Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.2387 Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezobratlí živočichové
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
RAK ŘÍČNÍ astacura ZPRACOVAL: PAVEL SEDLÁK.
KORÝŠI.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Korýši.
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
vnější a vnitřní stavba těla rakovci mořští korýši další korýši
KORÝŠI A VZDUŠNICOVCI.
Členovci Vývojově nejvíce úspěšní bezobratlí na zemi
Členovci Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Korýši
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Krabi Trojanová Alena.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s popisem, stavbou těla a příbuznými druhy korýšů. Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.
Členovci Korýši.
Korýši Mgr. Helena Roubalová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_319
Kmen: členovci II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními poznatky o třídě korýšů.
Třída:Korýši hlavohruď a zadeček 2 páry tykadel
Elektronická učebnice - II
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
KORÝŠI (ČLENOVCI) Eva Ječmínková Bi-Ze
ČLENOVCI KORÝŠI RYBNÍKA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními znaky a systematickým.
Langusty.
Krabi.
KORÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
Patří do skupiny členovců! Má přibližně druhů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Lada Marholdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Dana Tvrzníková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_TEMA_KORÝŠI TEMA: Zástupci korýšů.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._29.RAKOVCI TÉMA: RAKOVCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky korýšů klíčová slova : sladkovodní raci, mořští raci, nižší korýši autor: Kamila.
Měkkýši, kroužkovci, členovci - korýši
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky podkmene žabernatí klíčová slova : korýši, rak říční autor: Kamila Černá zpracováno:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
ČLENOVCI 1. část PAVOUKOVCI KORÝŠI
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Vytvořil: Mgr. Tomáš Kordula
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
zpracovaný v rámci projektu
PAVOUKOVCI 1.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Členovci Korýši Stinka obecná. Př. stinka obecná - Stavba těla: - článkovaný krunýř - hlavová část se 2 páry tykadel - na každém článku krunýře 1 pár.
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Třída: KORÝŠI.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk Šablona:III/2Sada:VY_32_INOVACE_796 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:6.C Počet žáků celkem:18Z toho dívek:10

Mořští korýši Předmět:Přírodopis Ročník:šestý Klíčová slova: Desetinožci,langusta, humr, krab, kreveta, garnát, gonochoristé, hermafrodité, nauplius. Anotace: Seznámení se zástupci mořských korýšů z řádu desetinožců, jejich významem z hlediska potravního řetězce. Jejich význam pro člověka. Jméno autora (vč. titulu):Dr. Jiří Klein

Mořští korýši Korýši patří mezi členovce. Na světě existuje přes druhů. Patří sem – velké druhy - humr, langusta,rak, krab – malé druhy – buchanka, perloočka, hrotnatka Jsou to hlavně vodní živočichové. Na souši např. svinky, stínky. Karcinologie – věda o korýších. Hrotnatka velká – Daphnia Obr.1

Mořští korýši Stavba korýšů tělo tvoří hlava, hruď a zadeček hlava a hruď často srostou v hlavohruď tělo kryje vápenatý krunýř při růstu musí krunýř svlékat na konci těla je ocasní ploutvička = telson mají 5 párů kráčivých končetin – různé využití dýchají žábrami, „plíce“ – u kraba palmového

Mořští korýši Na hlavě je pár složených očí 2 páry tykadel – slouží k hmatu, u některých jsou opatřeny chemoreceptory 1 pár kusadel 2 páry čelistí Rozmnožování většinou jsou odděleného pohlaví = gonochoristé někteří mezi nimi jsou i hermafrodité larvální stádium - nauplius

Mořští korýši Korýši se dělí do mnoha skupin. jednou z nich jsou desetinožci plovoucí – garnáti, krevety lezoucí – humr, langusta, krab Krevety dosahují velikosti 5 – 6cm dobře plavou, loví v noci loví se na jídlo – chutné maso Kreveta obr.2

Mořští korýši Garnát obecný Obr.3 Humr evropský Obr.4 Garnáti jsou velcí 4-5cm jsou nejdůležitějším korýšem loveným v Evropě pro maso Obr.5

Mořští korýši Humr evropský největší korýš měří 60 – 80cm a váží až 15kg má silná klepeta pravé je silnější k rozlousknutí měkkýšů levé štíhlejší k porcování kořisti loví v noci Obr.6

Mořští korýši Langusta obecná měří kolem 45cm váží až 8kg klepeta nejsou vyvinutá, tykadla jsou delší než tělo mají mohutný krunýř končetiny regenerují loví mlže a ostnokožce loví se pro maso Obr.7

Mořští korýši Krabi oválný krunýř redukovaný zadeček 5 párů končetin nohy do stran první pár - mohutná klepeta většina je vodních loví se pro maso Velekrab japonský největší krab rozpětí klepet 3,5m tělo 60cm mořský živočich Obr.8

Mořští korýši Krabovec kamčatský žije u pobřeží Aljašky a Japonska rozpětí nohou je 120cm váží 12kg Obr.9 Rak poustevníček různé druhy korýšů žijí v opuštěných schránkách plžů žijí v symbióze se sasankami Obr.10

Mořští korýši Kontrolní otázky. 21b 1)Vyjmenuj zástupce velkých korýšů. 4b 2)Jak se nazývá věda o korýších? 1b 3)Kolik párů kráčivých končetin mají korýši? 1b 4)Vyjmenuj zástupce malých korýšů. 3b 5)Co patří mezi plovoucí desetinožce? 2b 6)Charakteristické znaky krabů? 3b 7)Co patří mezi lezoucí desetinožce? 3b 8)Jak se nazývá larvální stádium korýšů? 1b 9)Co je to telson? 2b 10)Čím dýchají převážně korýši? 1b

Mořští korýši Odpovědi na kontrolní otázky. 1)Humr, langusta, krab,rak. 2) Karcinologie. 3) 5 párů. 4) Buchanka, perloočka, hrotnatka. 5) Garnát, kreveta. 6) Oválný krunýř, redukovaný zadeček, nohy do stran. 7) humr, langusta, krab 8) Nauplius. 9) Ocasní ploutvička. 10) Žábrami.

Mořští korýši Metodický pokyn Prezentace slouží jako výukový materiál pro seznámení žáků se zástupci mořských korýšů z řádu desetinožců, jejich významem z hlediska potravního řetězce a jejich významem pro člověka. Zároveň může sloužit jako forma zápisu látky, která je přehledná i pro žáky s různými formami poruch učení.

Zdroje a citace Dostupný z WWW: [ ]. Dostupný z WWW: [ ]. Dostupný z WWW: [ ]. Dostupný z WWW: [ ]. Dostupný z WWW: [ ]. Dostupný z WWW: [ ]. Dostupný z WWW: [ ]. Dostupný z WWW: [ ].

Zdroje a citace Obr.1: Dostupný z WWW: [ ]. Obr.2: Dostupný z WWW: [ ]. Heterocarpus_ensifer.jpg Heterocarpus_ensifer.jpg Obr.3: Dostupný z WWW: [ ]. Obr.4: Dostupný z WWW: [ ]. Obr.5: Dostupný z WWW: [ ]. mEfQ3NFRhyqkpCIAijvJIRCcaxAF6ii56c1HWQhttp://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqt94kDVNGJbK- mEfQ3NFRhyqkpCIAijvJIRCcaxAF6ii56c1HWQ Obr.6: Dostupný z WWW: [ ]. Obr.7: Dostupný z WWW: [ ]. Fg Fg Obr.8: Dostupný z WWW: [ ]. Macrocheira_kaempferi.jpg Macrocheira_kaempferi.jpg Obr.9: Dostupný z WWW: [ ]. Obr.10: Dostupný z WWW: [ ]. Pagurus_bernhardus.jpg Pagurus_bernhardus.jpg