_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova
Marketingový mix na podporu DCR Realizační období Spolupráce s provozovateli – Informační kampaň pro provozovatele Inovace komunikačních nástrojů se spotřebiteli – inovace portálu Kudy z Nudy Komplexní propagace DCR – Komplexní marketingová kampaň
Co je cílem projektu ZNOVU etablovat trávení volného času v ČR změnit postoj vůči trávení volného času v ČR Zvýšit povědomí o nabídce a produktech v jednotlivých destinacích zvýšit počet víkendových/ krátkodobých pobytů na úkor jednodenních výletů a zvýšit útratu v regionu
Trendy v DCR (zima 2013) Délka pobytu: jednodenní pobyty bez noclehu (66 %), 1 – 2 noci (19 %) Vícedenní pobyty Krkonoše a Podkrkonoší (56 %). V ostatních regionech je více než polovina návštěv pouze jednodenní. Ubytovací kapacity jsou vzhledem k převažujícím jednodenním výletům a častým pobytům v soukromí (chata, u přátel) využívány pouze pětinou domácích turistů. Aktivity: turistika a sport (30 %), lyžování a jiné zimní sporty Dále je atraktivní pěší (33 % → 26 %) a poznávací turistika (40 % → 30 %), a to i přes pokles její popularity od zimy Domácí turisté mají pozitivní vztah k místům svého pobytu, do různých lokalit ČR se vrací opakovaně. O dalším návratu do místa svého pobytu/výletu uvažuje 89 % návštěvníků.
Trendy v DCR (zima 2013)
Informační kampaň pro provozovatele know-how a podpora propagace Zefektivnění komunikace mezi agenturou a provozovateli a zvýšit povědomí o možnostech spolupráce mezi agenturou a podnikatelskou veřejností Stimulace nabídky služeb na trhu DCR a zlepšení informovanosti provozovatelů o nově vytvořených možnostech, způsobech propagace a trendech Hlavní pilíř komunikace
Chcete, aby se o Vaší nabídce vědělo?
21/05 /13 Nástroje kampaně PR aktivity (internetové PR články + PR články v tisku) Directmarketingové aktivity (personalizované dopisy a telefonická komunikace) Internetová a tisková kampaň E-bulletin a další odborná komunikace
Kudy z Nudy Portál obsahuje největší databázi turistických atrakcí a aktivit v ČR Průměrná měsíční návštěvnost je 450 tisíc návštěvníků Přehledné členění podle regionů a zájmů/aktivit Názorová nestrannost Registrace i zveřejňování aktivit je zcela zdarma Nominace na produkt/atraktivita roku Profil na facebooku má již přes 100 tisíc fanoušků, 50 % návštěvníků se sem opakovaně vrací
Vložení nabídky
obsah může na portál vkládat registrovaný i nepřihlášený uživatel. Registrovaný uživatel navíc získává možnost editace svého záznamu kdykoliv v budoucnu. Výhody registrace: aktualizace nabídky dle sezóny, spotřebitelé se dozví o nových produktech, aktivitách, možnost přidávat fotografie, zlepšování kvality vaší prezentace podrobný návod k registraci a editování záznamů k nalezení v sekci FAQ - často kladené otázky Vložení nabídky
Radka Neumannová Hlavní projektový manažer ČCCR – CzechTourism Vinohradská 46, Praha 2 tel