Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Chráněná území v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Ochrana přírody v ČR.
Národní parky České republiky
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Biosférické rezervace Kvarta 2009/2010 Gymnázium Uničov.
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ ČR 8. ročník
ŠUMAVSKÁ SUBPROVINCIE
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Ochrana přírody autor VM:Ing.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Chráněná území České republiky
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Ochrana přírody ČR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Ochrana přírody v ČR. Historie první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV. první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV Hojná voda v Nov.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Česká republika Ochrana přírody a krajiny
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_11_URCOVANI_KOSATCOVITYCH_VSTAVACOVITYCH_AMARYLKOVITYCH Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma:
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
OCHRANA PŘÍRODY V ČR.
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
OCHRANA PŘÍRODY V ČR.  velkoplošnánárodní park NP (4) chráněná krajinná oblast CHKO (26)  maloplošnánárodní přírodní rezervace NPR (110) národní přírodní.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Ochrana přírody v České republice ochrana vod ochrana ovzduší ochrana rostlin.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Ochrana ŽP v ČR Ekologie – oikos a logos, nauka o místě kde přebýváme Systematická ochrana ŽP u nás začíná už kolem 12- století 1838 – první rezervace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_EKOLOGIE_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_06 TEMA:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
CHRÁNĚNÉ ROSTLINY V ČR Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Procházková Datum: 15.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Ochrana přírody a krajiny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
OCHRANA PŘÍRODY Chráněná území ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Ochrana krajiny a přírody ČR
ŠABLONA 3/2 NÁRODNÍPARKY ČR
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
VY_52_INOVACE_18_Ochrana rozmanitosti přírody - učební text
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: VY_32_INOVACE_20-08_Ochrana přírody - národní parky v ČR Autor:Mgr. Věra Vlková Ročník:9. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Člověk a jeho svět Tematická oblast:Přírodopis pro 8. a 9. třídu Předmět:Přírodopis Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Žáci se seznamují s biosférou, s ochranou přírody, s globálními problémy lidstva, s chráněnými krajinnými oblastmi a národními parky v České republice. Klíčová slova:Biosféra, skleníkový efekt, globální problémy, ochrana přírody, Červená kniha, chráněná krajinná oblast, národní park, UNESCO Druh učebního materiálu:prezentace

Člověk a biosféra zájem o globální (celosvětové) problémy vzrůstá mezi vědci i politiky od 70. let dvacátého století byla zpracována celá řada projektů a modelů na vytvoření udržitelného rozvoje naší planety jednou z nejvýznamnějších akci byla konference uspořádaná OSN v roce 1992 v brazilském Riu de Janeiro, vědci a politici se pokusili odhalit současné příčiny dnešního stavu biosféry 1

měli bychom si uvědomit, že následky energetické krize a důsledky skleníkového efektu musí lidstvo řešit jako celek za účinné podpory každého jednotlivce na základě výzkumů a studií byly stanoveny hlavní problémy lidstva, které označujeme, jak už bylo stanoveno, jako problémy globální jednotlivé problémy jsou vzájemně propojeny tak silně, že nelze odpovědně stanovit jejich pořadí 2

Mezi globální problémy lidstva patří: násilí ve světě růst lidské populace a hrozba přelidnění potravinový problém ochrana zdraví obyvatel problémy chudoby zachování druhové rozmanitosti života 3

úbytek tropických pralesů a šíření pouští hospodaření s vodou ohrožení půdy znečišťování atmosféry a narušení klimatu špatné hospodaření s přírodními zdroji likvidace odpadu neznalost a ignorace těchto problémů mocnými 4

Ochrana přírody podle zákonu č. 114 z roku 1992 je celá příroda, všechny druhy živočichů, rostlin a hub, chráněna, nikdo je nesmí ničit nadměrným sběrem a ničením jejich životního prostředí zvláštní ochrana se vztahuje na druhy ohrožené, na památné stromy a vybraná území, nejohroženější druhy živočichů a rostlin jsou zapsány v tzv. Červené knize na základě mezinárodních úmluv je zakázán obchod s ohroženými druhy rostlin a živočichů 5

v zoologii a botanice existuje řada druhů, z nichž mnohé patří mezi ohrožené, např. perlorodka říční, rak říční, čmelák skalní, střevlík zlatolesklý, roháč obecný z rostlin jsou to např. plavuň vidlačka, jalovec obecný, tis červený, upolín evropský, brčál menší, bledule jarní, lilie zlatohlávek, kosatec sibiřský, rosnatka okrouhlolistá, střevíčník pantoflíček, vstavač nachový, vemeník dvoulistý, prstnatec májový 6

v našem státě rozlišujeme zvláště chráněná území maloplošná a velkoplošná maloplošná území jsou přírodní rezervace a přírodní památky velkoplošná území jsou chráněné krajinné oblasti a národní parky nejstarší přírodní rezervací v Čechách jsou pralesní porosty v Novohradských horách (Žofínský prales a Hojná Voda), ty byly prohlášeny jako chráněné plochy v r. 1838, o dvacet let později byla zřízena na Šumavě rezervace Boubínský prales, obojí patří mezi nejstarší chráněná území Evropy 7

mezi zvláště chráněná velkoplošná území patří národní parky v ČR to jsou: Krkonošský národní park, Národní park Šumava, Národní park Podyjí, Národní park České Švýcarsko mezinárodní organizace UNESCO vyhlašuje na celém světě unikátní velkoplošná území, která se stávají součástí světové sítě chráněných území nazývaných biosférické rezervace, první biosférickou rezervací v naší republice bylo vyhlášeno Třeboňsko 8

Použité zdroje: 1.GISS temperature lrg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 2.Schema sklenikovy efekt. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 3.Kenyan man 2. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 4.Padle kmeny prales polom. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 5.Group of Margaritifera margaritifera. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 6.Cis001 kpjas. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 7.Dyje2. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 8.Červené blato - jezero. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: