FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Výuka předmětu automobily
Digitální učební materiál
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
Vznětový a zážehový motor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Digitální učební materiál
TEPELNÉ MOTORY 3 Reaktivní motory.
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Spalovací Turbína.
Rozdělení motorů Parní motry
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Struktura a vlastnosti plynů
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Pístové spalovací motory
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
ADIABATICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Transkript prezentace:

FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa

Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo zapalovací svíčky má vstřikovací trysky Probíhá tu podobný děj jako ve čtyřdobém zážehovém motoru, ale stlačuje se jen vzduch, do kterého se na počátku třetí doby vstřikuje nafta. Nafta shoří vlivem vysoké teploty vzduchu (600 oC) vzniklé při stlačení a motor koná práci.

Další druhy tepelných motorů 1.Reaktivní motory - proudové raketové Proudové fungují na principu akce a reakce, používají se u letadel a berou kyslík pro hoření z atmosféry Raketové motory raketové motory pracují na stejném principu jako proudové, ale musí si nést kyslík s sebou, protože v kosmu kyslík není.

2. Plynová turbína Plynová turbína se spojuje s kompresorem a spalovací komorou. Do rotačního kompresoru se nasává z okolí vzduch, stlačuje se, předehřívá a promíchává ve spalovací komoře s plynule vstřikovaným palivem. Ve spalovací komoře palivo shoří a vzniklý horký plyn proudí spolu s přebytečným vzduchem velkou rychlostí na lopatky turbínových kol.