 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Advertisements

Dioda jako usměrňovač Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Dioda jako usměrňovač ~
Vznik střídavého proudu
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
DIODA JAKO USMĚRŇOVAČ Pár obrázků Studijní text
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
USMĚRŇOVAČ Název školy
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2012 Určeno:9. ročník.
Dvoucestný usměrňovač
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
P OLOVODIČOVÁ DIODA Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis tepelného záření, které nevnímáme jenom zrakem, ale i tepelnými.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis elektromagnetu, využití elektromagnetu v praxi. Elektromagnet a.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
Vedení elektrického proudu v kapalinách
Jak lze změnit odpor polovodičů
Vedení elektrického proudu v plynech
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_13_Polovodičová dioda
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Magnetické pole cívky s proudem
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tepelná výměna prouděním
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Elektromagnet a jeho využití
Elektromagnetická indukce
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Magnetické pole cívky s proudem
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Elektromagnetická indukce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové diody. Zabývá se časovými průběhy jednocestně a dvojcestně usměrněného proudu. Vysvětlení zapojení čtyř diod pod názvem Gr ätzovo (můstkové) zapojení. Použití diody v praktickém životě. Závěrečné shrnutí učiva pomocí tří otázek s možností výběru správných odpovědí. Dioda jako usměrňovač Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 11/2011 Název materiálu: VY_32_INOVACE_ FY.9.A.12_Fyzika pro 9. ročník Název: Dioda jako usměrňovač Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA

 již víte, že grafem střídavého proudu je sinusoida

 proud nemění svůj směr  velikost proudu se však mění  diodou prochází tepavý proud (stejnosměrný)  jedná se o jednocestné usměrnění střídavého proudu

 dvojcestný usměrňovač vznikne vhodným zapojením více diod do obvodu  proud propouští v obou půlperiodách  nazývá se Gr ätzovo (můstkové) zapojení

 používají se k usměrnění střídavého proudu  jsou např. v nabíječkách akumulátorů,  v drobné spotřební elektronice,  slouží k usměrnění proudu v některých elektrických lokomotivách  nebo v zařízeních k získávání stejnosměrného napětí pro provoz tramvají a trolejbusů

a) Ne, obvodem proud neprochází. b) Ano, prochází, nemění však svůj směr a velikost se však mění. c) Ano, prochází, mění svůj směr a velikost se nemění.

a) Diodou prochází střídavý proud. b) Diodou prochází tepavý proud. c) Jedná se o jednocestné usměrnění střídavého proudu.

a) Jde o dvojcestné usměrnění střídavého proudu. b) Jde o Gr ätzovo zapojení čtyř polovodičových diod. c) Nazývá se můstkové zapojení.

 doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 9. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2008, ISBN  galerie office  [cit: ]  [cit: ]  [cit: ]  [cit: ]  [cit: ]  pojeni.svg/523px-GraetzovoZapojeni.svg.png [cit: ] pojeni.svg/523px-GraetzovoZapojeni.svg.png  [cit: ]  [cit: ]