grafy – test VY_32_INOVACE_ července 2013
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Charakteristiky variability
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
„EU peníze středním školám“
Teplota – souhrnná cvičení II.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
Poměr v základním tvaru.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ORIENTACE V ČASE VY_32_INOVACE_1C_08 Číslo projektu: CZ /1. 5
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Poměr v základním tvaru.
POHYB ŽIVOČICHŮ 30. ledna 2013 VY_32_INOVACE_110108
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_14
Podobnost trojúhelníků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_32_INOVACE_ ledna 2014

2 Analytické myšlení Analytické myšlení je součástí obou nejznámějších přijímacích testů na VŠ, tedy OSP i TSP. Přesto se svým charakterem v uvedených testech liší. U TSP tvoří tento oddíl vždy 10 otázek s výběrem odpovědí A až E. Můžeme se zde setkat s úlohami typu: pravdomluvný – lhář, poctivec – padouch, určení pravdivosti tvrzení, negace výroků, jednoduché úsudky apod. Oproti tomu test OSP vychází pouze ze dvou hlavních typů otázek: logické zebry a rozbor sdělení, popř. jeho ekvivalentní vyjádření. Stručně řečeno, analytický oddíl je zaměřen hlavně na logické uvažování. 2

3 Příklady některých úloh: (Pravdomluvní a lháři) 1)V domě žijí jen pravdomluvní a lháři (pravdomluvný mluví stále pravdu, lhář vždy lže, každý z obyvatel domu je buď pravdomluvný nebo lhář). Jednoho dne se na chodbě setkali pan A a pan B. Pan A prohlásil: Jsem pravdomluvný. Pan B prohlásil: Alespoň jeden z nás je lhář. Vyberte jednu z následujících možností: (A) Pan B je pravdomluvný, u pana A nelze určit. (B) Pan A je lhář, pan B je pravdomluvný. (C) Pan A je pravdomluvný, pan B je lhář. (D) Oba jsou pravdomluvní. (E) Nelze rozhodnout. 3

4 Řešení: 1)V domě žijí jen pravdomluvní a lháři (pravdomluvný mluví stále pravdu, lhář vždy lže, každý z obyvatel domu je buď pravdomluvný nebo lhář). Jednoho dne se na chodbě setkali pan A a pan B. Pan A prohlásil: Jsem pravdomluvný. Pan B prohlásil: Alespoň jeden z nás je lhář. Vyberte jednu z následujících možností: (A) Pan B je pravdomluvný, u pana A nelze určit. (B) Pan A je lhář, pan B je pravdomluvný. (C) Pan A je pravdomluvný, pan B je lhář. (D) Oba jsou pravdomluvní. (E) Nelze rozhodnout. 4

5 Příklady některých úloh: (Negace složených výroků) 2)Vyberte správnou negaci výroku: Jestliže se neumažu, pak budu mít čisté kalhoty. (A) Jestliže se umažu, pak nebudu mít čisté kalhoty. (B) Neumažu se a budu mít čisté kalhoty. (C) Umažu se nebo budu mít čisté kalhoty. (D) Neumažu se a nebudu mít čisté kalhoty. (E) Jestliže se neumažu, pak nebudu mít čisté kalhoty. 5

6 Řešení: 2)Vyberte správnou negaci výroku: Jestliže se neumažu, pak budu mít čisté kalhoty. (A) Jestliže se umažu, pak nebudu mít čisté kalhoty. (B) Neumažu se a budu mít čisté kalhoty. (C) Umažu se nebo budu mít čisté kalhoty. (D) Neumažu se a nebudu mít čisté kalhoty. (E) Jestliže se neumažu, pak nebudu mít čisté kalhoty. 6

7 Příklady některých úloh: (Sudoku) 3)Doplňte tabulku tak, aby se v každém řádku, v každém sloupci a v každé z tučně zvýrazněných oblastí, vyskytovaly #, $, & (tzn. každý znak právě jednou). Vypište zleva doprava všechny znaky, které v tabulce patří místo otazníků. (A) #$&& (B) (D) (E) 7

8 Příklady některých úloh: (Sudoku) 3)Doplňte tabulku tak, aby se v každém řádku, v každém sloupci a v každé z tučně zvýrazněných oblastí, vyskytovaly #, $, & (tzn. každý znak právě jednou). Vypište zleva doprava všechny znaky, které v tabulce patří místo otazníků. (A) #$&& (B) (D) (E) 8

9 Příklady některých úloh: (Pravdivost výroku) 4)Na výletě v horách se kamarádi Jana, Pavel, Saša, Robert a Marie rozhodli vyjet lanovkou ke své chatě, přičemž se museli rozdělit do dvou kabin. Víme, že: * Marie nesedí ve stejné kabince jako Pavel. * Ve druhé kabince nejede Jana ani Saša. * Robert jede ve stejné kabince jako Saša. Které tvrzení není určitě pravdivé? (A) Jana jede s Pavlem stejnou kabinkou. (B) Druhou kabinkou jedou alespoň dva kamarádi. (C) Pavel jede v první kabince. (D) Ve druhé kabince jede pouze jeden z kamarádů. (E) V první kabince jede i Marie. 9

10 Příklady některých úloh: (Pravdivost výroku) 4)Na výletě v horách se kamarádi Jana, Pavel, Saša, Robert a Marie rozhodli vyjet lanovkou ke své chatě, přičemž se museli rozdělit do dvou kabin. Víme, že: * Marie nesedí ve stejné kabince jako Pavel. * Ve druhé kabince nejede Jana ani Saša. * Robert jede ve stejné kabince jako Saša. Které tvrzení není určitě pravdivé? (A) Jana jede s Pavlem stejnou kabinkou. (B) Druhou kabinkou jedou alespoň dva kamarádi. (C) Pavel jede v první kabince. (D) Ve druhé kabince jede pouze jeden z kamarádů. (E) V první kabince jede i Marie. 10

11 Příklady některých úloh: (Zebra) 5)Kamil strávil 4 dny v Praze, přičemž každý den absolvoval jednu aktivitu (výstavu, divadlo, zoo, koncert). Víme, že: * Kamil navštívil zoo až po divadle. * Na výstavě nebyl Kamil ani v úterý ani v pátek. * Sobotní koncert se opravdu vydařil. * Výstavu nelze navštívit o víkendu. * Kamil navštívil zoo dříve než koncert. Který den Kamil navštívil divadlo? (A) V pondělí. (B) V pátek nebo v sobotu. (C) Ve středu nebo ve čtvrtek. (D) Jen v pátek. (E) V pondělí nebo v neděli. 11

12 Příklady některých úloh: (Zebra) 5)Kamil strávil 4 dny v Praze, přičemž každý den absolvoval jednu aktivitu (výstavu, divadlo, zoo, koncert). Víme, že: * Kamil navštívil zoo až po divadle. * Na výstavě nebyl Kamil ani v úterý ani v pátek. * Sobotní koncert se opravdu vydařil. * Výstavu nelze navštívit o víkendu. * Kamil navštívil zoo dříve než koncert. Který den Kamil navštívil divadlo? (A) V pondělí. (B) V pátek nebo v sobotu. (C) Ve středu nebo ve čtvrtek. (D) Jen v pátek. (E) V pondělí nebo v neděli. 12