Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Název Ontogeneze člověka
Zuby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Vývoj člověka - postnatální
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Těhotenství, dětství a dospívání
VY_32_INOVACE_36_ Prvouka 3.ročník Naše tělo / části těla/
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Stadia lidského života
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
Lidské tělo – všeobecný test
Etapy vývoje člověka - křížovka
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Projekt do Výchovy ke zdraví
NEROSTNÉ BOHATSTVÍ, PRŮMYSL, ZEMĚDĚLSTVÍ A SLUŽBY ČR
Rozmnožovací soustava ženská Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_15_Rozmnožovací soustava.
CHORVATSKO A SLOVINSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_17_Chorvatsko a Slovinsko.
Neživá příroda – nerosty Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_05_NEŽIVÁ PŘÍRODA-NEROSTY.
Lidský chrup Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_9_Lidský chrup Téma: Přírodověda -
ŘECKO A BULHARSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_16_Řecko a Bulharsko Téma: Vlastivěda.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_11_A_03_Vodstvo České republiky Téma: Vlastivěda - Česká.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
POLSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_05_Polsko Téma: Vlastivěda - Evropa Číslo.
Vývoj jedince Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_17_Vývoj jedince Téma: Přírodověda.
Kosterní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_1_Kosterní soustava Téma: Přírodověda.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_41 Vzdělávací.
ÚSTECKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_11_A_12_Ústecký kraj Téma: Vlastivěda -
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
EVROPA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_01_Evropa Téma: Vlastivěda - Evropa Číslo.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
Základní společenstva – člověkem vytvořená místa Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_19_ZÁKLADNÍ.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Části roku Mgr. Lenka Stará
Vylučovací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Svalová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzájemné vztahy mezi organismy
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
PODNEBÍ A POČASÍ ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Nervová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Neživá příroda – roční období, střídání dne a noci
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Trávicí soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠVÉDSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rovnováha v přírodě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Smyslové ústrojí čichu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Žáci se seznamují s dovednostmi v jednotlivých věkových obdobích
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
FINSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PLZEŇSKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Téma: Přírodověda - Člověk Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

AutorMgr. Simona Stránská Vytvořeno dne2. února 2012 Odpilotováno dne14. února 2012ve tříděV. B Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací oborČlověk a jeho svět Tematický okruhČlověk TémaNovorozenecké, kojenecké a batolecí období Klíčová slovanovorozenec, kojenec, batole

Novorozenecké období Doba trvání - od narození do 2. měsíce NOVOROZENEC -přechod z tekutého prostředí do plynného -přizpůsobuje se novým podmínkám -spí asi 20 hodin denně -saje mateřské mléko -hlásí se pláčem -budí se, když má hlad -reaguje na teplotní rozdíly -reaguje na hlas matky -svírá prsty do dlaně

Péče o novorozence koupání přebalování kojení pobyt na čerstvém vzduchu klidné prostředí kontakt s matkou prohlídky u dětského lékaře kontrola váhy kontrola teploty Zdravotní problémy rýma vyrážka škytavka průjem novorozenecká žloutenka

Kojenecké období Doba trvání - od 3. měsíce do 1 roku KOJENEC -rychlý růst do délky -přibývání na váze -zvedá a otáčí hlavu -přetáčí se na bříško -začíná si sedat -leze po čtyřech -ke konci období chůze s přidržováním -růst mléčného chrupu -čas spánku se zkracuje -hraje si s vlastním tělem -hraje si s předměty v nejbližším okolí -vše strká do pusy -vše nové je pro něj zajímavé -sleduje pohybující se předmět -6. měsíc - žvatlá -9. měsíc - rozumí jednoduchým slovům

Péče o kojence kontakt s matkou mluvíme klidným hlasem mluvíme srozumitelně používáme zdrobněliny pravidelná hygiena mluvíme co nejvíce přebalování Zdravotní problémy teplota zácpa bolestí bříška = kolika kojenců

Batolecí období Doba trvání - od 1 roku do 3 let BATOLE -manipuluje s předměty -poznává účel předmětu -napodobuje činnosti dospělého -učí se základním hygienickým návykům -poznává blízké osoby - máma, táta, sourozenci -seznamuje se se lžící, pije z hrníčku -učí se základní barvy -učí se tvary předmětů -poznává zvířata -rozvíjí se jeho řeč -zpočátku nosí pleny, ale učí se chodit na nočník -přechází z mateřského mléka na stravu

Citlivé na pochvalu a pokárání. Převažuje otázka :,, Co je to?“ Začíná období,, vzdoru“ chci – nechci. Prodlužuje se doba trvání hraní.

Dopiš správné odpovědi 1)Do jakého věkového období zařadíme batole? ……………………………………………………………………….. 2) Jak nazýváme narozené dítě? …………………………………………………………………………. 3) Jaká je jeho strava? …………………………………………………………………………. 4) V jakém období začíná růst mléčný chrup? …………………………………………………………………………..

Dopiš správné odpovědi 5) Jak nazýváme období dítěte od 3. měsíce do 1 roku? …………………………………………………………………….. 6) Jak dlouho trvá novorozenecké období? …………………………………………………………………….. 7) Co batole zajímá? ………………………………………………………………………. 8) Jak nazýváme dítě, které leze po čtyřech, přetáčí se na bříško a začíná sedět? ………………………………………………………………………..

ANOTACE Prezentací se žáci seznámí se 3 obdobími lidského života. 1) Výkladový materiál doplňující k učebnicím Člověk a jeho zdraví Učebnice pro 4. a 5. ročník základní školy Mgr. Michaela Jančová, Mgr. Marta Grigárková Vydal Prodos spol. s. r. o., pedagogické nakladatelství Výroba: Prodos 2008 ISBN ) Procvičování - otázky POUŽITÉ ZDROJE Fotografie -vlastní zdroje Prezentace obsahuje animace.