Hynek Jemelík Gymnázium, Brno, tř. Kpt. Jaroše 14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komplexní čísla. Komplexní číslo je uspořádaná dvojice [x, y], kde číslo x představuje reálnou část a číslo y imaginární část. Pokud je reálná část nulová,
Advertisements

Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Autor: Michal Jex.  Základní stav Hamiltoniánu  Bodové interakce-kontaktní potenciál  Proč studujeme základní stav  Vlastnosti základního stavu s.
UPPAAL příklady Jiří Vyskočil 2010.
Úvod Klasifikace disciplín operačního výzkumu
Základy infinitezimálního počtu
Teorie čísel Nekonečno
Doporučená literatura: *HUŠEK, R., LAUBER, J.: Simulační modely.. SNTL/Alfa Praha,1987. * NEUSCH L, S. A KOLEKTIV: Modelovanie a simulacia.. SNTL Praha,
Platónská a archimédovská tělesa
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
TEORIE HER A ROZHODOVACÍ MODELY
59. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A
58. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A Nadreálná čísla Jiřetín 2008.
Úvod do Teorie množin.
Algoritmizace a programování
VY_32_INOVACE_21-01 PRAVDĚPODOBNOST 1 Úvod, základní pojmy.
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Analytická geometrie pro gymnázia
Matice.
V matematice existují i seskupení objektů, které nejsou množinami.
V ekonomice a politice Ing. Václav Janoušek
Pre-algebra Antonín Jančařík.
Algebra II..
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
PRAVDĚPODOBNOST A MATEMATICKÁ STATISTIKA Úvod, kombinatorika
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
1 TEORIE HER Nejmenovaná studentka, písemka, 2003: „Teorii her neznám, ale kdo si hraje, nezlobí“ „Teorii her neznám, ale kdo si hraje, nezlobí“
Definice, věta, důkaz.
Algoritmus a jeho vlastnosti
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_M4r0113 Mgr. Jakub Němec.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
polynom proměnné x f = anxn + an-1xn-1 + ……. + a0
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 19 Tematická.
Plánování trajektorie pro bezpilotní letoun za účelem sledování pozemních objektů pomocí inerciálně stabilizované kamerové platformy Michal Kreč Vedoucí.
Čísla Množiny a podmnožiny čísel Přirozená čísla Nula Celá čísla
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Využití Hilbertovy báze k ověření shodnosti strukturálních a kombinatorických imsetů Petr Šimeček(MFF UK) Milan Studený(ÚTIA AV ČR)
SGEO2B Témata závěrečných prací. Ukázka.. Formální stránka práce Titulní strana: škola, název práce, autor, datum Písmo vel. 12, řádkování 1,5 Okraje:
(řešení pomocí diskriminantu)
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
Aritmetická posloupnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Zemek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 2: Základní pojmy Bc. Radek Libovický.
2. Hra v normálním tvaru, hra s konstantním součtem Martin Dlouhý VŠE v Praze.
Celá čísla.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
ALGEBRAICKÉ STRUKTURY
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Algoritmizace – základní pojmy
Základní pojmy v automatizační technice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
STATIKA TĚLES Název školy
Obsah a rozsah pojmu Pojem lze vymezit buď definicí, jež určí nutné specifické vlastnosti, anebo výčtem všech předmětů, které pod tento pojem spadají.
Znázornění dopravní sítě grafem a kostra grafu Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
Nešťastných 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
1 Lineární (vektorová) algebra
Úvod do matematické analýzy - pokračování 3
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Dělitelnost přirozených čísel
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Ukázky aplikací matematiky
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE Analytická geometrie je část geometrie, která v euklidovské geometrii zkoumá geometrické útvary pomocí algebraických a analytických.
Transkript prezentace:

Hynek Jemelík Gymnázium, Brno, tř. Kpt. Jaroše 14

Motivace Záliba ve hrách již od dětství Spravedlivé hry, kde vítězství závisí pouze na bystrém úsudku Rozsáhlá interdisciplinární matematická teorie her Jednoduché a intuitivní definice, přímočaré implementace a široká uplatnění Hry můžeme sčítat, odečítat, ale i násobit a dělit Dokonce existují hry, tvořící algebraické struktury Neexistují práce pokrývající toto téma v českém jazyce

Obsah práce Úvod do teorie kombinatorických her s cílem nastínit čtenáři jejich analyzování a pomoci mu objevit za nimi skrytou matematiku Čtenář se seznámí s postupy, jak hry sčítat, odečítat, klasifikovat, zjednodušovat, analyzovat a vyhrávat Značný prostor je věnován speciálním hrám, kterým říkáme Čísla a v algebraickém smyslu tvoří těleso V závěru práce uvádím návrh vlastního algoritmu, jak prakticky implementovat Nim-násobení dvou her

Klasifikace her Podle počtu hráčů: hra jednoho hráče hra dvou hráčů hra n hráčů Konečnost hry: konečné hry nekonečné hry Podle pravděpodobnosti výhry: spravedlivé nespravedlivé

Definice kombinatorické hry Kombinatorickou hrou rozumíme konečnou hru dvou hráčů s úplnou informací a bez náhody Každá hra je určena možnými stavy, ve kterých se může nacházet, přičemž rozlišuje, kdo je právě na tahu Hra končí dosažením koncového stavu, tedy stavu, kdy hráč, který je na řadě, již není schopen dalšího tahu

Nim Nejběžnější příklad kombinatorické hry Na stole leží n předmětů, v každém tahu odebíráme 1-4 předměty Cílem hry je odebrat poslední předmět Hru můžeme zobecnit na odebírání 1-m předmětů

Nim pro N hromádek Pro dvě hromádky – Tweedledum-Tweedledee Sčítání her pomocí Nim-součtu Pro N hromádek – Boutonova věta

Nim násobení Pro jisté hry, zvané hry typu otáčení mincí, má smysl definovat novou hru jako součin dvou her Ve své práci ukáži algebraické vlastnosti Nim-součinu a jeho vztahu k Nim-součtu

Hry zvané Čísla V praxi se ukazuje, že na důkazy některých tvrzení o Nim-součinu s původní definicí kombinatorické hry nevystačíme Ve své práci poté uvádím obecnější definici hry, která zahrnuje všechny výše zmíněné kombinatorické hry Podle tohoto obecnějšího přístupu je možné některé hry, nazveme je Čísla, sčítat a násobit S využitím matematického aparátu dokážeme, že Čísla tvoří těleso

Praktická implementace Nim součinu V odborné literatuře, ani nikde jinde, jsem nenašel způsob, jak implementovat výpočet Nim-součinu S využitím techniky dynamického programování a v mé práci dokázaných vlastnostní Nim-součinu a Nim-součtu jsem navrhl algoritmus pro výpočet Nim-součinu dvou čísel Důkaz správnosti algoritmu se opírá o věty uvedené v práci

Děkuji za pozornost Prostor pro Vaše otázky...