1 NEZTRÁCEJTE ČAS A ENERGII KONFLIKTY Proč je dobré konflikty řešit a nenechávat na potom. Jak konflikty skutečně dořešit a najít cestu ven.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
KONFLIKTY jak vznikají, jak je řešit a jak jim předcházet
Individuální psychologie
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Jak na to, aniž bychom se zničili
ROVERING co nabízí a přináší
PRAKTICKÁ A SOCIÁLNÍ ETIKA
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Proč je důležité studovat Principy
Dokáže člověk vytvořit něco tak dokonalého jako je příroda ? …snad možná hudbu..
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Důstojnost člověka ve zdraví a v nemoci Viola Svobodová Hospic sv
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
Peníze jsou jazykem světa. Boží Slovo je překlad, který vede k Finanční svobodě.
VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ. POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI.
Moudrosti od Ronníka F5 + myška.
Úsměv je levnější než elektřina a dává více světla.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_419.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
KRIZOVÁ INTERVENCE.
Zpracovala: Simona Hyková
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Cíle sociální politiky „Základní“ cíle (sociální), obecně: Dimenze ochrany před riziky: –Ochrana před chudobou –Ochrana navyklého životního standardu –Přesun.
CHARAKTER Karolína Hejmová.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Odpuštění a smíření 4 teze. 1. Proces smíření začíná u oběti cílem je obnovit lidskou důstojnost oběti, kterou viník poničil cílem je obnovit lidskou.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
Agrese a agresivita.
Manager nebo leader? Management je pozice
2. List Korintským. Autor a datum vzniku Pavel - na své 3. misijní cestě - v roce po Kr. - pravděpodobně z Filip.
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
SVOBODA je vaše životní právo ( Z knihy: Sanaya Roman ŽÍT S RADOSTÍ )
Kam kráčíš komunito ? Změny terapeutických komunit v měnícím se světě. Bratislava 2008 Dr. Martina Richterová Těmínová.
Poradna pro oběti násilí – Programy zaměřené na práci s dětmi jako svědky domácího násilí Mgr. Petr Oroszy Centrum nové naděje Frýdek-Místek
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
STAŇ SE ČLENEM! STAŇ SE ČLENEM ODBORŮ To určitě! Mnoho dobrých důvodů proč se stát členem odborů.. Protože Tvoje práva jsou naše práce Přesčas y zadarm.
1 KONFLIKTY jak vznikají, jak je řešit a jak jim předcházet.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
HIV Související Stigma and rozlišování: a patients perspective Jane Bruton and Janey Sewell.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Úsměv je levnější než elektřina
Million Leaders Mandate
Základní principy SUC II Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Slovo života Červen 2013.
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
SOCIÁLNÍ BYDLENÍ V ARMÁDĚ SPÁSY - a co dál?
Náročné životní situace
Dopady trestného činu zanedbání povinné výživy – práce s odsouzeným s ohledem na zájmy dítěte Marek Tkáč, ředitelství PMS Praha Xenie Kopalová, středisko.
Specifické metody SP LS 16
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

1 NEZTRÁCEJTE ČAS A ENERGII KONFLIKTY Proč je dobré konflikty řešit a nenechávat na potom. Jak konflikty skutečně dořešit a najít cestu ven.

2 Harmonie - kterou si lidé přejí

3 Konflikt – který lidé zažívají

4 Konflikt v jednotlivci  Stres  Hněv  Sebe nenávist  Závislost

5 Mezilidské konflikty  Napětí v manželství  Rodinné spory  Neshody s přátely a sousedy  Konflikt v práci nebo ve škole

6 Společenský konflikt  Právní spory  Etnické napětí  Zneužití moci  Válka

7 Část 1. Jaké jsou základní příčiny konfliktu ? Část 1. Jaké jsou základní příčiny konfliktu ? Část 2. Jakým způsobem můžeme konflikt vyřešit ? Část 2. Jakým způsobem můžeme konflikt vyřešit ?

8 Jaké jsou základní příčiny konfliktu?

9 Každé bytí má dvojí účely B y t íB y t íB y t íB y t í Účel celku  Užitek pro ostatní Účel jednotlivce  Podporuje jednotlivce

10 Nesobeckost Sobectví Účel celku Účel jednotlivce

11 Konflikt začíná v jednotlivci SobectvíNesobeckost

12 Konflikt v rodině Členové prosazují vlastní zájem na úkor blaha rodiny  Nevěra  Otázka peněz  Rivalita mezi sourozenci  Kariérismus

13 Konflikt ve společnosti Skupiny a národy prosazují vlastní zájem na úkor vyššího dobra  Zneužití moci  Etnické napětí  Právní spory  Válka

14Nesobeckost Žití pro ostatní Sebeovládání Sloužení Skromnost Odpuštění Štědrost Čestnost Základ dobra

15Sobectví Žití jen pro sebe Chtíč Zneužívání Arogance Pomsta Chtivost Podjatost Základ zla

16 Pravá láska  Žití pro ostatní  Bezpodmínečné dávání ◆ Investuje a zapomene  Odpuštění

17 Falešná láska  Žití jen sám pro sebe  Podmínečné dávání ◆ Propočítává co se vrátí  Udržuje si zášť

18 Falešná láska  Mění se a má krátké trvání  Postrádá principy vyššího účelu  Je ovocem slabého charakteru

19 Postoje a skutky založené na falešné lásce podněcují konflikt  Vztek & Žárlivost  Nevěra & Promiskuita  Neúcta & Rebelie  Násilí & Vražda

20 Úrovně konfliktu BlokyBloky NárodyNárody SkupinySkupiny Rodiny Rodiny JednotlivciJednotlivci

21 Příčiny národních konfliktů  Národní zločiny uvalují břemeno na budoucí generace  Etnické křivdy

22 Osobní volba – vyřešit nebo opakovat konflikty z minulosti Každý člověk předává dál buď problém a nebo řešení Minulost Budoucnost

23 Hodnota vyřešení konfliktu  Umožní účastníkům komunikovat a spolupracovat pro vzájemný prospěch ◆ Ukončí bezvýchodnou situaci a izolaci

24 Hodnota vyřešení konfliktu  Uvolní čas a energii pro tvořivost a rozvoj ◆ Ukončí plýtvání zdroji účastnících se v obraně a agresi  Uzdraví a osvobodí jedince

25 Jakým způsobem můžeme konflikt vyřešit?

26 Lze vyřešit konflikt bojem?  Boj může být nezbytný ◆ Kvůli sebeobraně ◆ Z důvodu obrany slabšího  Boj neřeší konflikt ◆ Poražení nepřítele neodpoví na jeho stížnosti a neukončí jeho nenávist ◆ Poražení mají sklony k hledání příležitosti k odplatě

27 Dohoda sama o sobě konflikt nevyřeší  Je potřebné opravdové usmíření ◆ Musí být vyřešeno hluboké nepřátelství

28 V případě krize  Zákrok v případě krize ◆ Přestaň ubližovat nebo zabraň tomu aby bylo oběti ublíženo  Pak se stává vyřešení konfliktu možným

29 Součásti vyřešení konfliktu Nesobeckost Sobectví Správně Špatně Milujícívztah Zničenývztah

30 Základ pro řešení konfliktu Morální & Etickéhodnoty Jedna, nebo obě strany musí zastávat morální & etické principy

31 Základ pro řešení konfliktu Podmínky odškodnění – Úsilí obrátit proces, kterým byla původní harmonie zracena Stavharmonie Stavkonfliktu Ztraceno Obnoveno

32 Řešení konfliktu obnovením Krok 1. Reflexe & Reorientace Krok 2. Obrácení & Náhrada Krok 3. Usmíření a Obnova

33 Krok 1 – Reflexe & Reorientace  Zjistěte jak účastník konfliktu přispěl ke vzniku problému  Rozpoznejte jak to ovlivnilo pocity ostatních  Prozkoumejte svědomí účastníka a zhodnoťte jeho postoje a chování ◆ Připomeňte morální a etické hodnoty, jako například empatie, respekt a zodpovědnost Nesobeckost Sobectví

34 Krok 1 – Reflexe & Reorientace  Uvažte jak jinak se mohl účastník konfliktu vypořádat s problémem ◆ Co se může příště udělat lépe  Rozhodněte se převzít zodpovědnost za to čím účastník přispěl ke konfliktu  Naplánujte jak uskutečnit nápravu Nesobeckost Sobectví

35 Přínos reflexe a reorientace pro charakter  Uvolňuje sobeckou pýchu a pocit viny ◆ Proniká stěnou odmítnutí ◆ Umožňuje upřímnost vůči životu  Umocňuje soucit s ostatními  Podporuje vnitřní růst

36 Krok 2 – Obrácení & Náhrada  Obraťte cokoli, co zapříčinilo ublížení a násilí na ostatních  Proveďte náhradu pro nápravu vzniklé škody  Buďte otevření vůči přijetí náhrady  Napravte nespravedlnost Správně Špatně

37 Úrovně náhrady  Omluva  Plné uhrazení škod  Větší náhrada ◆ Kvůli neupřímnosti nebo opakovaným přečinům

38 Převzít zodpědnost za náhradu  Obě strany jsou zodpovědné za to aby vytvořily potřebné úsilí  Obviňování ničemu nepomůže

39 Krok 3 – Usmíření & Obnova  Vzdejte se nároku na odplatu  Odpusťte a buďte otevření přijmout odpuštění  Odhodlejte se pomoci druhému ke změně  Podporujte dobrou vůli Milujícívztah Zničenývztah

40 Přínos usmíření a obnovy  Osvobozuje od nenávisti a křivdy  Uvolňuje vztah pro nový začátek  Otevírá cestu lásce

41 Zodpovědnosti viníka a oběti Viník  Doznat chybu  Provést náhradu  Pokračovat až do odpuštění Oběť  Vzít v úvahu vlastní chyby  Přijmout náhradu  Odpustit Jeden člověk se může ocitnout v obou rolích

42 Vždy, když řešíme nějaký konflikt, měli bychom mít na paměti, že jeho vyřešením nemůžeme nikdy nic ztratit, ať už jsme viník či poškozený, ale můžeme vždy jen získat. Také s každým úspěšně vyřešeným sporem se rozvine náš charakter a zlepší naše vztahy.

43 Úloha dobrého charakteru Ctnosti podporují řešení konfliktu Ctnosti podporují řešení konfliktu Skromnost  Skromnost  Štědrost  Sloužení

44 Skromnost obrací Aroganci Skromnost  Připouští, že ne vždy mám pravdu  Otevřenost k učení se od ostatních

45 Štědrost obrací Chtivost Štědrost  Dávání bez ohledu na výhodnost  Nabídka bez podmínek, nebo očekávání zisku

46 Sloužení obrací zneužívání Sloužení  Skutek péče o zajištění potřeb druhých

47 Největší skutek lásky – vítězství nad nepřítelem  Dává dokonce i těm kteří ublížili  Promění nepřítele na přítele  Obrací letité vzory zneužívání a odplaty

48 Nelson Mandela a F.W. de Klerk

49 „Nikdy se nezbavíme nepřítele zápasem nenávisti s nenávistí, nepřítele se zbavíme, když se zbavíme nenávisti.“ Martin Luther King

50 „Pro dosažení míru, musí lidé na obou stranách zaujmout postoj, „Jsem tu pro Tebe.“ Pak se mohou dostat až k bodu, kdy jeden druhého utěšují. Mír může nastat pouze tehdy, kdy svému protivníkovi řekneme, „Jsem tu pro Tebe.“ Rev. Son Mjong Mun