Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Dějepis 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_29_Opakování učiva 6. ročníku Autor Řehořková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování Mezopotámie
Advertisements

Starověké Řecko a Řím Hervert Rudolf, C4A.
Název: Vývojový druh člověka – procvičování, opakování
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚK III. Dějiny a umění starověkého Říma
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Římská republika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Starověký Řím 6. ročník.
Opakujeme starověk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Starověký Řím.
Paleolit 6. ročník.
Registrační číslo projektu:
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Krize římské republiky
Život člověka v době kamenné
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Starověký Řím.
Starověký Řím.
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Krize a zánik republiky
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Dějepis Římská republika 1.
Dějepis Starověké Řecko 1.
Klasické Řecko 5. – 4. stol. př. n. l.
Počátky starověkého Říma
Starověký řím.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Téma: RISKUJ - OPAKOVÁNÍ
ŘECKÉ DĚJINY.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Starověký řím 6. ročník NG.
Pravěk.
Vytvořil: Jakub Řezníček
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
VY_32_INOVACE_
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
         VY_32_INOVACE_81.19 Jméno autora: Iva Vondrová
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Starověký řím 6. ročník NG.
Autor: Mgr. Božena Andrašková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Marcus Antonius Gaius Octavius Marcus Aemilius Lepidus
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
PRVNÍ TRIUMVIRÁT (+ KRIZE REPUBLIKY, CAESAR, CRASSUS, POMPEIUS, OBČANSKÁ VÁLKA, BITVU U FARSÁLU, DRUHÝ TRIUMVIRÁT)
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Doba kamenná.
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_29_Opakování učiva 6. ročníku Autor Řehořková Jarmila

Opakování učiva 6. ročníku

Kdo je to archeolog? Vykopává a zkoumá hmotné nálezy Dějepis? Dějiny? Historie? Vysvětli pojmy Klikni na

Paleolit Mezolit Neolit Eneolit Starší doba kamenná Mladší doba kamenná Pozdní doba kamenná Střední doba kamenná Jak je to správně? klinkni

Homo habilis Člověk zručný Člověk vzpřímený Homo erectus Člověk dnešního typu Homo sapiens sapiens Člověk rozumný Homo sapiens Homo habilis Člověk zručný

O jaké prameny se jedná? hmotné písemné obrazové hmotné Klikni na obrázek

Znázorni na časové přímce: 200 př.n.l., 150 n.l., 300 n.l., 300 př.n.l Klikni na obrázek

Jak jdou jednotlivá období za sebou? 3 středověk 1 pravěk 5 nejnovější doba 2 starověk 4 novověk Klikni na správný obrázek

Malá tlupa Velká tlupa Lov velké zvěře Lov malé zvěře Umí rozdělat oheň Převisy skal Luk a šíp Sekáče a úštěpy Člověk zručný Člověk vzpřímený Člověk rozumný Člověk dnešního typu Rod Zařaď pojmy k určitému typu člověka Dolní Věstonice, Pavlov pěstní klín

Rod Člověk zručný Člověk vzpřímený Člověk rozumný Dolní Věstonice, Pavlov Člověk dnešního typu Tak je to správně Luk a šíp Pěstní klín

V roce př.n.l. se ……………………. Nastává období …………………………doby kamenné Lidé se začali zabývat ………………… a …………………….čím? Nejlepší podmínky byly v oblasti ……………………….. Rod se usadil na jednom místě a vznikaly……………… Nástroje z kamene byly opracované ………………… a ……………………… Půdu obdělávali zemědělci ………………čím?….. Lidé si stavěli ………………………., v tomto domě žila ………………… Kromě zemědělství se zabývají …………………………… a ……………………………… Potom následuje období…………………………………… Oradlo bylo tažené …………………. a k dopravě užívali ……………. Objevují se už i kovy např. …………………a …….…. Dokážeš doplnit text?

V roce př.n.l. se oteplilo. Nastává období mladší doby kamenné. Lidé se začali zabývat zemědělstvím a chovem dobytka. Nejlepší podmínky byly v oblasti Blízkého východu. Rod se usadil na jednom místě a vznikaly vesnice. Nástroje z kamene byly opracované broušením a vrtáním. Půdu obdělávali zemědělci motykou a hákem. Lidé si stavěli dlouhé domy v tomto domě žila velkorodina. Kromě zemědělství se zabývají hrnčířstvím a tkaním látek. Potom následuje období pozdní doby kamenné. Oradlo bylo tažené dobytkem a k dopravě užívali vůz. Objevují se už i kovy např. bronz později železo. Tak je to správně

Jak souvisí tyto obrázky s mladší dobou kamennou? Napiš, čím se lidé v té době zabývali. chov dobytka tkaní látek zemědělství pěstování obilí hrnčířstsví zpracování vlny klikni na obrázek

Keltové Germáni Marobud Markomani pivo oppida sklo neopevněné vesnice Závist u Zbraslavi hrnčířský kruh druidové Kvádové Kam zařadíš tyto pojmy? klikni

Škrtni co se nevztahuje k mladší době kamenné a k době kovů. pazourek hrnčířský kruh obilí zemnice škrabadla stálá tábořiště jednoduché chaty zemědělství a chov dobytka rodina dlouhý dům jeskyně tesla vrtání a broušení pěstní klín putování za zvěří venuše bronz opidda hák kovolijec

pazourek hrnčířský kruh obilí zemnice škrabadla stálá tábořiště jednoduché chaty zemědělství a chov dobytka rodina dlouhý dům jeskyně tesla vrtání a broušení pěstní klín putování za zvěří venuše bronz opidda hák kovolijec Tak je to správně

Dokážeš poznat o jaký stát se jedná a jaká řeka jím protéká? Mezopotámie Eufrat a Tigris Čína Chuang-che Indie Indus a Ganga Egypt Nil klikni na mapku

terakotová armáda sfinga hieroglyfy znakové písmo klínové písmo faraon papír mumie zikkurat hinduismuskanopy Ištařina brána Oko za oko, zub za zub buddhismus Babylon Sumérové papyrus kasty Spoj pojmy, které spolu ve sloupcích souvisí

terakotová armáda sfinga hieroglyfy znakové písmo klínové písmo faraon papír mumie zikkurat hinduismus kanopy Ištařina brána Oko za oko, zub za zub buddhismus Babylon Sumérovépapyrus kasty Tak to je správně EgyptMezopotámie IndieČína

Tutanchamon Džoser Champolion Buddha Ašóka Gilgameš Chammurabi K jakým státům se vztahují tato jména? Čchin Konfucius Egypt Čína Indie Mezopotámie

Jak se jmenuje spisovatel na obrázku a kde se nachází kůň o kterém píše? HomérTrója klikni na obrázek

Poznáš stát podle mapy? Řecko. Řekové se dovedli i dobře bavit, pěstovali své tělo. Měli hodně slavností, při kterých se konaly různé hry. Nejdůležitějšími se staly hry konané jednou za 4 roky a nazývaly se olympijské hry

V které větě není chyba? Řecko-perské války se odehrály v místech: a)Marathon,Thermopyly, Salamína, Olymp b)Thermopyly, Sprint, Plataje, Salamína c)Sparta, Athény, Olymp, Mykény d)Marathon, Thermopyly, Plataje, Salamína Marathon, Thermopyly, Plataje, Salamína

l. dovršení demokracie v Athénách a. Thermopyly 2. Miltiades b. Salamina 3. Leonidas c. Perikles 4. námořní bitva d. Dareios 5. perský král e. vítěz bitvy u Marathonu Vyber správné dvojice 1 c 2 e 3 a 4 b 5 d

1.Klasické 2.Archaické 3.Mykénské 4.homérské Seřaď správně období Řecka 3. mykénské 4. homérské 2. archaické 1. klasické

Leonidas Dareios Hippokrates Archimédes Sofokles Pythagoras Herodotos Myrón Aristofanes H. Schliemann Miltiades Aristoteles Kdo byl kdo? spartský král perský král lékař fyzik psal tragédie matematik dějepisec sochař psal komedie objevitel Troji vítěz bitvy u Marathonu filosof

Na obrázku je jaký poloostrov ? Jaký stát? Jaké hlavní město? 753 př.n.l. 510 př.n.l. 27 př.n.l. 395 n.l. 476 Republika Císařství Království Zánik západořímské říše Rozdělení říše Apeninský Itálie Roma - Řím Království Republika Císařství Rozdělení říše Zánik západořímské říše klikni Spoj letopočty s událostmi

Ženy a cizinci měli právo zúčastnit se lidového shromáždění Patricijové byli potomci starých urozených rodů. Patricijové mohli sloužit ve vojsku. Plebejové byli potomci přistěhovalců nebo zchudlí Římané. Plebejové byli také plnoprávní Zástupcem plebejů byl tribun. Patricijové získali právo veta. V době nebezpečí byl volen konzul. Nejvyššími úředníky byli dva voleni konzulové. Doplň ano - ne ne ano ne ano ne ano

Co mají společného tito muži Oktavián Augustus Dioklecián Konstantin Traján Marcus Aurelius Jejich titul zní ……………………………… Jeden z nich byl l. císařem. Který? …………………………. Jeden z nich nejvíce rozšířil říši. Který? Jeden z nich bývá nazýván „filosof na trůně.“ Který? Jeden z nich si zvolil spoluvladaře. Který? Jeden si zvolil nové hlavní město. Který? ……………………………………

Tak je to správně Jejich titul zní. císař Jeden z nich byl l. císařem. Který? Oktavian Augustus Jeden z nich nejvíce rozšířil říši. Který? Traján Jeden z nich bývá nazýván „filosof na trůně“. Který? Marcus Aurelius Jeden z nich si zvolil spoluvladaře. Který? Dioklecián Jeden si zvolil nové hlavní město. Který? Konstantin

Spartakovo povstání bylo poraženo v roce a/ 76 př.n.l. b/ 73 n.l. c/ 71 př.n.l. Znáš správnou odpovědˇ? Populáři byli a/ stranou podporující reformy a opírající se o lidové shromáždění b/ podporující reformy a opírající se o senát c/ nepodporující reformy a opírající se o císaře a/ stranou podporující reformy a opírající se o lidové shromáždění Bratři Gracchové prosadili a/ zákon o službě v armádě b/ zákon o volbě úředníků c/ pozemkový zákon c/ v roce 71 př.n.l.

Z etruského stavitelství převzali Římané a/ oblouk b/ sloup c/ trojúhelníkový štít Žoldnéři byli a/ zemědělci b/ otroci cvičení k boji c/ vojáci najatí za plat V letech 264 – 146 př.n.l. probíhaly a/ punské války b/ peloponéská válka c/ římské války a/ oblouk c/ vojáci najatí za plat a/ punské války Pořadí císařů bylo a/ Tiberius - Caligula – Octavianus – Nero b/ Octavianus – Tiberius – Caligula – Nero c/ Octavianus – Caligula – Nero - Tiberius b/ Octavianus – Tiberius – Caligula - Nero

Stěhování národů proběhlo v roce a/ 376 b/ 374 c/ 375 Limes Romanus jsou a/ shromaždiště vojáků b/ opevněné hranice římské říše c/ nejvyšší úředníci c / roku 375 Stěhování národů způsobili a/ Hunové b/ Markomané c/ Vandalové a/ Hunové První triumvirát tvořili a/ Caesar – Pompeius - Crassus b/ Caesar – Marcus Antonius – Lepidus c/ Marcus Antonius – Lepidus - Octavianus a/ Caesar – Pompeius - Crassus b/ opevněné hranice římské říše

Náčelníkem Hunů byl a/ Attila b/ Marobud c/ Nero a/ Attila V roce 395 se římská říše rozdělila na a/ východořímskou a jižní provincie b/ severořímskou a východořímskou c/ východořímskou a západořímskou

Které zvíře je symbolem Říma Jak tato zvířata souvisí s dějinami římské říše? vlčice Vlčice vychovala dvojčata Romula a Remuse Hannibal v čele Punů přešel Alpy Klikni na obrázek

Výborně pravěk Zvládli jsme pravěk starověk středověku a teď s chutí do středověku

Použité zdroje Klipart web Office.com 2010 Vlastní zdroje