Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
Zelenina Mgr. Iveta Honzejková.
název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Zelenina.
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Rozdělení zeleniny Střední odborná škola Otrokovice
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zelenina – druhy, význam
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
ČERNÝ PETR – DRUHY ZELENINY
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZELENINA A JEJÍ POZNÁVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.7 Zelenina Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenílistopad 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 07) Rozmanitost.
Význam zeleniny ve výživě  Zelenina je soubor různých rostlin a jejich částí, které se zasyrova nebo vhodně upravené významně uplatňují ve výživě lidského.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Poznej druhy zeleniny Mgr. Heppnerová Eva – ZŠ Nádražní 683, Horní Slavkov VY_32_INOVACE_74_ Poznej druhy zeleniny Šablona III/2.
Zelenina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Vinterová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníleden 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 17) Člověk.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ZELENINA - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Romana Martináková ROČNÍ OBDOBÍ PODZIM? JARO? LÉTO? ZIMA?
Z A H R A D Y Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
* Anotace : * Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníúnor 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 19) Lidé kolem.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.
Zelenina Vypracoval: Lukáš Karlík
Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_15_Člověk a příroda
Potraviny a výživa - Zelenina
Název projektu: Moderní škola
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ZELENINA
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_54_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Marcela Veisová
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina Radka Smetanová VY_32_INOVACE_zelenina_01
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
ZELENINA A JEJÍ DRUHY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_56_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_55_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 08 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Prvouka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZŠ Praktická a ZŠ Speciální Uherský Brod Projekt číslo CZ /1. 4
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: ZELENINY2
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Transkript prezentace:

Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenízáří 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka ( DUM 04) Rozmanitost přírody Téma – název učebního materiálu Třídění zeleniny Anotace  prezentace určená k pojmenování běžných druhů zeleniny a na základě určení, která část zeleniny je nejvíce využívána, k třídění podle druhů (plodová, listová, košťálová, kořenová, cibulová)  v průběhu prezentace je zdůrazněn význam zeleniny v naší výživě  využívání čtení textů „víte, že…“ k získávání dalších informací vlastním čtením  součástí prezentace je pracovní list k procvičení učiva (řešení lze upravovat podle zvyklostí-diskuse)

TŘÍDĚNÍ ZELENINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,je Mgr. Stanislava Junková.

Jakým slovem označíš všechny rostliny na této zahradě?ZELENINA

zelenina obsahuje mnoho vitamínů, které jsou důležité pro naše zdraví a naše tělo si je neumí vyrobit je důležitým zdrojem vlákniny, která napomáhá dobrému trávení – říká se jí „kartáč střev“ Proč je pro nás zelenina tak důležitá?

pojmenuj zeleninu na obrázku urči, pro kterou část se především pěstuje zjisti, ke kterému druhu tedy patří přečti si zajímavost nejprve si ale raději zopakujme z 1. třídy

ČÁSTI ROSTLINY obsahuje semena

ZELENINA LISTOVÁ salát špenát pěstují se pro listy

Lidé prý kdysi dávno věřili, že salát může působit jako lék na spaní. VÍTE, ŽE:

ZELENINA KOŠŤÁLOVÁ brokolice kedluben zelí květák růžičková kapusta pěstují se pro košťál = zdužnatělý stonek květák pro zdužnatělé květy

VÍTE, ŽE: Zelí obsahuje dvakrát více vitamínu C než citrón.

ZELENINA CIBULOVÁ pěstují se pro cibuli cibule česnek pór

Můžeme poradit mamince, aby při krájení cibule namáčela nůž do studené vody - nebudou jí slzet oči. VÍTE, ŽE:

ZELENINA PLODOVÁ pěstují se pro plody rajče okurka paprika

Rajče je příbuzné bramborám? Mají stejná „příjmení“ – lilek brambor a lilek rajče. VÍTE, ŽE:

ZELENINA KOŘENOVÁ pěstují se pro kořen ředkvičkaceler mrkevpetržel

V mrkvi je mnoho vitamínu, který nám pomáhá udržet si dobrý zrak. VÍTE, ŽE:

Zopakujme si druhy zeleniny: ZELENINA KOŘENOVÁ CIBULOVÁ PLODOVÁ LISTOVÁ KOŠŤÁLOVÁ

SAMOSTATNÁ PRÁCE nakopírujte si pracovní list můžete pracovat samostatně nebo i ve dvojicích z nabídky zeleniny v následujícím okně vyberte a nakreslete, co bychom potřebovali k uvaření tří jídel kontrolu proveďte prezentací POZOR! správných řešení ale může být podle zvyklostí více – pohovořte si o tom

CO BUDE DNES K OBĚDU? zeleninová polévka lečo šopský salát

PRACOVNÍ LIST zeleninová polévkalečošopský salát

KONTROLA zeleninová polévkalečošopský salát

A zbytek si dáme zítra! Protože… ZELENINA JE ZDRAVÁ!

geograph.org.uk_-_4530.jpg ZDROJE: