Obyvatelstvo Asie Osvojování Asie kolébka vyspělých civilizací (arabská, čínská, mezopotámská, japonská aj.) kolonizace:, Angličané (Indie), Nizozemci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ASIE – OBYVATELSTVO A HOSPODÁŘSTVÍ
Advertisements

Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. NÁZEV TEMATICKÉHO CELKU.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
vhodné přírodní podmínky – mírný pás mechanizace, kvalifikovaní pracovníci soběstačnost ve výrobě základních potravin.
JIHOVÝCHODNÍ EVROPA BALKÁNSKÉ STÁTY. ÚKOL: S pomocí atlasu do sešitu vypiš státy, které patří do oblasti jihovýchodní Evropy.
JIŽNÍ EVROPA STŘEDOMOŘSKÉ ZEMĚ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
Hospodářství Jižní Ameriky
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_20 Název materiáluVýchodní.
Asijské Rusko, Dálný Východ Sibiř. Poloha Území v Rusku Přímořská oblast Ležící mezi Uralem a Verchojanským pohořím. Sibiř zaujímá většinu rozlohy Ruské.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie- Čína Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihovýchodní Asie Tropický prales Buddha v Singapuru Thajky.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Dobiášová Michaela Název: VY_32_INOVACE_05_C 15_Vybrané státy Jihozápadní Asie Téma: Asie Číslo.
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_15_03B_Indie Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
Japonsko (země vycházejícího slunce)
ČÍNA.
Základní škola, Hradec Králové
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Itálie Open Presentation.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Asie Obyvatelstvo.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola, Hradec Králové
VÝCHODNÍ ASIE A SIBIŘ AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_VÝCHODNÍ ASIE
SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
Název školy: Základní škola T. G
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
zpracovaný v rámci projektu
Čad Oficiálně se nazývá Čadská republika.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
VÝCHODNÍ ASIE.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Světadíly
IRSKO.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_VLASTIVĚDA
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zemědělství.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Čína - Peking 1,4 mld. oby. (1. na světě), 9,5 mil. km2 (4. na světě),
Velká Británie.
VY_32_INOVACE_12_Z5 7. KANADA ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
SEVERNÍ AFRIKA Rastislav Švec.
Zapomenutá a přitom bohatá část světa
Ústecký kraj Marková Vendula.
Liberecký Kraj Ondřej sedlák.
Transkript prezentace:

Obyvatelstvo Asie

Osvojování Asie kolébka vyspělých civilizací (arabská, čínská, mezopotámská, japonská aj.) kolonizace:, Angličané (Indie), Nizozemci (Indonésie), Francie (Indočína) dekolonizace po 2.světové válce

Současnost Zjistěte aktuální počet obyvatel nejlidnatější Atlas světa: Z hlediska počtu obyvatel se jedná o světadíl: nejméně zalidněný Atlas světa: Nejlidnatějším státem Asie je: Indie Čína Správně, Indie se nachází na druhém místě špatně Atlas světa: V Asii je zalidnění?:rovnoměrné /nerovnoměrné Většina obyvatel žije:ve městech /na venkově správně, a to i přesto že V Asii je nejvíce velkoměst na světě (např. Tokio, Bombaj…)

Jaké rasy najdeme na území světadílu? __ __ __ __ __ __ __ __ __ __, __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ + smíšené rasy A C B Č N D M E F Í I K L O H V Z G T S U R P M O O OOO E URPIIÍÍ DD N NN GL

Ke grafu přiřaď, jaké rasy převládají v Asii

Náboženství – poznejte podle obrázku: křesťanství islámhinduismus buddhismus apod.

druhy písma- V přesmyčkách vyhledejte písma používané v Asii CYLIRICE ČÍNSKÉ HEBREJSKÉ LATINKA CILICERY ANKALIT EJSKBÉHER ARABSKÉ SKÉBARA SÍNČÉK

Hospodářství

velmi rozmanité → extrémní rozdíly ekonomik jednotlivých zemí (Japonsko X Bhútán) většina obyvatel pracuje v zemědělství

zemědělství Na mapě světa vyhledej pěstované rostliny v Asii ◦ rostlinná výroba: obilniny (hlavně rýže, pšenice, kukuřice), sója, bavlník, sezam, podzemnice olejná, cukrová třtina  z Asie se ve velké míře vyváží koření (pepř, zázvor, skořice atd.) a také čaj a káva Na mapě světa vyhledej chované živočichy v Asii ◦ živočišná výroba  chov dobytka výrazně ovlivňuje náboženství (např. hinduismus zakazuje zabíjet hovězí dobytek)  chov skotu, prasat, ovcí, velbloudů, oslů, drůbeže, slona indického, bource morušového ◦ ve východní a jihovýchodní Asii je nejvýznamnější mořský i vnitrozemský rybolov na světě

průmysl ◦ nerovnoměrně zastoupen ◦ zahrnuje všechna odvětví, soustředěn do hustě zalidněných oblastí ◦ nejvyspělejší státy: Japonsko, Izrael, Čína a tzv. „asijští tygři“ – Singapur, Malajsie, Korejská republika, Taiwan, Hongkong aj. Vyhledej v mapě světa nerostné suroviny Asie ◦ nerostné bohatství: ropa (hlavně v okolí Perského zálivu), zemní plyn, černé uhlí, železná ruda, cín atd. ◦ průmyslová odvětví: těžební, hutnický, elektrárenství, strojírenství (hl.dopravní), elektronika, chemický, textilní, potravinářský

doprava rozdíly: zaostalost (kola, povozy) x moderna (rychlovlaky, letecké terminály) druhy dopravy: ◦ námořní – největší přístavy světa Kóbe, Nagoja, Singapore + ropné přístavy ◦ říční – Chang Jang, Mekong, Ganga ◦ letecká – její význam neustále stoupá (Tókjo) ◦ vlaková – rychlovlaky (Šinkanzen) TRAM (Transibiřská magistrála) a BAM (Bajkalsko-amurská magistrála)

rychle rostoucím odvětvím je i cestovní ruch (památky, příroda apod.) – Thajsko, Čína, Kypr, Turecko, Tibet

KONEC

fort.jpg fort.jpg 1.html 1.html apan_Kokkai_2009.jpg apan_Kokkai_2009.jpg