ŘEZÁNÍ A NAHŘÍVÁNÍ KYSLÍKEM 7. Vše o zaškolení ZP 311 – 2 W 01 (Základní zaškolení z nahřívání a řezání kyslíkem) OB21-OP-STROJ-TE-MAR-U-3-028.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sytá pára Proč se za letadlem vytváří bílá viditelná stopa? ( produkty hoření –žhavé plyny z motoru odeberou teplo vodní páře a ta kondenzuje) Jak funguje.
Advertisements

Druhý – učebního oboru „Karosář“
Digitální učební materiál
Strojírenství Technologie Montáž strojů a potrubí (ST8)
Digitální učební materiál
Tato prezentace byla vytvořena
Průvarové bodové svařování
TEPELNÉ DĚLENÍ PLAZMOU,POUŽÍVANÉ PLYNY A METODY.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
KAPILÁRNÍ PÁJENÍ MĚDĚNÝCH TRUBEK
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Druhý – učebního oboru „Karosář“
Strojírenství Technologie Svařování (ST29) Svařování pod tavidlem
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tato prezentace byla vytvořena
Strojírenství Technologie Svařování (ST29)
Druhý – učebního oboru „Karosář“
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Spoje svařované Střední odborná škola Otrokovice
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_09
Digitální učební materiál
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Tato prezentace byla vytvořena
Svařování.
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
ŘEZÁNÍ A NAHŘÍVÁNÍ KYSLÍKEM 9. Svařování plamenem doprava - vzad OB21-OP-STROJ-TE-MAR-U
Spoje lisované Jde o poměrně novou instalační metodu potrubních nerozebíratelných spojů. V dnešní instalatérské praxi hojně využívanou. Autorem materiálu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada22 AnotacePodstata,
TAVNÉ SVAŘOVÁNÍ - SVAŘOVÁNÍ PLAMENEM Vypracoval: Ing. Petra Janíčková Kód prezentace: OPVK-TBdV-METALO-STRS-2-STE-PJA-001 Technologie budoucnosti do výuky.
NEROZEBÍRATELNÁ SPOJENÍ S MATERIÁLOVÝM STYKEM SVAŘOVÁNÍ 3. Svařování kovů el. obloukem v ochranném plynu metodou MAG OB21-OP-STROJ-STE-MAR-U
NEROZEBÍRATELNÁ SPOJENÍ S MATERIÁLOVÝM STYKEM SVAŘOVÁNÍ 2. Svařování obalenou elektrodou OB21-OP-STROJ-STE-MAR-U
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
ALKYNY. DEFINICE ● Alkyny jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku jednu trojnou vazbu.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Přehled materiálů pro plynovodní potrubí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Šmíd. Dostupné z Metodického portálu
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada31 AnotaceRůzné.
NEROZEBÍRATELNÁ SPOJENÍ S MATERIÁLOVÝM STYKEM SVAŘOVÁNÍ 4. Svařování plamenem a metodou WIG OB21-OP-STROJ-STE-MAR-U
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 AnotaceZáklady.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Bezpečnostní předpisy pro obsluhu a práci na elektrických zařízeních
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pracovní prostředí, pracovní místo
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEZÁNÍ A NAHŘÍVÁNÍ KYSLÍKEM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Definice svařování Svařování je nerozebiratelné spojení materiálu s použitím nebo bez použití přídavného materiálu za působení : Tepla = tavné svařování.
Definice svařování Svařování je nerozebiratelné spojení materiálu s použitím nebo bez použití přídavného materiálu za působení : Tepla = tavné svařování.
Transkript prezentace:

ŘEZÁNÍ A NAHŘÍVÁNÍ KYSLÍKEM 7. Vše o zaškolení ZP 311 – 2 W 01 (Základní zaškolení z nahřívání a řezání kyslíkem) OB21-OP-STROJ-TE-MAR-U-3-028

Tématický plán zaškolení Seznámení s obsluhou svařovacího zařízení – autogenu Nastavení plamene pro nahřívání nebo řezání materiálů Technologie nahřívání a řezání materiálů Ukončení nahřívání nebo řezání materiálů BOZP a PO Test

Pár testových otázek z bezpečnostních předpisů 1. Co považujeme za svářečské pracoviště ? a) Prostor, kde se připravují dílce pro svařování. b) Prostor, ve kterém jsou umístěny láhve a svařovací soupravy. c) Prostor vymezený pro svařování prováděném stále nebo přechodně. 2. Jaký materiál se používá na těsnění pro kyslík ? a) Kůže, klingerit. b) Tvrdá guma, azbest. c) Fibr, měď.

3. Mohou se kyslíkové láhvové ventily, svařovací hořáky a další příslušenství mazat ? a) Mohou. b) Nesmí. c) Mohou, ale jen vazelínou odolnou proti vlhkosti. 4. Co provede svářeč s vadnými přístroji a příslušenstvím pro svařování ? a) Neodkladně je opraví. b) Označí je a používá se zvýšenou opatrností. c) Vyřadí je z používání. 5. Jakým způsobem zjišťujeme netěsnosti spojů u svařovacích zařízení ? a) Plamenem – zápalkou nebo zapalovačem. b) Pěnotvorným roztokem – např. mýdlovou vodou. c) Čichem.

6. Jak se rozmrazují zamrzlé redukční ventily a vodní předlohy ? a) Žhavým předmětem. b) Plamenem. c) Horkou vodou, horkým vzduchem nebo ohřátým pískem v pytlíku. 7. Co provede svářeč při zpětném šlehnutí plamene do hořáku ? a) Uzavře ventily a hořák vymění. b) Uzavře ventily hořlavého plynu a kyslíku na hořáku, hořák ochladí vodou a profoukne kyslíkem. c) Uzavře ventil hořlavého plynu, hořák ochladí za stálého foukání kyslíku. 8. Jak se provede zajištění hadic na hadicové přípojky nebo hadicové spony ? a) Pečlivě drátem. b) Svorkami vyrobenými pro tento účel. c) Hadice není nutno zajišťovat.

9. Jaká je nejmenší přípustná délka hadic pro plamenové svařování ? a) 10 m. b) 5 m. c) 3 m. 10. Jaká může být nejmenší vzdálenost náhradních lahví na pracovišti od otevřeného ohně ? a) 1 m. b) 3 m. c) 5 m. 11. Jaké je barevné označení láhve pro kyslík dle ČSN EN ? a) Celá černá. b) Modrá, na vrcholu bílá, označená písmenem N. c) Zelená, na vrcholu černá, označená písmenem N.

1. c 2. c 3. b 4. c 5. b 6. c 7. b 8. b 9. b 10. b 11. b Správné odpovědi

Použitá literatura : Databáze testových otázek TDS Brno - SMS