Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Rodina TÉMA: Příbuzenské.
Advertisements

Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Mezilidské vztahy 3. ročník
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RODINNÉ VZTAHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_01_RODINNÉ VZTAHY Téma: OBČANSKÁ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_32_INOVACE_07_ Rodina Téma: Rodina
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XVII_1_13_ Člověk ve společenství Šablona číslo: XVII Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 13 Autor: Mgr. Romana Zikmundová

Anotace: Žáci se seznamují s učivem Člověk ve společenství. Očekávaný výstup : Žák rozpozná ve svém okolí jednání a chování, která porušují základní lidská práva a demokratické principy. Druh učebního materiálu: prezentace, výukový materiál, pracovní list Typická věková skupina: 10 – 11 let Klíčová slova: společenství, rodina, společenská pravidla, morální pravidla Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, pero, pracovní list Potřebný čas pro výuku DUM: min

Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci se seznamují s novým učivem. Chodí k interaktivní tabuli a pracují s jednotlivými snímky. Prezentací si osvojují učivo. Snímek č. 6 – Žáci jmenují členy rodiny, dotykem na tabuli vyplyne správná odpověď. Snímek č. 7 – Žáci se dotknou rámečků se slovy úplná, neúplná rodina, vyplyne správná odpověď. Snímek č. 9 – Žáci se dotknou obrázků, vyplyne správná odpověď. Snímek č. 13 lze využít jako pracovní list. Žáci dopisují do rodokmenu členy své rodiny. Snímek č. 14 lze využít jako pracovní list (opakovací test). Snímky č. 15, 16 – lze využít jako opakování učiva a kontrola testu. Žáci chodí k tabuli, dotykem vyplynou správné odpovědi na otázky.

ČLOVĚK VE SPOLEČENSTVÍ

RODINA babičkadědeček tetastrýc děti syn dcera matkaotec sestřenice bratranec ŠIRŠÍ UŽŠÍ

ÚPLNÁ NEÚPLNÁ RODINA  otec, matka, jedno nebo více dětí  jeden z rodičů chybí

ŠKOLA ŠKOLNÍ DRUŽINA ZÁJMOVÉ KROUŽKY SPORTOVNÍ ODDÍLY Ve výchově dětí pomáhají i další společenství:

úcta k lidskému životuohleduplnost k lidem rozlišení dobra a zla

PRAVIDLA SPOLEČENSKÉHO CHOVÁNÍ = přijatelné způsoby chování v různých situacích „kouzelná slovíčka“ POZDRAVITPOPROSIT PODĚKOVAT starší osoba je ve společnosti významnější než mladší žena je ve společnosti významnější než muž nadřízený je ve společnosti významnější než podřízený

Do rodokmenu dopiš jména svých příbuzných: 1.prarodiče 2.rodiče 3.sourozenci

1. Kdo patří do užší rodiny? 2. Kdo patří do širší rodiny? 3. Vysvětli, co znamená úplná rodina. 4. Vysvětli, co znamená neúplná rodina. 5. Co je rodokmen? 6. Jaké jsou povinnosti dětí k rodičům? 7. Která další společenství pomáhají rodině ve výchově? 8. Vysvětli, co jsou to morální pravidla.

1. Kdo patří do užší rodiny? 2. Kdo patří do širší rodiny? 3. Vysvětli, co znamená úplná rodina. 4. Vysvětli, co znamená neúplná rodina. otec, matka, jedno nebo více dětí jeden z rodičů chybí dědeček, babička, teta, strýc, bratranec, sestřenice otec, matka, jedno nebo více dětí

5. Co je to rodokmen? 6. Jaké jsou povinnosti dětí k rodičům? 7. Která další společenství pomáhají rodině ve výchově? 8. Vysvětli, co jsou to morální pravidla. Zachycuje potomky i předchůdce rodičů a jejich příbuzenské vztahy. Poslouchat a ctít je, pomáhat jim. škola, školní družina, zájmové kroužky, sportovní oddíly úcta, ohleduplnost, rozlišení dobra, zla, pozdravit, poprosit, poděkovat

Zdroje: Čerpáno z otevřené galerie Microsoft Office