ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Advertisements

PLOŠTĚNCI – ŽIVOČICHOVÉ S PLOCHÝM TĚLEM
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
Bezobratlí živočichové
Žahavci - Cnidaria HCl, BIGY, 2009.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Mnohobuněční živočichové.
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
Základní škola Kladruby
Žahavci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Žahavci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_253.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
ZOOLOGIE VÝVOJ NOHOBUNĚČNÝCH ŽIVOČICHŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Živočichové rybníka Žahavci a ploštěnci
Korýši Mgr. Helena Roubalová
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
Žahavci, ploštěnci, měkkýši
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Měkkýši hlavonožci.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Měkkýši plži.
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu: Včela medonosná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.
Mnohobuněčné organismy
POSLEDNÍ KMEN BEZOBRATLÝCH ŽIVOČICHŮ
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01A_03_Žahavci.
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Žahavci – žahaví dravci
Žahavci 24. listopadu 2013 VY_52_INOVACE_210204
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen: Žahavci /Cnidaria/
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
6.ROČNÍK Žahavci VY_32_INOVACE_ Název školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Odpověz na otázky v pracovním listu:
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM (po výkladu si zapiš do sešitu)
Transkript prezentace:

ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu) vodní (mořští i sladkovodní) bezobratlí živo-čichové název podle žahavých buněk zástupci: nezmaři koráli medúzy sasanky

Nezmar hnědý sladkovodní žahavec velikost 1 - 1,5cm dvouvrstevné paprsčitě souměrné tělo - vnější vrstva - žahavé buňky - vnitřní vrstva - trávicí buňky

Stavba těla: Ramena Ústní otvor chytání a omráčení kořisti Ústní otvor příjem potravy(drobní korýši, rybí potěr) vyvrhování nestrávených zbytků Láčka (trávicí dutina s jedním přijímacím a zároveň vyvrhovacím ústním otvorem) trávení potravy Nožní terč přichycení na podkladu

Dýchání: celým povrchem těla Nervová soustava rozptýlená –nervové buňky rozptýlené ve vnější vrstvě buněk při doteku se nezmar smrští Rozmnožování: nepohlavní – pučení pohlavní – na podzim oplozenými vajíčky Obojetník = hermafrodit (vytváří samčí i samičí pohlavní buňky) Regenerace = schopnost obnovy těla (dorůstání ztracené části těla)

Opakování (do cvičného sešitu odpověz na otázky Opakování (do cvičného sešitu odpověz na otázky. Na tabuli mohou žáci použít program ActivInspire) 1. Ve kterém prostředí bys našel žahavce? 2. Jak se nazývá trávicí dutina s jedním otvorem u nezmara? 3. Jak je přichycen nezmar k rostlině nebo kameni? 4. Co nezmar loví? 5. Čím nezmar dýchá? 6. Jakou nervovou soustavu má nezmar? 7. Jaké jsou způsoby rozmnožování u nezmara? 8. Co je to regenerace?

ŘEŠENÍ 1. Ve kterém prostředí bys našel žahavce? VE VODĚ 2. Jak se nazývá trávicí dutina s jedním otvorem u nezmara? LÁČKA 3. Jak je přichycen nezmar k rostlině nebo kameni? NOŽNÍM TERČEM 4. Co nezmar loví? DROBNÉ VODNÍ ŽIVOČICHY 5. Čím nezmar dýchá? CELÝM POVRCHEM TĚLA 6. Jakou nervovou soustavu má nezmar? ROZPTÝLENOU 7. Jaké jsou způsoby rozmnožování u nezmara? POHLAVNÍ A NEPOHLAVNÍ 8.Co je to regenerace? OBNOVA TĚLA

ZDROJE: učebnice: ČABRADOVÁ, Věra. Přírodopis pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 120 s. ISBN 80-723-8211-X. obrázky: Wikipedie: nezmar hnědý. Wikipedie: nezmar hnědý [online]. 2013 [cit. 2013-12-18]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hydra_oligactis.jpg