Hnojiva aneb přikrmování rostlin. Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Advertisements

Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
BEZ VODY NENÍ ŽIVOT.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ekologickém zemědělství
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Ošetřování během vegetace
HNOJIVA Fuitová Jitka.
Jan Urbánek Septima A EUTROFIZACE VOD
Významné soli Mgr. Helena Roubalová
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva anorganická Kód VM:
Minerální výživa rostlin
Lipidy estery alkoholů a vyšších mastných kyselin
Didaktické testy pro ověřování znalostí
Okopaniny nízký obsah sušiny ( %) vysoké hospodářské výnosy
KONOPÍ SETÉ (Cannabis sativa). SOŠS a SOU KadaňPřadné rostliny - Konopí seté2 Hospodářský význam konopí  Konopí se pěstuje na výrobu vlákna, oleje a.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva organická Kód VM:
VÝŽIVA ROSTLIN.
CZ.1.07/1.1.10/
Voda a vzduch = základ života
CHEMIE 9. ROČNÍK VÝSKYT A VYUŽITÍ SOLÍ
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Rozmetadla statkových hnojiv
Magisterský studijní program FVL a FVHE
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
Přechod rostlin na souš
FOSFOR 15P Jana Malinovská.
Hnojiva David Folwarczný.
Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 8. ročník- Člověk a příroda – Chemie – Průmyslová hnojiva Autor VM Gabriela Nápravníková.
= věda o životních projevech rostlin a funkcích jejich orgánů
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
HOŘČICE BÍLÁ (Sinapis alba).
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
VY_52_INOVACE_ZB03_2264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
01.5 Produkce hnoje, močůvky, výroba kompostu Ing. Magda Pavezová
PŮDY.
Téma: Vybrané zemědělské plodiny brambory II
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
LÁTKY A TĚLESA.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 CHEMIE 9. ročník
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
K čemu jsou soli užitečné – hnojiva, keramika, pesticidy, prací prostředky Chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Jitka Moosová.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Minerální výživa rostlin.
Významné soli. Bezkyslíkaté soli NaCl – chlorid sodný –bílá krystalická látka –v přírodě se vyskytuje jako sůl kamenná (halit) –ve velké míře se nahází.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
MAKROELEMENTY (2. část) Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.

Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Využití solí Chemie 9. třída.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_13_Bílkoviny.
Průmyslová hnojiva. s rozvojem zemědělství postupně přestalo postačovat použití statkových hnojiv => rozvoj výroby průmyslových hnojiv dodávají do půdy.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva týkajícího se průmyslových hnojiv a.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
STONEK ROSTLINY.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Havarijní plán Cheb září 2008.
Dusík.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Koloběh fosforu v životním prostředí - vztah k výživě zvířat
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Ing. Martin Kulhánek, Ph.D. A330
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
Transkript prezentace:

Hnojiva aneb přikrmování rostlin

Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují živiny nepřímá hnojiva – umožňují lepší příjem živin c) podle původu statková (organická) hnojiva průmyslová (minerální) hnojiva

Statková hnojiva - produkována zemědělskou výrobou kejda chlévský hnůj močůvka hnojůvka kompost zelené hnojivo

Kejda

Aplikace kejdy, hnojůvky nebo močůvky

Chlévský hnůj zpevněné hnojiště

Rozmetání hnoje po poli

Kompost

Zelené hnojivo

Dusíkatá hnojiva - podporují tvorbu listové hmoty

Fosforečná hnojiva - ovlivňují tvorbu reprodukčních orgánů

Draselná hnojiva - ovlivňují kořenový systém

Hořečnatá hnojiva - důležitá pro fotosyntézu

Vápenatá hnojiva - důležitá pro tvorbu kořenového systému

Kombinovaná hnojiva - obsahují dvě a více hlavních živin Obsahuje: dusík (N) fosfor (P) draslík (K)

Ostatní hnojiva Zelená skalice - zdroj železa Nedostatek železa: chloróza = žloutnutí listů