NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Advertisements

Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Pole, ukazatele a odkazy
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
PJV151 Vnořené a vnitřní členy mohou být členy tříd a interfejsů. Je-li X obalem Y a Y je obalem Z, pak Z získá jméno X$Y$Z - kompilací vzniknou classy.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
C# - Exceptions (výjimky)
Objektové orientované programování Objektově orientované problémy v PHP Lukáš Masopust 2008.
Objektové programování
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
Alg91 Textové soubory Na rozdíl od jiných typů souborů jsou textové soubory určené pro gramotné lidské oko. Textový soubor je posloupnost znaků členěná.
Počítače a programování 1
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
Algoritmizace a programování Objektově orientované programování - 16 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
OSNOVA: a) Přetížení členských funkcí b) Dědičnost tříd Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 2 pro obor EST BPC2E.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
Principy OOP Objektově orientované programování vychá-zí ze třech základních principů (rysů): zapouzdření (encapsulation) dědičnost (inheritance) polymorfismus.
1 Počítače a programování 1 13.přednáška. 2 Obsah přednášky Vstupy a výstupy – 1.část.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
FEL Komunikátor. Memory Leak program konsumuje operační paměť, kterou neumožňuje uvolnit o uvolnění paměti stará Garbage Collector ▫plně v režii Java.
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
ÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_29.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_26. ZADÁNÍ Napište zdrojový kód k zadanému vývojovému diagramu.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vytiskne n hvězdiček.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_25. ZADÁNÍ Sestavte program, který po načtení čísla z klávesnice vypočítá jeho absolutní hodnotu a vytiskne ji na obrazovku.
POSLOUPNOST úkol 1_45.
PŘÍKAZ do - while úkol 1_43.
PŘÍKAZ while úkol 1_40.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
C# konzole – Program prodej a zisk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
C# konzole – TEST – Program nákup
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
Bridge.
TÉMA: Počítačové systémy
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
Bridge.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/

Cvičení 29 C# override Program určuje cenu pečivat podle druhu těsta a náplně koláčů. Obsahuje seznam používaných těst a náplní a jejich ceny za měrnou jednotku. public string nazev,testo; int inTesto; string[] jakeTesto = { "kynuté", "odpalované", "lístkové" }; double[] kcZaGram = { 0.60, 0.72, 0.84 }; public Pecivo(string nazev, int testo) { this.nazev = nazev; this.testo = jakeTesto[testo]; inTesto = testo; }

Cvičení 29 C# override Výpočet ceny je u neplněného pečiva dán váhou těsta a cenou za měrnou jednotku těsta. public virtual double setCena(double hmota) { double pom = hmota + kcZaGram[inTesto]; pom = Math.Round(pom, 1); return pom; } inTesto obsahuje index užitého těsta v obou konstantních polích. public virtual void info(double hmota) { Console.WriteLine("{0} z těsta: {1}, cena za kus: {2:f}", nazev, testo, setCena(hmota)); } Metoda info vypisuje informace o pečivu Obě metody jsou virtuální, aby se mohly používat v potomcích třídy se stejným názven a jiným kódem.

public Kolac(string nazev, int testo, int uvnitr) : base(nazev, testo) { napln = jakaNapln[uvnitr]; inNapln = uvnitr; } Cvičení 29 C# override Třída Kolac je potomkem třídy Pecivo. Obsahuje navíc konstantní pole se seznamem používaných náplní a cenou za jejich měrnou jednotku. class Kolac:Pecivo{ string[] jakaNapln = { "tvaroh", "mák", "povidla", "jablka" }; double[] kcZaNapln = { 0.82, 0.88, 0.78, 0.21 }; int inNapln; string napln; Konstruktor přidává k bázovému konstruktoru informaci o náplni.

public override void info(double hmota) { Console.WriteLine("koláč - {0} z těsta: {1}, cena za kus: {2:f}", napln, testo, setCena(hmota)); } Cvičení 29 C# override V metodě setCena se do metody rodiče přidá výpočet ceny náplně. public override double setCena(double hmota){ double pom = base.setCena(hmota); pom += kcZaNapln[inNapln]*hmota; pom = Math.Round(pom, 1); return pom; } V metodě info se přidají k rodičovským proměnným informace o náplni. Při výpočtu je použita metoda setCena třídy Kolac. Slovo virtual je nahrazeno slovem override.

Cvičení 29 C# override Hlavní program static void Main(string[] args) { Pecivo dalamanek = new Pecivo("dalamánek", 0); dalamanek.info(7.5); Kolac tvaroh = new Kolac("koláč", 2, 0); tvaroh.info(6.2); Console.ReadLine(); }

Anotance: přepisování metod. Předpokládaný čas: 35 minut Zpracovala: Ing. Adéla Tomalová Cílová skupina: žák SŠ Rok vytvoření: 2013 Předpokládaný přínos (výstup): rozšiřování a změna metod rodiče V textu nebyly použity materiály jiných autorů. Cvičení 29 C# override