NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO C++ 3 TŘÍDY a objekty - POKRAČOVÁNÍ
Advertisements

Počítače a programování 1 Přednáška 13 Jiří Šebesta.
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Metody (funkce, procedury)
Počítače a programování 1. Obsah přednášky Výjimky - základní typy výjimek Způsoby zpracování výjimek.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Programování v C++ Cvičení.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
C# - struktury, výčtové typy, pole
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Seminář C cvičení STL, Trolltech Ing. Jan Mikulka.
C# - Exceptions (výjimky)
Objektové programování
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
Ing. Jan Mittner Základy MVC 2. Rozšíření layoutu 3. helpery 4. Bootstrap a přepis URL adres 2.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
Počítače a programování 1
PB161 Právo friend, přetěžování operátorů, přetypování PB161 | Friend, operátory PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
OSNOVA: a) Přetížení členských funkcí b) Dědičnost tříd Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 2 pro obor EST BPC2E.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
OSNOVA: a)Funkce – úvod b) Hlavičky funkcí c) Rekurze funkcí d)Knihovny funkcí e)Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
13/04/20151 Datový typ třída – class (1) Datový typ definovaný uživatelem Poskytuje mechanismus pro modelování entit, s nimiž manipulují aplikace Charakterizuje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
C# - konverze datových typů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Pokročilé programování v C++ (část B)
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
C – procedury Mgr. Lenka Švancarová.
Programovací jazyk C# 2. část. Datové typy C# rozeznává dva druhy datových typů, hodnotové a referenční. Hodnotové datové typy Proměnné hodnotového datového.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
C# konzole – Vstup a výstup
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Vzorové řešení zápočtového testu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Typový příklad 3 – zadání 1
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV ŠABLONY: V/2-Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol

Cvičení 10 C# Návratová hodnota při volání metody. class Elektromer { int ID; static double cenakWh; double spotreba; Cena bude proměnná třídy, protože cena je stejná pro všechny elektroměry firmy. Proměnná třídy obsahuje klíčové slovo static. V programu vytvoříme dva elektroměry. public Elektromer(int ID) { this.ID = ID; } Elektromer e1 = new Elektromer(1); Elektromer e2 = new Elektromer(2); Vytvořte třídu elektroměr s proměnnými cenaKWh, spotreba, ID. Konstruktor bude obsahovat pouze ID.

Cvičení 10 C# Návratová hodnota při volání metody. public static void setCena(double cena) { cenakWh = cena; } Protože cenaKWh je proměnná třídy, ne instance, obsahuje klíčové slovo static. V programu voláme metodu se jménem třídy, ne její instance. Elektromer.setCena(22.50); Pro použití třídy vytvořte settery pro nastavení ceny 1 kWh a hodnoty spotřebované energie

Cvičení 10 C# Návratová hodnota při volání metody. public static void setCena(double cena) { cenakWh = cena; } Protože cenaKWh je proměnná třídy, ne instance, obsahuje klíčové slovo static. V programu voláme metodu se jménem třídy, ne její instance. Elektromer.setCena(22.50); Pro použití třídy vytvořte settery pro nastavení ceny 1 kWh a hodnoty spotřebované energie Hodnota ceny se do metody předává jako parametr metody.

Cvičení 10 C# Návratová hodnota při volání metody. public void setSpotreba() { Console.WriteLine("Zadej spotřebu v kWh: "); double pom; bool dobre = double.TryParse(Console.ReadLine(), out pom); while (!dobre) { Console.WriteLine("Hodnota není číslo. Zadej spotřebu v kWh: "); dobre = double.TryParse(Console.ReadLine(), out pom); } spotreba = pom; } Vstupní data jsou ošetřena tak, aby program nebyl ukončen výjimkou při převodu dat z konzole do proměnné Pro použití třídy vytvořte settery pro nastavení ceny 1 kWh a hodnoty spotřebované energie. Spotřeba se zadává na konzoli.

Cvičení 10 C# Návratová hodnota při volání metody. public double getPlatba() { return spotreba * cenakWh; } Místo klíčového slova void (prázdný) je zde použito klíčové slovo double. To určuje datový typ vypočtené hodnoty. Spočítejte, kolik bude odběratel platit za spotřebovanou el. energii. Metodu připravíme tak, abychom mohli s výsledkem výpočtu dále pracovat. V takovém případě musí být v těle metody klíčové slovo return, které je následováno proměnnou, stejného datového typu, jaká je v hlavičce metody a obsahuje návratovou hodnotu. (výsledek výpočtu metody).

Cvičení 10 C# Návratová hodnota při volání metody. public void info() { Console.WriteLine("Místo {0}, spotřeba {1} kWh, platba {2} korun.", ID, spotreba, getPlatba()); } V těle metody pro výpis, je volána metoda téže třídy, na jejím místě se vypíše, kolik se platí za el. energii. Vypište, kolik bude odběratel platit za spotřebovanou el. energii. double vyber = 0; vyber += e1.getPlatba(); vyber += e2.getPlatba(); e1.info(); e2.info(); V hlavním programu je metoda volána s instancí a její návratová hodnota se používá pro součet všech vybraných plateb. Nakonec programu se vypíše celková vybraná částka. Console.WriteLine("Celkem vybráno:" + vyber + " korun");

Anotance: Uložení a použití návratové hodnoty při volání metody. Předpokládaný čas: 35 minut Zpracovala: Ing. Adéla Tomalová Cílová skupina: žák SŠ Rok vytvoření: 2012 Předpokládaný přínos (výstup): dělení programu na logické celky. V textu nebyly použity materiály jiných autorů. Cvičení 10 C# Návratová hodnota při volání metody.