(2.průmyslová revoluce). obrovský technický pokrok nové výrobní postupy využití nových materiálů nové zdroje energie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aneb Historie elektřiny
Advertisements

Česká společnost se učí podnikat
ÚVOD DO AUTOMATIZACE.
Společnost před 1. světovou válkou
Narušování souvislostí v biosféře  S vývojem společnosti souvisí rozvoj energetiky, průmyslu a dopravy,  chemizace a mechanizace zemědělství i lesního.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Život na počátku 19. století
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE DĚJEPIS.
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Obec, kde žiji Vesnice.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Narozen Zemřel Anglický fyzik
Jižní Amerika průmysl Eliška Synková 2.G.
Vznětový motor Přemysl Opálka, David Šebestík, Michal Laška, Vu Thi Bao Ngoc, Klára Helešicová.
Věda a technika konce 19.st.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_39.
Skotsko.
Historie automobilů OB21-OP-EL-AUM-JEŘ-U Ondřej Jeřábek
Generátory elektrického napětí
Druhá průmyslová revoluce Od první fotografie k první světové válce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Dynamo, alternátor, elektromotor
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Elektromagnetická indukce Transformátor
Palivový článek Vodík – palivo budoucnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Eva Písková Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_29_Vývoj hospodářství ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 KOCH VY_32_INOVACE_F05 Sada 3 Člověk a společnost ZŠ Pačejov.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – Světová výstava, vynálezy.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Doprava a spoje Autor: Matěj Nováček, 8tř. Suezský průplav zkráceně Suetz, otevřen roku 1869 je 163 km dlouhý průplav v Egyptě spojující Středozemní a.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_7_Průmyslová revoluce Téma:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Vynálezy a vynálezci.
 Průmyslová revoluce  Parní stroj  Objevy a vynálezy svět: Doprava, vědecký a technický pokrok, spalovací motory, využití elektrické energie  Objevy.
Tovární výroba a stroje v 19. století
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Průmyslová revoluce 9 Technická revoluce.
Doprava a spoje Miloš Bečka a Dominik Bařina, 8. A.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Šablona III/2 VYNÁLEZY A OBJEVY 18. – 20. STOLETÍ Mgr
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Důsledky druhé světové války
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Věda, vynálezci, objevitelé
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VYNÁLEZY ELEKTŘINA Autor : Simon Frolík 8..
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VĚDECKÝ A TECHNICKÝ POKROK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Průmyslová revoluce 10 Technická revoluce.
modernizace společnosti
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_05
MEZI REVOLUCÍ A PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Záměr bioplynové stanice pro Prahu
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

(2.průmyslová revoluce)

obrovský technický pokrok nové výrobní postupy využití nových materiálů nové zdroje energie

vznik organické a fyzikální chemie využití: např. textilní průmysl (barviva), zemědělství (průmyslová hnojiva), léky suchozemská, námořní, elektrické i parní lokomotivy Zemědělství-traktory Robert Koch- lék na tuberkulózu

pracovní stroj nahrazen mechanizací, sdružování podnikání = monopoly rozvoj měst, vodovody, kanalizace- hygiena = menší úmrtnost, zvyšuje se počet obyvatel osvětlení, bary, restaurace – rozkvět kultury nová povolání- elektrikáři, instalatéři, lidé si vážili povoláních jako lékaři, učitelé

John Dunlop-nafukovací pneumatika Rudolf Diesel-první automobil s dieselovým motorem Ferdinand Zeppelin- vzducholoď Alexandr Bell- telefon Micheel Faraday- elektromagnetická indukce Samuel Morse- Morseova abeceda

Autoři: Kateřina Dubová, Ondřej Hájek, Tomáš Makovský, Petr Snop (9.C) V Praze dne