Stavba těla: skřele hlava trup ocas čichové jamky hmatové vousy prsní ploutve břišní ploutve řitní ploutev ocasní ploutvev postranní čára hřbetní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecná charakteristika Stavba těla
Advertisements

Ryby autor: David Hainall.
Anatomie Kapra obecného
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
RYBY Přírodopis 7. ročník.
SLADKOVODNÍ RYBY
Viktorie Volasová A Kristýna Skálová
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OBRATLOVCI RYBY.
Paryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Sladkovodní a mořské ryby Pětilístek: ryby
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
TŘÍDA: PLAZI 1. Šupinatí( ještěři, hadi) 2. Želvy 3. Krokodýli.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_10C_2_Ryby _I_sladkovodní Téma:
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Petra Petráčková Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1B_08_Kapr.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie.
RYBY (zajímavosti) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Přírodopis – 7.ročník Ryby - Anatomie VY_32_INOVACE_
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
P T Á C I HLAVNÍ ZNAKY.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Třída: RYBY.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Jana Burdzová
VE KTERÉ ČÁSTI POTRAVNÍ PYRAMIDY STOJÍ ŠELMY?
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
HMYZ STAVBA TĚLA.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem
Třída: RYBY.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 127.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Výukový materiál ZŠ Kovářov
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto
Rozmnožování a chov ryb
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Nadtřída: ČELISTNATCI
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Želvy a krokodýli.
VY_32_INOVACE_ PRV.1R.1B.14 Hlavní znaky ptáků.
Transkript prezentace:

Stavba těla: skřele hlava trup ocas čichové jamky hmatové vousy prsní ploutve břišní ploutve řitní ploutev ocasní ploutvev postranní čára hřbetní ploutev

S využitím učebnice na str.84,85 doplň údaje o kaprovi: Potrava: Dýchání: Smysly: Plynový měchýř – (význam) zrak, hmat, sluch (nedokonalý), postranní čára nadlehčuje, umožňuje rychlou změnu polohy všežravec žábry (kryté skřelemi)

Rozmnožování kapra: pohlavně samice – jikry, samec – mlíčí oplození ve vodě, rybí plůdek

Odpověz: 1.Která část naší republiky je proslavená chovem kaprů? 2. V kolikátém roce života se kapři obvykle loví? 3. Jak se rybáři starají o chov ryb? 4. Jak je kapr přizpůsoben životu ve vodě?

Odpovědi: 1.Chovem kaprů jsou proslaveny jižní Čechy – Třeboňsko 2. Kapři se obvykle loví ve věku 3 let. 3. Rybáři např. hnojí vypuštěné rybníky, ryby přikrmují, prosekávají led, … 4. Kapr je přizpůsoben životu ve vodě tvarem těla, slizkou kůží, má plynový měchýř, postranní čáru, ploutve.

Pojmenuj části těla kapra:

Ilustrace: (volné dílo)