Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno 27. 4. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Železniční doprava a programovací období
Advertisements

Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
4. železniční balíček 1.
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dvořák Radek 9.A.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Představení komory, akce, projekty
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
Vize spolupráce s regiony
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1.
Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Ing. Ludvík Urban, ROLE NÁRODNÍHO DOPRAVCE VE VEŘEJNÉ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Pořízení železničních vozidel elektrické trakce.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Vlajka Jihomoravského kraje Čtvrcený list. Horní žerďové pole modré s moravskou orlicí. Dolní žerďové pole červené se žlutým vinným hroznem s listem.
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Rozvojové záměry na železnici
Problematika dopravy na Rychnovsku
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Historie železniční dopravy
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Přehled výluk na hraničních přechodech a investiční akce SŽDC/ŽSR
ředitel odboru strategie
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno

Úvod Akciová společnost ve 100 % vlastnictví státu 1993 – Rozdělení Československa České republika - České dráhy (ČD), státní podnik Slovenská republika – Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR) 2003 – rozdělení ČD na správce železniční infrastruktury a provozovatele železniční dopravy SŽDC – Správa železniční dopravní cesty ČD, a.s. – Provozovatel železniční dopravy Osobní doprava je hlavní činností Nákladní doprava (ČD Cargo) – součástí ČD do roku 2007, (v roce 2008 vzniká ČD Cargo, a.s., která je ve 100 % vlastnictví ČD, a.s.) Řízení provozu (do roku 2011, poté převod na SŽDC) Vlastnictví a provoz železničních stanic Výzkumný Ústav Železniční, a.s. (VÚŽ) ČD- národní dopravce a národní zaměstnavatel Počet zaměstnanců ve skupině ČD v ČR: Počet zaměstnanců ve skupine v ČD v JmK: 2568

Hlavní činnosti Skupiny ČD Osobní doprava 170,1 mil. přepravených osob v roce 2014, podíl na trhu s osobní dopravou 89 % - jediný poskytovatel služeb na téměř všech tratích, 10 letá smlouva ( ) s Ministerstvem dopravy na provozování dálkové dopravy, 10ti leté smlouvy se 14 kraji ( ) na provozování regionální dopravy Nákladní doprava 68, 62 mil. tun přepraveno v roce 2014, Podíl na trhu s nákladní dopravou 68 % - dlouhodobé smlouvy se zákazníky pomohly udržet stabilní podíl na trhu

Železniční doprava v JmK  Celková délka provozovaných tratí v JmK činí 780 km, 335 km tratí je elektrizovaných. V kraji se nachází celkem 167 výpravních budov, stanic a zastávek.  Rozsah dopravy v rámci JmK činí 9 mil. vlkm za rok, 24,5 tis. vlkm za den.  ČD vypraví v pracovní dny 862 vlaků a ve dnech pracovního klidu celkem 500 vlaků. 4

Kolejová vozidla v JmK  Z vozidel modernizovaných v posledních letech jsou provozovány dvoudílné a trojdílné jednotky Regionova a řídící vozy Bfhpvee (tzv. Sysel).  V letech 2014 a 2015 byla realizována dodávka sedmi nových elektrických jednotek RegioPanter 5

Projekt railjet Praha – Vídeň – Graz ( ) 6  ČD railjet + ÖBB railjet Praha – Wien – Graz  ÖBB railjet Budapest – Wien – Salzburg – München/Bregenz/Zürich Wien – Villach/Wien - Graz Zürich Praha Graz Wien Budapest Bratislava Ostrava Brno Břeclav Linz Salzburg München Bregenz Innsbruck Villach Obchodní cíle ČD v rámci projektu railjet Praha – Vídeň - Graz: Využití osvědčené a známé značky na nových spojích v rámci střední Evropy, Standardizace kvality na jedné z nejdůležitějších linek dálkové dopravy ČD, Standardizace kvality na lince Praha – Brno route (druhá nejdůležitější vnitrostátní linka dálkové dopravy), Očekávaný růst poptávky díky modernizaci dálnice D1 Praha – Brno, Spojení hlavních měst střední Evropy → přeprava turistů a obchodních cestujících, Vytvoření strategické aliance s ÖBB v době otevírání trhu mezinárodní dopravy, 10 letá smlouva od prosince 2014, podepsaná v srpnu 2012, ČD pořídily 7 nových jednotek railjet.

Rozvoj železniční dopravy v JmK  Nutnost realizovat velké množství projektů v oblasti infrastruktury. Mezi nejdůležitější projekty patří:  modernizace železničního uzlu Brno  modernizace tratě Brno – Přerov, Šakvice – Hustopeče, Hrušovany u Brna - Židlochovice  výstavba Boskovické spojky  modernizace a elektrizace tratě Brno – Jihlava  výstavba nových zastávek  Zásadní je také modernizace vozidlového parku na páteřních linkách 7

Rozvoj služeb pro cestující  Během letní turistické sezóny bude v provozu nový cyklovlak Expres Pálava-Podyjí jedoucí po trase Brno – Břeclav – Mikulov – Znojmo – Šatov.  ČD podnikají kroky ke zlepšení regionální mezinárodní dopravy s cílem zvýšit kvalitu spojení se Slovenskou republikou a Rakouskem.  Efektivnost služeb ČD je v prostředí IDS JmK limitována především možnostmi železniční infrastruktury a provozovaným vozidlovým parkem 8

Rekonstrukce budov v obvodu ROJ ŽST + RSM Brno - Jihomoravský kraj Dokončené rekonstrukce Plánované rekonstrukce Znojmo - r. 2010, 2015 Moravský Krumlov - r Chrlice - r Břeclav - r. 2010, 2011 Ivančice - r Vyškov na Moravě Kyjov - r Brno-Královo Pole Kuřim Šlapanice - r Brno-Slatina - r Šatov - r Letovice - r Strážnice - r. 2005, 2010 Nesovice - r Zaječí - r.2015 Zastávka u Brna - r

Nádraží krajského města – BRNO HLAVNÍ NÁDRAŽÍ  Se svým absolutním počtem v odbavení cestujících je na 2. místě v ČR.  V roce 2015 byl ministrem dopravy ustanoven Řídící výbor Železničního uzlu Brno  V současné době se k problematice podoby a polohy hlavního nádraží v Brně zpracovává studie proveditelnosti s názvem „Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno“.  Ve studii proveditelnosti se posuzují dvě základní varianty řešení polohy hlavního nádraží v Brně – varianta ŘEKA („odsunutá“ poloha) a varianta PETROV („stávající“ poloha).  Studie proveditelnosti by měla být dokončena koncem r

Plánované rekonstrukce – zpracována projektová dokumentace Vyškov na MoravěBřeclav – II. etapa Kuřim IvančiceBrno-Královo Pole 11

Pořízení pozemků od ČD s využitím fondů EU (IROP)  V rámci budování/modernizace přestupních terminálů  Park & Ride  Bike & Ride  Mobiliář  Informační systémy  Zázemí terminálů 12

Park & Ride –možnosti další výstavby na pozemcích ČD Střelice 281. Šakvice 139. Letovice 182. Skalice nad Svitavou 69. Bučovice 185. Strážnice Nedvědice 297. Ivančice 259. Kuřim 76. Kyjov rozšíření 177. pořadí v síti ČD Znojmo 98. Tišnov již realizováno pozemky v prodeji 202. Břeclav probíhá realizace 16.

Park & Ride – Kyjov – příklad – realizovaný v r

Park & Ride – Břeclav – příklad - probíhající 15

Terminály IDS JmK Břeclav Veselí nad Moravou Tišnov Blansko Kuřim Znojmo Sokolnice-Telnice Vyškov na Moravě Hrušovany u Brna Vranovice Šakvice Modřice Brno-Chrlice Zastávka u Brna Miroslav Kyjov Nesovice Slavkov u Brna Bučovice Tetčice Moravský Krumlov Dokončené terminály Plánované terminály Letovice Podivín Zaječí Hrušovany nad Jevišovkou Křenovice horní nádraží Skalice nad Svitavou 16

Terminály IDS JmK – realizované příklady Vyškov na MoravěVeselí nad Moravou BřeclavMoravský Krumlov První etapy výstavby přestupních uzlů Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje byly spuštěny v r V současné době schází vybudovat již jen několik posledních terminálů. 17

Bike & Ride – možnosti výstavby na pozemcích ČD Znojmo vhodné pozemky v prodeji městu Břeclav pozemky již prodány městu Veselí nad Moravou pozemky již prodány městu Hodonín pozemky zatím v majetku ČD, a.s. Tišnov Kyjov 18

Oceněné železniční stanice Strážnice 2009 – 2. místo „Nejkrásnější nádraží ČR“ Brno-Chrlice 2014 – 1. místo „Nejkrásnější nádraží ČR“ Nedvědice 2013 – zvláštní ocenění „Nejkrásnější nádraží ČR“ Boskovice 2011 – finalista „Nejkrásnější nádraží ČR“ 19

České dráhy, a.s. Děkuji za pozornost Mgr. František Bureš, MBA, LL.M člen Představenstva odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku 20