NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_04.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přelom 19. a 20. století ve světové literatuře
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Prokletí básníci 1 Mgr. Jitka Polišenská.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE - Verlaine, rimbaud…
PROKLETÍ BÁSNÍCI 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
WALT WHITMAN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Symbolismus.
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_08.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Prokletí básníci By Petra Marshallová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_14_LITERATURA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_01.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
SPOLEČENSKÉ A HISTORICKÉ POZADÍ konec 19. století ve znamení ve znamení velkých změn vede ke katastrofickým představám, chaos, dezorientaci rychlé životní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_03 Prokletí básníci
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_07 RKZ
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_10
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
Prokletí básníci pojmenování pro francouzské básníky dekadentního ražení dekadence – úpadek, pocit umělců znechucených společností = neúcta k pravidlům.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_12 Romantismus Rusko
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
SVĚTOVÁ LITERATURA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_02
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_04 Symbolismus TEMA : Literatura pro devátý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011

 Výukový materiál je určen žákům základní školy  Autor: Mgr. Kateřina Křížová  Jazyk: čeština  Zaměření: výukový materiál je zaměřen na představitele světového symbolismu. Nejprve si žáci zopakují formou hry poznatky, které si osvojili v předchozích hodinách (soumrak století) a poté jim je vysvětlen pojem symbolismus a uvedení hlavní světoví představitelé.  Návod ke hře: žáci si překreslí tabulku do sešitu (případně učitel nakopíruje) poté jsou postupně zobrazeny odpovědi. Žák podle svých vědomostí odpovídá na otázky ANO – NE a podle toho vybarví příslušné pole  Specifické potřeby: červená a zelená pastelka, fix…  Klíčová slova: symbolismus, Stéphane Mallarmé, Walt Whitman  Mezipředmětové vztahy – dějepis, občanská výchova, výtvarná výchova  Klíčové kompetence: kompetenci k učení, k řešení problému, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci dle očekávání

1. Arhur Shopenhauer je voluntarista

2. L´art pour l´art je umění zmaru a beznaděje

3. E. A. Poe je autorem díla Hodiny v řece

4. V roce 1863 se konal Salón odmítnutých

5. Impresionismus nese název podle díla Clauda Moneta

6. Autoři této doby chtějí působit na čtenáře poetickými obraty, užívají eufemismy …

7. Charles Baudelaire je autorem sbírky Květy zla

8. Paul Verlaine napsal sbírku Opilý koráb

9. Rimbaudovou básní Samohlásky se v pozdějších letech inspiroval V. Nezval

SYMBOLISMUS

 vznikl ve Francii v 80. letech 19. století  autoři se vyjadřují symbolem = zástupné pojmenování př. podzim = stáří …

 1842 – 1898  pocházel z úřednické rodiny  středoškolský profesor a novinář  považován za pokračovatele Verlaina  báseň = tajemství, ke kterému musí čtenář hledat klíč  abstraktní, těžko dešifrovatelné texty  nezajímala ho realita sama, ale dojmy, vjemy a pocity, které vytváří Faunovo pozdní odpoledne

WALT WHITMAN  1819 – 1892  americký básník  pocházel z řemeslnicko-farmářské rodiny  vyrůstal ve městě i na venkově  vystřídal řadu zaměstnání Stébla trávy  zavrhuje církev, věří v moc vědy  vyznává demokracii  měl vliv na vytváření evropského symbolismu