ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_05_Český jazyk pro 8. ročník_Pravopis koncovek přídavných jmen Téma: Pravopis koncovek přídavných.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Advertisements

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_05_Podstatná jména 4.ročník_Vzor moře Téma: Vzor moře CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_04_SHODA.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tato práce je šířena pod licencí CC BY – SA 3.0.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_05_Český jazyk pro 7. ročník_Pravopis koncovek přídavných jmen Téma: Pravopis koncovek přídavných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník SHODA PODMĚTU S PŘÍSUDKEM Co už známe Na houby Po dešti v lese, v doubí sbíráme zrána.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_03_Český jazyk pro 7. ročník_Práce s jazykovými příručkami Téma: Práce s jazykovými příručkami.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 3 – podstatná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
Autor: Mgr. Jana Šulcová
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 8. ročník_Pravopis velkých písmen
Přídavná jména přivlastňovací
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ JAZYK
Charakteristika výukového materiálu
VY_32_INOVACE_15_Český jazyk pro 8. ročník_Význam slov
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Přídavná jména.
Přídavná jména vyjadřují: vlastnosti osob, zvířat, věcí a dějů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_16
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Téma: Předmět a příslovečné určení
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_12
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Pravopis přídavných jmen
Adjectives Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vzor pán CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2013
PŘÍDAVNÁ JMÉNA VÝKLAD A PROCVIČENÍ.
Autor: Mgr. Jana Šulcová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Přídavná jména přivlastňovací
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vyjadřují vlastnosti podstatných jmen.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Metodický list: Vyjmenovaná slova - křížovky
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_27_Přídavná jména přivlastňovací.
VY_32_INOVACE_08_ČESKÝ JAZYK 2.ROČNÍK_ABECEDA
Téma: Pravopis podstatných jmen II.
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Mgr. Iveta Vališková
ČESKÝ JAZYK ŽIVOTNÁ A NEŽIVOTNÁ PODSTATNÁ JMÉNA RODU MUŽSKÉHO
Rod podstatných jmen Mgr. Iveta Vališková
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Téma: Předpony s-, z-, vz-, se-,ze-, vze-
VY_32_INOVACE_18_ Slovní druhy ohebné, přídavná jména
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Téma: Pravopis koncovek podstatných jmen II.
VY_32_INOVACE_17_ČESKÝ JAZYK 5.ROČNÍK_VZORY PŘÍDAVNÝCH JMEN
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_05_Český jazyk pro 8. ročník_Pravopis koncovek přídavných jmen Téma: Pravopis koncovek přídavných jmen CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2012

Anotace Učební materiál je určen pro žáky 8. tříd. Žáci si procvičují koncovky přídavných jmen. Text je určen pro interaktivní tabuli. Některé stránky lze využít jako pracovní listy s následnou kontrolou a správným odůvodněním.

SHRNUTÍ PRAVOPISU PŘÍDAVNÝCH JMEN:  Přídavná jména se shodují s podstatnými jmény: V PÁDĚV ČÍSLEV RODĚ ŽIVOTNOST NEŽIVOTNOST

SHRNUTÍ PRAVOPISU PŘÍDAVNÝCH JMEN:  Přídavná jména přivlastňovací utvořená od jmen vlastních píšeme:  Ostatní přídavná jména utvořená od jmen vlastních píšeme:  Ve vlastních názvech se však i tato přídavná jména píší: S VELKÝM POČÁTEČNÍM PÍSMENEM. S MALÝM POČÁTEČNÍM PÍSMENEM. S VELKÝM POČÁTEČNÍM PÍSMENEM.

SHRNUTÍ PRAVOPISU KONCOVEK PŘÍDAVNÝCH JMEN:  V koncovkách přídavných jmen měkkých píšeme pouze měkké í.  V koncovkách přídavných jmen tvrdých a přivlastňovacích píšeme tvrdé y/ý, pouze v 1. a 5. pádě čísla množného rodu mužského životného píšeme měkké i/í.

SHRNUTÍ PRAVOPISU KONCOVEK PŘÍDAVNÝCH JMEN:  V koncovkách jmenných tvarů přídavných jmen tvrdých píšeme tvrdé y, pouze v 1. pádě čísla množného rodu mužského životného píšeme měkké i.  V koncovkách –ými a –ími píšeme vždy po m  měkké i.

Úkol- Doplňte chybějící písmena: Děti si udělaly skrýš pod vzrostl_m_ keři. Obměkčil ho dojímav_ ps_ štěkot. Často Petr pomáhá venčit dědečkov_ psy. Hověz_ maso je zdravé. V muzeu jsme si prohlédli starobyl_ nábytek. Z lesa se ozývalo sov_ houkání. Podej mi ty bratrov_ brýle.

KONTROLA S ODŮVODNĚNÍM:  Děti si udělaly skrýš pod vzrostlými (mladými) keři. Obměkčil ho dojímavý (mladý) psí (jarní) štěkot. Často Petr pomáhá venčit dědečkovy (otcovy) psy. Hovězí (jarní) maso je zdravé. V muzeu jsme si prohlédli starobylý (mladý) nábytek. Z lesa se ozývalo soví (jarní) houkání. Podej mi ty bratrovy (otcovy) brýle.

Úkol- Doplňte chybějící písmena:  Ptaly se po vás Procházkov_ děti. Hotov_ výkres odevzdej na stůl. Bylo mu to líto, ronil krokodýl_ slzy. Všem se líbí Smetanov_ opery. Na jídelním lístku byla dokonce žab_ stehýnka a želv_ polévka. Kamarád mi nabídl čokoládov_ dort. husov_ myšlenky jsou stále živé.

KONTROLA S ODŮVODNĚNÍM:  Ptaly se po vás Procházkovy (otcovy) děti. Hotový (mladý) výkres odevzdej na stůl. Bylo mu to líto, ronil krokodýlí (jarní)slzy. Všem se líbí Smetanovy (otcovy) opery. Na jídelním lístku byla dokonce žabí (jarní) stehýnka a želví (jarní) polévka. Kamarád mi nabídl čokoládový (mladý) dort. Husovy (otcovy) myšlenky jsou stále živé.

POUŽITÉ ZDROJE:  Ve výukovém materiálu byly použity kliparty z programu MS Word 2010 od firmy Na tento software máme zakoupenou licenci.