 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Advertisements

Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet hustoty
Hustota a její měření.
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Znázornění a měření síly, tíha tělesa
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet objemu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet objemu
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek a odpovědí zopakuje již naučené znalosti o hustotě jako odvozené fyzikální veličině. Žák se naučí řešit jednoduché úlohy na výpočet hmotnosti ze vzorce pro výpočet hustoty. Hustota-výpočet hmotnosti Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 12/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.03_hustota_- _vypocet_hmotnosti Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA

Název fyz. veličiny Symbol fyz. vel. Jednotky fyz. vel. Měřidlo fyz. vel. Hmotnost Objem Hustota m V ρ t, kg, g, dg, cg, mg m³, dm³, cm³, mm³, l, ml kg/m³, g/cm³ váhy odměrný válec, kádinka hustoměr

3 t= (kg) 0,5 kg= (g) g= (kg) 250 mg= (g) 0,075 g= (mg) 37 g= (dg) 10 dg= (g) kg= (t) , ,6 Výsledky:

580 mm³ = (cm³) 0,007 m³= (dm³) cm³= (dm³) 0,6 cm³= (mm³) 800 ml= (l) 0,540 l= (ml) 75 l= (dm³) 10 ml= (cm³) Výsledky: 0,58 7 9, ,

2,50 g/cm³= (kg/m³) 0,879 g/cm³= (kg/m³) kg/m³= (g/cm³) kg/m³= (g/cm³) Výsledky: ,6

osobní kojenecká laboratorní kuchyňská obchodní

v potravinách v lékárně v zemědělství

digitální váhy automatické obchodní váhy samoobslužné obchodní váhy

Odměrné kádinky Odměrné baňky Odměrné válce

Hustotu vypočítáme jako a. PODÍL hmotnostiobjemu ρ =m:V

Hmotnost vypočítáme jako a. SOUČIN hustotyobjemu m= ρ ∙V

Objem vypočítáme jako a. PODÍL hmotnostihustoty V=m:ρ

Řešení: 1 m³ smrkového dřeva má hmotnost 650 kg. 2,3 m³ smrkového dřeva má hmotnost 2,3 ∙650 kg = kg Hmotnost kmen je přibližně kg. Počítali jsme podle vzorce m=ρ∙V

Řešení: Nejprve vyhledáme hustotu benzinu: ρ= 700 kg/ m³ 1 m³ benzinu má hmotnost 700 kg. 0,045 m³ má hmotnost 0,045 ∙ 700 kg=31,5 kg. V nádrži je benzin o hmotnosti 31,5 kg. Počítali jsme podle vzorce m=ρ∙V

ρ=2 500 kg/ m³ m =62,5kg asi neunesli ρ=1 200 kg/ m³ m =30kg unesli ρ=2 160 kg/ m³ m =54kg asi neunesli

Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 6 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN galerie office [cit: ] v%C3%A1ha-body-bala.jpghttp:// v%C3%A1ha-body-bala.jpg [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ]

1. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. 2. Žák si nejprve formou otázek a odpovědí zopakuje již naučené znalosti o hmotnosti, objemu a hustotě jako odvozené fyzikální veličině. 3. Žák vyplní tabulku fyzikálních veličin (hmotnost, objem a hustota). 4. Žák umí převádět jednotky hmotnosti, objemu a hustoty. 5. Žák řekne slovy vzorec pro výpočet hustoty, hmotnosti a objemu. 6. Žák se naučí řešit jednoduché úlohy na výpočet hmotnosti ze vzorce pro výpočet hustoty.