Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostlinné orgány.
Advertisements

RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
Čeleď: Liliovité (Liliaceae) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Árónovité (Araceae) Č ele ď : Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Stonek Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní orgány Kořen
VY_32_INOVACE_04-56 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
Hluchavkovité (Lamiaceae)
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
Árónovité Čeleď: (Araceae) Dostupné z Metodického portálu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Stonek Biologie 1. ročník.
VY_32_INOVACE_04-52 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Hluchavkovité (Lamiaceae)
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
KVĚT.
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Člověk a jeho svět, 2. ročník
Krytosemenné rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
VY_32_INOVACE_04-59 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Opylení a oplození.
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
generativní rostlinné orgány
LIST.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Prírodoveda R a s t l i n y Vypracovala: Mgr. Silvia Klčová.
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
Oddělení: Krytosemenné rostliny
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová

Kořen Stonek List Květ Semeno plod Semeno plod

Kořen je... Zpět a) podzemní část rostliny b) nadzemní část rostliny c) přízemní část rostliny

Kořen... Zpět a) provádí fotosyntézu b) upevňuje rostlinu v zemi c) umožňuje pohlavní rozmnožování

Funkce kořene mrkve je... Zpět a) zásobní b) přichycovací c) získávat vzdušnou vlhkost

Růstový vrchol kořene je kryt... Zpět a) kořenovou ponožkou b) kořenovými vlásky c) kořenovou čepičkou

Stonek lze rozdělit na... Zpět a) dužnatý a suchý b) bylinný a dřevinný c) dužnatý a dřevinný

Mezi dužnaté stonky řadíme... Zpět a) lodyhu, stvol, stéblo, oddenek b) keř, polokeř, dřevinu c) stonek vidličnatý a vrcholičnatý

Rozdíl mezi větvením stonku vidličnatým a vrcholičnatým... Zpět a) je v rozdílném rozložení cévních svazků b) je ve větvení postraních větví c) je v rozdílné výšce hlavního vrcholu

Stáří stromů lze poznat pomocí... Zpět a) tvaru borky b) letokruhů c) výšky stromu

List se skládá z... Zpět a) cévek, žilek, vlásečnic b) řapíku, čepele a žilnatiny c) řapíku, vlásečnic, nitek

Postavení listů na stonku může být... Zpět a) vstřícné, střídavé, přeslenité b) jehlicovité, laločnaté, celokrajné c) sudozpeřený, lichozpeřený, vroubkovaný

Na spodní straně listů se nachází... Zpět a) průdušnice b) průduchy c) průdušky

Funkcí listenů je... Zpět a) ochranná funkce b) zásobní funkce c) podpírání kětů

Tyčinky se skládají z... Zpět a) nitky a prašníku b) semeníku, čnělky, blizny c) šňurky a semeníku

Korunní lístky jsou... Zpět a) zelené b) barevné c) bílé

Květní lůžko vzniklo z/ze... Zpět a) stonku b) listu c) květu

Květ oboupohlavný má... Zpět a) má v květu buď tyčinky, nebo pestík b) má na 1 rostlině v květu pouze tyčinky, na druhé pouze pestíky c) v každém květu tyčinky i pestík

Plod se skládá z/ze... Zpět a) semene a oplodí b) okvětí a semene c) dužniny a žilnatiny

Mezi dužnaté plody řadíme... Zpět a) lusk, tobolku, šešuli, šešulku b) nažku, oříšek, obilku c) peckovici, malvici, bobuli

Mezi suché pukavé plody řadíme... Zpět a) peckovici, malvici, bobuli b) lusk, tobolku, šešuli, šešulku c) nažku, oříšek, obilku

Plod jahody se nazývá.... Zpět a) malvice b) plodenství c) souplodí nažek

Použité zdroje a literatura CÍLEK, V., MATĚJKA, D., MIKULÁŠ, R., ZIEGLER, V. Přírodopis IV. Praha: Scientia,