STAVBA SLOVA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/21.2165.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školy
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Test – 6. třída SLOVO A JEHO ČÁSTI. Test – 6. třída SLOVO A JEHO ČÁSTI.
Přídavná jména - opakování
PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY.
květ 87.1 Stavba slova kvete květen květina Květa květináč odkvete
VY_32_INOVACE_01_TVOŘENÍ SLOV
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Elektronická učebnice - I
STAVBA SLOVA SLOVA PŘÍBUZNÁ
VY_32_INOVACE_01_TVOŘENÍ SLOV
Číslo v digitálním archivu školy
Psaní slov s předponami roz-,bez-, od-, nad-, pod-, před-
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
POSTUP PŘI SLOVOTVORNÉM ROZBORU
CESTUJEME PO ZÁPADNÍCH ČECHÁCH Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Procvičování a úkoly Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
TRUE- FALSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět II – Shoda Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
SPRING AND EASTER ACTIVITIES Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ČESKO jména vlastní a obecná Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceSeznámení s největšími vynálezy lidstva, využití videa z internetu, náměty pro skupinovou činnost a prezentace vynálezů. AutorMgr. Ivana Tesařová.
AnotaceObsahuje náměty činností k opakování jednotlivých zeměpisných oblastí ČR. Opakování lze realizovat formou prezentací v papírové či elektronické.
JAK VZNIKAJÍ NÁZVY Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceNáměty činností pro připomenutí květnových tradic. Využití filmů a literatury. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětVlastivěda Očekávaný výstupObjasní.
RČENÍ O UČENÍ. VTIPY. Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Světový den vody – 22.březen Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom.
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_01 _Slova příbuzná, stavba slova I. část Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4.,5. ročník Šablona projektu:
Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VYJMENOVANÁ SLOVA PO B a F – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
NAŠE KNIHA REKORDŮ /NEJ- z našeho kraje, státu, Evropy/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
KŘÍŽEM KRÁŽEM NAŠÍM SVĚTADÍLEM Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Po našich hradech a zámcích Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Obohacování slovní zásoby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_02_Obohacování slovní.
HLEDÁ SE VOCHOMŮRKA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CALENDAR 1/winter, spring, summer/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Stavba slova Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Hana Třetinová Číslo a název klíčové aktivity:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
TŘEBÍČSKO A JEHO PARAMETRY Autor : Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Něco o Praze /souvětí a věta jednoduchá/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Vyjmenovaná slova po s trochu jinak Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceSoubor činností k připomenutí významu 28. března, pracovní listy, medailonky, shrnující otázky. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětVlastivěda Očekávaný.
AUTOR: Světlana Havránková
ČAS a POHYB /hravé činnosti s časem/
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_02 _Slova příbuzná, stavba slova II. část Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4.,5. ročník Šablona projektu:
SLOVESO JE ZÁKLAD VĚTY Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vyjmenovaná slova po v a slova s předponou vy-, vý- Autor: Mgr
PODZIM A LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
ŘEČ JE NEJDOKONALEJŠÍ VYJADŘOVACÍ PROSTŘEDEK.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Číslo v digitálním archivu školy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Rozložení nadpisu s obrázky
Rozložení nadpisu podnadpis.
Rozložení nadpisu s obrázky
Rozložení nadpisu s obrázky
Transkript prezentace:

STAVBA SLOVA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/

AnotacePracovní listy a náměty činností pomáhají pochopit stavbu slova a rozlišovat předpony a předložky. Využívají k tomu témata blízká dětem. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětČeský jazyk Očekávaný výstupRozlišuje ve slově kořen, část příponovou, předponovou a koncovku. Rozlišuje předpony a předložky. Cílová skupinaŽáci 4. ročníku Druh učebního materiáluPracovní listy Metodický postupJe součástí pracovních listů Datum

SOUTĚŽ NA ÚVOD: Kdo najde všechna ukrytá /rozložená/ slova? Postup: Rozstříhej a tvoř jednotlivá slova. U - PŘÍ - ZA - CHOD - - BYT - - LEP - - OVA - - T - EK - NÍK - IT /ubytovat, příbytek, chodník, zalepit/

STAVBA SLOVA U – BYT – OVA - T Předpona kořen přípona koncovka KOŘEN JE SPOLEČNÁ ČÁST SLOV P Ř Í B U Z N Ý CH.

SOUTĚŽ NA PŘÍBUZNÁ SLOVA: Mixer Ve dvojicích doplň tabulku příbuznými slovy odvozenými od uvedených kořenů. Máte na to 5 minut. Můžete se pohybovat po třídě a slova si dle potřeby i vyměňovat. Kdo bude první, hlásí: STOP! Potom si všichni složená slova spočítají a seřadí se podle úspěšnosti. - BYT - - LET - - ROD - - VOD - NEZAPOMEŇTE, že příbuzná slova souvisí i významově.

PŘEDLOŽKY A PŘEDPONY Zazpívejte si známou píseň VEČERNÍČEK. Opište krasopisně její dvě sloky a podtrhejte slova s předponami a předložky. VEČERNÍČEK 1.Dříve než vám klesnou v – čka těsně před spaním, uv – díte Večerníčka, jak se uklání. Pokud vám není dost, dobrý večer, dobrou noc, zamává čep – čkou. Z kouzelných pohádek ház- l – stky pohádek mal – čkou ručičkou. 2.Nežli brouček složí krovky, aniž řekl sm – m, z telev – zní obrazovky krokem Rumcajzím, loupežník v – kročí, s každým pánem zatočí, bradu má vousatou, zahv – zdá, zap – ská, vždycky najde Cip – ska, Manku má copatou.

SHRNUTÍ: Jaký je rozdíl mezi předložkou a předponou? PŘEDLOŽKA je ………………………….. slovo. PŘEDPONA je …………………………… slova. / Nápověda: součást, samostatné / Přepiš dohromady nebo zvlášť: Pod/chod/, od/domu, pod/ložka, pod/ložit, od/pověď, nad/domem, nad/pis, na/lavici, pod/stolem, u/padl, u/paty, s/razit, s/kamarádem, z/lomit, z/domova ………………………………………………………………………………………………………………………... ………………………………………………………………………………………………………………………… Nápověda: Mezi předložku a slovo můžeme vložit další slovo, např. od domu – od našeho domu