Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2511 Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Velká válka geografie Jitka Němčanská Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je.
Advertisements

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
VY_32_INOVACE_15_23 _Vznik „železné opony“ Šablona 32.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Předmět: Zeměpis Autor: Petra Morchová Tento výukový.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Obyvatelstvo Evropy a Evropské jazyky Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-19 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou Eurobankovek. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_11 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Excel – tabulkový editor opakování AnotaceMS Excel.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název projektu: Moderní škola
Člověk a jeho svět - Dějiny ČR
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Obyvatelstvo Evropy Počet obyvatel – asi 731 mil. (2009)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Světová a národní gastronomie
EVROPA JAKO JEDEN ZE SVĚTADÍLŮ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Volně žijící zvířata – rybník, potok
PAŘÍŽSKÁ MÍROVÁ KONFERENCE
Název projektu: Moderní škola
Číslo v digitálním archivu školy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Světadíly
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Název projektu: Moderní škola
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název projektu: Moderní škola
DUM - Digitální Učební Materiál
NATO.
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Název projektu: Moderní škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Hlavní města Evropy VY_32_INOVACE_Ze
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: Moderní škola
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Název projektu: Moderní škola
WORD Tabulky - ohraničení
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
EVROPSKÁ INTEGRACE.
„Index vnímání korupce 2016“
Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Státy bývalé Jugoslávie
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Evropská unie Autor: Mgr. Marta Samlerová.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
STÁTNÍ ZŘÍZENÍ (FORMY VLÁDY)
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_ZRN3/4 Druh učebního materiálu: Historický vývoj evropské civilizace II.- prezentace Cílová skupina: žáci 2. stupně základní školy Typická věková skupina: 11 – 15 let

Předmět: zeměpis Ročník: 8. Anotace: Tento učební materiál slouží k seznámení žáků s historickým vývoj Evropy po roce 1945 do současnosti.Žáci pracují na dotykové tabuli v programu Q Draw. Klíčová slova: socialistické státy,kapitalistické státy Speciální vzdělávací potřeby: žádné Datum: Autor: Mgr. Romana Nenáhlová

HISTORICKÝ VÝVOJ EVROPSKÉ CIVILIZACE II. 1.Po II. světové válce došlo k rozdělení Evropy na „socialistické státy“ a „kapitalistické státy“. Uveďte příklad států z každé skupiny. „socialistické státy“ …………………………………………… ………………………………………………………………….. „kapitalistické státy“………………………………………….. ………………………………………………………………….. 2. Na který stát se po II. světové válce orientovaly: a) „socialistické státy“ ……………………………………... b) „kapitalistické státy“ …………………………………….

HISTORICKÝ VÝVOJ EVROPSKÉ CIVILIZACE II. řešení 1.Po II. světové válce došlo k rozdělení Evropy na „socialistické státy“ a „kapitalistické státy“. Uveďte příklad států z každé skupiny. „socialistické státy“ např.: Sovětský svaz, Československo, Polsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko…. „kapitalistické státy“Německo, Velká Británie, Francie, Švédsko… 2. Na který stát se po II. světové válce orientovaly: a) „socialistické státy“ na bývalý Sovětský svaz b) „kapitalistické státy“ na USA

ROZPAD“ SOCIALISTICKÉ SOUSTAVY“ Ke kterým změnám došlo od roku 1990 do současnosti? 1)………………………………………………………………. 2) ……………………………………………………………….. 3) ………………………………………………………………..

ROZPAD „ SOCIALISTICKÉ SOUSTAVY“- řešení Ke kterým změnám došlo od roku 1990 do současnosti? 1)Sjednocení NDR(Německé demokratické republiky) a SRN(Spolkové republiky Německo) – odstranění Berlínské zdi Rozpad Sovětského svazu 2) Rozpad Československa na Česko a Slovensko 3) Rozpad bývalé Jugoslávie

ROZPAD ČESKOSLOVENSKA

Kdy došlo k rozpadu Československa? Na jaké státy se rozpadlo? …………………………………………………………………

ROZPAD JUGOSLÁVIE Od roku 1991 do roku 2006 docházelo k rozpadu Jugoslávie. Na které dnes samostatné státy se Jugoslávie rozpadla? …………………………………………………………………………………. Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Makedonie, Bosna a Hercegovina a Černá hora

SHRNUTÍ Současnost 44 samostatných států a 3 závislá území většinou republiky a 11 konstitučních monarchií největší státy (bez Ruska): 1. Ukrajina 2. Francie 3. Španělsko nejmenší státy 1.Vatikán 2. Monako 3. San Marino nejlidnatější státy 1. Německo 2. Francie 3. Velká Británie

Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není – li uvedeno jinak, je Mgr. Romana Nenáhlová