Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
EGYPT.
PANOVNÍCI EGYPTA Použitá literatura: Válková, V. : Dějepis 6
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
egypt V údolí Nilu,postupné vysychání Sahary
EGYPT KLÁRA KOŘÍNKOVÁ 2010.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
III/2 XV A
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Kultura starého Egypta
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Egypt – historický vývoj
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Egypt – organizace státu a společnosti
Starověký EGYPT.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Egypt Země bohů.
Dějepis Starověký Egypt 1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Oděv, úprava hlavy a líčení Krátká sukně Dlouhé šaty z jemné látky Šperky a ozdoby.
Pyramidy a zikkuraty. Pyramidy - jeden ze sedmi starověkých divů světa postaveny od 27. do 18.stol. př.n.l. přesný počet není znám vystavěné z cihel se.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Stará, Střední a Nová říše
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT. UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Dějepis 6. ročník Marek Kryška
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_15-05_Egypt - prezentace Autor:Mgr. Lucie Holíková Ročník:6. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Tematická oblast:Dějepis pro 6. ročník Předmět:Dějepis Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Podává stručný přehled o starověkém Egyptě. Popisuje život a společnost, politický vývoj Egypta, kulturu aj. Klíčová slova:Egypt, staroorientální stát, pyramidy Druh učebního materiálu:prezentace

STAROVĚKÝ EGYPT

Přírodní podmínky - sucho, horko - nejúrodnější místo – údolí řeky Nilu Zemědělství PĚSTOVALI:obiloviny, ovoce, vinnou, révu CHOVALI:hovězí dobytek, ovce, kozy, kachny STAVĚLI:kanály, nádrže, odvodňovací zařízení Kde se poprvé začala stavět odvodňovací zařízení? V Mezopotámii

Řemeslo - výroba hliněných nádob na hrnčířském kruhu, vypalovány v pecích -tkalci, kovotepci, kovolitci -výborní stavitelé Bydlení -domy s plochými střechami a malými okny -obytné místnosti + ve dvoře samostatná kuchyň, WC, koupelna Řemeslo, bydlení

MUŽI:krátká zavinovací sukně ŽENY:úzké, dlouhé šaty krásné šperky (náušnice, náramky, límcové náhrdelníky…) OBUV:jednoduché sandály nebo naboso VLASY:zastřižené nad rameny a obočím nebo holohlaví, oblíbené i paruky OBLIČEJ:líčili se muži i ženy Odívání a úprava hlavy

Vzdělanost a písmo ŠKOLY: pouze pro zámožné chlapce vznikaly při chrámech učitelé byli většinou kněží PÍSMO: obrázkové - hieroglyfy (1 obrázek = 1 slovo) psáno na papyrus Egyptské hieroglyfy Obr.č.1

- polyteismus – víra ve více bohů - bohové zpodobňováni s hlavou nějakého zvířete - kromě bohů uctívána i některá zvířata Hádej, jaká zvířata byla uctívána ve starověkém Egyptě? MUMIFIKACE -lidé věřili, že v těle mrtvého přebývá duše → snaha uchovat tělo mrtvého co nejdéle -odstranění vnitřností z těla mrtvého, odstranění tělních tekutin Náboženství Kočky, krokodýli, sokoli…

Umění ☺ výroba předmětů denní potřeby, šperků, soch… ☺ sfingy – tvorové s lidskou hlavou a lvím tělem ☺ kresby – Egypťané neznali perspektivu ☺ nejvýznamnější stavby v Egyptě - pyramidy Velká sfinga v Gíze Obr.č.2

Pyramidy ☺ sloužily jako hrobky faraonů ☺ nejstarší vznikaly ve 3. tis. př.n.l. ☺ při jejich stavbě využívána práce otroků ☺ nejznámější a největší pyramidy v Gíze ☺ řazeny mezi 7 divů světa Pyramidy v Gíze Obr.č.3

Dějiny Egypta Na řece Nilu vznikly 2 státy Dolní EgyptHorní Egypt na severuna jihu Faraon Meni tyto dva státy v 1. pol. 3. tis. př.n.l. spojil a vytvořil jeden velký centralizovaný stát.

Další vývoj Egypta Dějiny starověkého Egypta dělíme na 4 období:  Stará říše  Střední říše  Nová říše - největší rozkvět Egypta  Pozdní říše Významní egyptští panovníci:  Královna Hatšepsut  Thutmos III.  Tutanchamon …… Tutanchamonova pohřební maska Obr.č.4

Egypt pod nadvládou cizích národů Moc Egypta postupně slábla a Egypt se začal dostávat pod nadvládu cizích národů:  Peršané  Alexandr Makedonský (4. st.př.n.l.)  30 př.n.l. – Egypt připojili ke své říši Římané → konec dějin starověkého Egypta Poslední Egyptskou panovnicí byla krásná…? Kleopatra

Společnost FARAON - vládce Egypta - neomezená moc - zástupce boha na zemi ÚŘEDNÍCI - pomáhali řídit stát - výběrčí daní, písaři, účetní ZEMĚDĚLCI A ŘEMESLNÍCI - chudí, ale svobodní OTROCI - nesvobodní !!!, stávali se jimi hlavně váleční zajatci - využívání při práci v kamenolomech, při stavbě pyramid Egyptská společnost Obr.č.5

Použité zdroje: Dějepis 6: Pravěk a starověk. Praha: SPN, ISBN 51411/3. Papyrus Ani curs hiero. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: (obr.č.1) Velká sfinga v Gíze, v pozadí Rachefova pyramida. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: (obr.č.2) Pyramidy v Gíze. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: (obr.č.3)

Použité zdroje: Tutanchamonova pohřební maska. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: (obr.č.4) Vlastní tvorba (obr.č.5)