Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Opakování – hormonální soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT.
Advertisements

Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Opakování – hormonální soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu:
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_6C_16_AZ kvíz vylučovací soustava.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27 II Oběhová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Trávicí soustava II. (žaludek a dvanáctník) Název sady:Přírodopis.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/4 Šablona: III/2 Inovace.
DÝCHACÍ SOUSTAVA. FUNKCE DÝCHACÍ SOUSTAVY  nasycování krve kyslíkem  odstraňování oxidu uhličitého  termoregulace  hospodaření s vodou.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Nukleové kyseliny I. - Struktura DNA Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/15 Šablona: III/2 Inovace.
NERVOVÁ SOUSTAVA KOMUNIKAČNÍ SÍŤ. FUNKCE NS 1. řídí činnost všech orgánů v těle 2. kontroluje organismus jako celek 3. umožňuje vnímat okolí a získávat.
EU peníze středním školám
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - kosti Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_23_18 Název materiáluSomatologie.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Kožní soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově „kůže“
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvantová čísla Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/1 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci IV Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/16 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Přírodopis - 8. ročník, Krevní oběh
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
EU peníze středním školám
VY_32_INOVACE_06_PR_KOSTERNÍ SOUSTAVA
EU peníze středním školám
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Činnost nervové soustavy
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
PÁTEŘNÍ MÍCHA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Anotace Ročník 8. Druh materiálu Prezentace Pomůcky Cíl (inovace)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOPIS
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
SOUSTAVA OPĚRNÁ páteř.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_05_oběhový systém
HMYZ STAVBA TĚLA.
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_04_28_Kostra
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kožní soustava.
Trávicí soustava.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Třída: PTÁCI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
KOSTRA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Opakování – hormonální soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Biologie člověka Autor: Mgr. Šárka Kirchnerová Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Jakub Siegl Ročník: Septima a třetí ročník, Seminář z biologie, Seminář z biologie člověka Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Hormonální soustava člověka Metodika/anotace: Powerpointová prezentace formou interaktivního kvízu opakuje všechny orgánové soustavy člověka. Lze použít v hodině jako soutěž – AZ kvíz, nebo k samostatnému procvičování. Časový rozvrh: 25 min Zdroje: na konci Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

A-Z kvíz

Otázka 1 Co je anémie? Chudokrevnost – nedostatek červených krvinek. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 1 Jak se jmenoval český vědec, který se podílel na objevu krevních skupin? Jan Janský. Zpět na pyramidu

Otázka 2 Kde dochází k oplození vajíčka? Ve vejcovodu. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 2 Co je to vitální kapacita plic? Rozdíl mezi maximálním nádechem a výdechem. Zpět na pyramidu

Otázka 3 Jak se nazývá odborník „přes kůži“? Dermatolog. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 3 Jaký je normální objem žaludku? 1,5 l. Zpět na pyramidu

Otázka 4 Co je bérec? Které kosti jej tvoří Holenní a lýtková. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 4 Jak vzniká trombus? Srážením krve uvnitř cévy. Zpět na pyramidu

Otázka 5 Jak se nazývají dvě možné (krajní) polohy kostí předloktí? Pronace – přes sebe, supinace – vedle sebe. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 5 Co je chymus? Trávenina opouštějící žaludek. Zpět na pyramidu

Otázka 6 Jaký význam mají gliové buňky? Vyživují neuron, produkují myelin, vystýlají mozkové komory a míšní kanál. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 6 Jaká je normální dechová kapacita? 0,5 l. Zpět na pyramidu

Otázka 7 Co je oogeneze? Vznik vajíčka ve vaječníku. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 7 Jak se nazývá porucha, kdy v kůži chybí pigment? Albinismus. Zpět na pyramidu

Otázka 8 Jak funguje žluč? Emulguje tuky – rozptyluje je na malé kapénky. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 8 Co je skolióza? Vybočení páteře do strany. Zpět na pyramidu

Otázka 9 Jak se liší stavbou žíla a tepna? Tepna má větší vrstvu svaloviny. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 9 Jaký je počet míšních nervů? 31 párů. Zpět na pyramidu

Otázka 10 Jaké vitaminy se tvoří v tlustém střevě? B 12, K. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 10 Kde se uskutečňuje spermiogeneze? V semenotvorných kanálcích varlete za podpory Sertolliho buněk. Zpět na pyramidu

Otázka 11 Jak vzniká a jaký význam má „husí kůže“? Vzniká stažením vzpřimovače chlupu. Má význam termoregulační a komunikační. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 11 Jaký je rozdíl mezi vnitřním a vnějším dýcháním? Vnitřní – výměna dýchacích plynů mezi krví a tkáňovým mokem. Vnější – mezi krví a vzduchem. Zpět na pyramidu

Otázka 12 Jaká česká jména mají první a druhý krční obratel? Nosič a čepovec. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 12 Jak se nazývá věda zabývající se papilárními liniemi? Daktyloskopie. Zpět na pyramidu

Otázka 13 Co tvoří šedou hmotu mozkovou? Těla neuronů. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 13 Popište malý krevní oběh. Začíná v pravé komoře, pak vede krev plicní tepnou do plic, kde se okysličí, z plic vede plicními žilami do levé předsíně. Zpět na pyramidu

Otázka 14 Kde je řízeno dýchání? V prodloužené míše. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 14 Co vzniká z Graafova folikulu? Žluté tělísko. Zpět na pyramidu

Otázka 15 Jaké žlázy ústí do dvanáctníku? Slinivka břišní a žlučník. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 15 Jak se nazývá spojení neuronů? Synapse. Zpět na pyramidu

Otázka 16 Na jaké oddíly se dělí aorta? Vzestupná, oblouk a sestupná. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 16 Kde najdete melanin? V nejspodnější vrstvě pokožky. Zpět na pyramidu

Otázka 17 Jaká je obvyklá délka těhotenství (týdny)? Čtyřicet. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 17 Vysvětlete rozdíl mezi lordózou a kyfózou. Lordóza je prohnutí páteře směrem dopředu. Kyfóza směrem dozadu. Zpět na pyramidu

Otázka 18 Co je anafylaktický šok? Přehnaná alergická reakce. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 18 Jmenujte složky reflexního oblouku. Čidlo, dostředivá dráha, CNS, odstředivá dráha, výkonný orgán. Zpět na pyramidu

Otázka 19 Jmenujte alespoň 4 významy kůže a vysvětlete. Ochranný, smyslový, termoregulační, skladovací, vylučovací, resorpční, komunikační. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 19 Jaký význam má jazylka? Je na ní zavěšen hrtan. Zpět na pyramidu

Otázka 20 Jak se nazývá vazivová blána na povrchu plic? Poplicnice. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 20 Která část nervové soustavy je vývojově nejmladší? Koncový mozek. Zpět na pyramidu

Otázka 21 Jak je zásobeno krví samotné srdce? Pomocí věnčitých tepen. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 21 Jaké jsou oddíly páteře? Jmenujte počet obratlů v nich. Krční – 7, hrudní – 12, bederní – 5, křížové – 5, kostrční Zpět na pyramidu