VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na EOA Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0999 Šablona: III/2Sada:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:9.12.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Božena Němcová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _13_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_732_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_I.A.15 Název pro školu:EU ČJ 15 II Název materiálu:Božena Němcová Autor:Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací obor:Český.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
JOHN GALSWORTHY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_311_Zdeněk Jirotka, Saturnin AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK,
Život a dílo VY_32_INOVACE_2A4 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Lenka Fibigerová.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
JAROSLAV HAŠEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
WILLIAM FAULKNER Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_UCE_020 Název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
3. Pozdně romantické ideály 1. Na sklonku slávy Žít osaměle !... Jaká trýzeň! Stendhal.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Španělská renesance.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Karel Hynek Mácha Máj 8.třídy. Karel Hynek Mácha - život  Narodil se na Újezdě na Malé Straně  Vedle studia, četby a lásky bylo zdrojem Máchových zážitků.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
ROMÁN Žánr velké epiky delší časový úsek Pozadí společenských událostí doby Druhy románu: společenský, dobrodružný, fantastický, sci-fi, milostný, psychologický,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
LITERATURA 9. ročník Odraz 2. sv. v. v literatuře – ztráta prozaiků Karel POLÁČEK Eduard BASS.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_20_LITERATURA.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Významní představitelé renesanční literatury
15. Romantismus v evropské literatuře
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Název a číslo materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Realismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na EOA Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2Sada: Estetika 2. ročník Datum tvorby: Datum ověření ve výuce: Třída: 2. SČíslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_02

Název materiálu: STENDHAL Předmět:Estetika Ročník:Druhý Stručná anotace a metodický pokyn: Prezentace slouží jako průvodce hodinou estetiky, která je vedena vyučujícím. Lze ji také využít k samostudiu. Možnosti využití – projekce ve třídě při výkladu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Autor: Mgr. Martina Tučková Adresa školy Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace

OBR. 1

 Život prožil za napoleonských válek  Jeho tvorba časově spadá do romantismu, má ale blíže k realismu  Ve své době nebyl jako spisovatel příliš znám  Vlastním jménem Henri Beyle  Napsal pět románů

 Román – 2 díly  Podtitul – Kronika roku 1830  Společenskokritický román  Hlavní hrdina – Julián Sorel  Charakter hrdiny se během příběhu vyvíjí  Rozumově manipuluje okolím, ale v rozhodujícím okamžiku u něj převáží city

Hlavní hrdina je syn tesaře. V touze proniknout do vyšší společnosti prochází kariérou vojenskou, politickou i diplomatickou. S rozumem využívá všechny možnosti k úspěchu. Stane se milencem manželky starosty pana de Rénal, přes církevní kariéru pokračuje jako tajemník markýze de la Mole. Svede jeho dceru Matyldu, získá souhlas se sňatkem a těsně před splněním jeho snů jeho vzestup končí.

1.Jak se staví vypravěč k ději? 2.Kde autor získal inspiraci pro román Červený a černý? 3.Proč ho porota odsoudí k smrti, přestože byla podplacená?

1.Jak se staví vypravěč k ději?  Vypravěč děj komentuje, ale je jen prostředníkem toho, jak děj prožívají jednotlivé postavy. 2.Kde autor získal inspiraci pro román?  Inspiraci nalezl v soudním věstníku. 3.Proč ho porota odsoudí k smrti, přestože byla podplacená?  Protože ji obviní ze zaujatosti vůči lidem nižšího původu a přizná, že svůj čin plánoval.

1.Jakým způsobem Julián Sorel svádí Matyldu? 2.Funguje tato taktika i dnes?

1.Jakým způsobem Julián Sorel svádí Matyldu?  Nechává ji na pochybách o svých citech. Nechce dát najevo, že ji opravdu miluje, bojí se odmítnutí, proto se chová odtažitě. Udržuje Matyldu v nejistotě, chce, aby o něj usilovala ona. 2.Funguje tato taktika i dnes?  Kolektivní řešení

 Dvoudílný psychologický román  Příběh se odehrává v Itálii  Inspirací byly italské kroniky  Hlavní postava – šlechtic Fabrizio del Dongo  Autor zachycuje jeho charakterový vývoj

Hlavní hrdina se účastní bitvy u Waterloo, po porážce se uchyluje pod ochranu své tety k parmskému dvoru. Zde přijímá pravidla přetvářky, vstoupí do kněžského semináře. Při milostném dobrodružství zabije člověka, ocitá se ve vězení, kde se zamiluje do dcery žalářníka. Teta mu pomůže uprchnout, vrací se pro svou lásku, po její smrti rezignuje a vstupuje do kláštera.

1.Z čeho má hlavní hrdina strach během života u dvora? 2.Co znamená slovo kartouza? 3.Jak se jmenuje žalářníkova dcera? 4.Jaký byl hlavní hrdina v době, kdy se účastnil bitvy u Waterloo?

1.Z čeho má hlavní hrdina strach během života u dvora?  Z tajné policie, politických intrik, lží,.. 2.Co znamená slovo kartouza?  Věznice. 3.Jak se jmenuje žalářníkova dcera?  Klélie. 4.Jaký byl hlavní hrdina v době, kdy se účastnil bitvy u Waterloo?  Naivní.

Microsoft Office – placená školní licence zakoupená EOA Děčín 1)[cit ] Autor: Johan Olaf Sodermark. Tento soubor podléhá licenci Creative Commons. Použito z: