Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM Fotosyntéza.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název úlohy: 4.11 Radioaktivita a ochrana před zářením
Název Fotosyntéza Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Název úlohy: 4.7 Termistor
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
TLAK PLYNU Z HLEDISKA MOLEKULOVÉ FYZIKY.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
STAVOVÁ ROVNICE IDEÁLNÍHO PLYNU.
MS ACCESS - FORMULÁŘE Databázové systémy.
K měření teploty použijeme digitální teploměr firmy Vernier. Stanovení rovnovážné teploty pomocí lite-161.exe.
Jak vybarvit objekt v MICROSOFT POWERPOINT? 1Autor: Honza Mareš.
= věda o životních projevech rostlin a funkcích jejich orgánů
FYZIOLOGIE ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Krajina a životní prostředí
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Glukosa a její vznik.
List Mgr. Helena Roubalová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu: Zákony přírody.
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Stavová rovnice plynu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B-12.
Působení ekologických faktorů. Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_04.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Zvuk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Plastidy.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
CO JE FOTOSYNTÉZA?  Soubor chemických reakcí, v jejichž průběhu dochází k pohlcování energie slunečního záření, která je využita k přeměně jednoduchých.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Archimedův zákon.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Hydrostatický tlak.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Magnetické pole.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM TŘENÍ.
Pojďte pane (učiteli), budeme si hrát! ZŠ a SŠ Horní Dolní Za sedmero horami 12,
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Kmitavý pohyb.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Přetlak, podtlak, vakuum.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM kolorimetrie.
2 MOŽNOSTI AKTUALNÍ NABÍDKAPROBLÉM Ovládání odsavače přes varnou desku Propojení není automatické Propojení odsavače a varné desky s omezenými funkcemi.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM 3. Newtonův zákon.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce 2 Nejistoty měření.
METABOLISMUS ROSTLIN OD MARTINA JAROŠE. FOTOSYNTÉZA Zachycuje sluneční energii a z oxidu uhličitého vyrábí organickou sloučeninu (sacharid) a jako vedlejší.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Rostliny.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Šikmý vrh VY_32_INOVACE_ února 2013
Co všechno už víte o fotosyntéze?
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Rozložení obrázku s titulkem
DÝCHÁNÍ = RESPIRACE.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
4. Buňky.
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Fotosyntéza

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza Fotosyntéza je reakce vody a oxidu uhličitého v chlorofylu rostlin Sumární rovnice tohoto děje 6CO 2 +12H 2 O  C 6 H 12 O 6 +6O 2 +6H 2 O

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Pomůcky: PC, Logger Pro,Vernier CO2 senzor, respirační komora, listy rostlin, kyveta, alobal, nůžky Senzor měří v jednotkách ppm: 1 ppm= 1 jednotka objemu v jednotek objemu (např. 200ppm = v l vzduchu je 200l CO 2 )

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Nastavte senzor na nižší rozsah a připojte ho do USB portu Spusťte Logger Pro Změřte teplotu v místnosti Vezměte listy rostlin (suché) a vložte je do alobalem zatemněné respirační komory

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Zaveďte senzor do respirační komory a vyčkejte cca 2-3 minuty Poté stiskněte tlačítko Sběr dat Začne se vykreslovat graf.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Po 10 minutách ukončete měření Graf by měl vypadat zhruba takto

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Určete rychlost respirace V menu Experiment klikněte na Uchovat poslední měření

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Odstraňte alobal z respirační komory a přesvědčte se, že respirační komora stojí na světle (ne ale na přímém slunci) Opět čekejte 2-3 minuty a poté stiskněte Sběr dat (čidlo je stále v komoře

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Průběžně se vykresluje 2. graf Opět nechejte probíhat 10 minut a pak měření ukončete Grafy jsou barevně odlišeny

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Takto by měl vypadat výsledek

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Laboratorní práce Určete rychlost fotosyntézy K oběma křivkám přidejte popisek( Vložit- Textová poznámka) Graf vytiskněte

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Otázky Byla některá z rychlostí pozitivní? Pokud ano, jaký to má biologický význam? Byla některá z rychlostí negativní? Pokud ano, jaký to má biologický význam?

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Otázky Získali jste důkaz o buněčné respiraci u listů rostlin? Vysvětlete Získali jste důkaz o fotosyntéze u listů rostlin? Vysvětlete Vyjmenujte 5 faktorů, které by mohly mít vliv na produkci nebo spotřebu CO 2

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Fotosyntéza - Otázky Jak jinak by se dala rychlost fotosyntézy či respirace testovat

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zdroje Flexlearn.cz Cs.wikipedia.org