VY_32_INOVACE_Fi_III_03 Název Světové hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Petr Fiala
Světové hospodářství Hospodářská činnost lidské společnosti
Světové hospodářství, hospodářská činnost lidské společnosti Lidé si obstarávali potravu sběrem plodin a lovem – pěstovali obiloviny a chovali zvířata /teplé nížinné oblasti/ - zakládali sídla – nadprodukce potravin – dělba práce – rozvoj řemesel – lidé se soustřeďují do měst – dokonalejší zemědělská a řemeslná výroba – mechanizace /použití strojů/ - vznik a rozvoj průmyslu – rozvoj dopravy – stěhování do měst – narůstá počet lidí, kteří nepracují přímo ve výro b ě /vznik služeb/ - člověk si potřebuje odpočinout /cestovní ruch a rekreace/. Co víte o oblastech, odkud pocházejí jednotlivé zemědělské plodiny a chovaná hospodářská zvířata /uč.str.9,obr.6/? brambory………………………………. morče ……………………………………… paprika………………………………….. krocan …………………………………….. ananas ………………………………….. vepř ………………………………………… cibule ……………………………………. ovce ……………………………………….. vodní meloun ……………………….. kůň …………………………………………
Hospodářská činnost lidské společnosti I. s e k t o r – těžba nerostných surovin,těžba dřeva, lesní hospodářství, zemědělství, lov, rybolov, vodní hospodářství
Hospodářská činnost lidské společnosti II. s e k t o r – průmysl, stavebnictví, doprava surovin a výrobků
Hospodářská činnost lidské společnosti III. s e k t o r – doprava osob, cestovní ruch,kultura, školství, sport, zdravotnictví, lázeňství, rekreace, bankovnictví,
Hospodářská činnost lidské společnosti Zápis do sešitu – tabulka uč. str. 10
Hospodářská činnost lidské společnosti Zdroje:P. Chalupa, J. Demek, J. Rux, Zeměpis 8 pro základní školu, Lidé a hospodářství, SPN, 2009 Obr.1http:// Eba+uhl%C3%AD&gbv=2&oq=t%C4%9B%C5%BEba+uhl%C3%AD&aq=f&aqi=g2g- S5&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2771l5423l0l7226l10l10l0l3l3l0l246l1058l2.3.2l7l0http:// Eba+uhl%C3%AD&gbv=2&oq=t%C4%9B%C5%BEba+uhl%C3%AD&aq=f&aqi=g2g- S5&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2771l5423l0l7226l10l10l0l3l3l0l246l1058l2.3.2l7l0 Obr.2http:// C3%A1n%C3%AD+r%C3%BD%C5%BEe&gbv=2&oq=p%C4%9Bstov%C3%A1n%C3%AD+r%C3%BD%C5%BEe &aq=f&aqi=g1g-S2&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2718l7023l0l9136l14l13l0l7l7l0l171l722l1.5l6l0http:// C3%A1n%C3%AD+r%C3%BD%C5%BEe&gbv=2&oq=p%C4%9Bstov%C3%A1n%C3%AD+r%C3%BD%C5%BEe &aq=f&aqi=g1g-S2&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2718l7023l0l9136l14l13l0l7l7l0l171l722l1.5l6l0 Obr.3http:// %AD&gbv=2&oq=stavebnictv%C3%AD&aq=f&aqi=g1g- S9&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2139l4651l0l6030l12l11l0l2l2l0l231l1114l4.4.1l9l0http:// %AD&gbv=2&oq=stavebnictv%C3%AD&aq=f&aqi=g1g- S9&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2139l4651l0l6030l12l11l0l2l2l0l231l1114l4.4.1l9l0 Obr.4http:// gbv=2&oq=pr%C5%AFmysl&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9783l16244l0l19575l13l13l2l5l2l0l22 2l1021l0.5.1l6l0http:// gbv=2&oq=pr%C5%AFmysl&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9783l16244l0l19575l13l13l2l5l2l0l22 2l1021l0.5.1l6l0 Obr.5http:// %AD&gbv=2&oq=zdravotnictv%C3%AD&aq=f&aqi=g2g- S8&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9111l12393l0l13634l13l13l0l5l5l0l237l1314l0.5.3l8l0http:// %AD&gbv=2&oq=zdravotnictv%C3%AD&aq=f&aqi=g2g- S8&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9111l12393l0l13634l13l13l0l5l5l0l237l1314l0.5.3l8l0 Obr.6http:// %C3%BDzkum&gbv=2&oq=v%C4%9Bda+a+v%C3%BDzkum&aq=f&aqi=g- S3&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9666l13157l0l14808l13l13l0l5l5l0l240l1225l1.5.2l8l0http:// %C3%BDzkum&gbv=2&oq=v%C4%9Bda+a+v%C3%BDzkum&aq=f&aqi=g- S3&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9666l13157l0l14808l13l13l0l5l5l0l240l1225l1.5.2l8l0
Hospodářská činnost lidské společnosti Datum vytvoření: Předmět: zeměpis Ročník: sedmý Anotace: po ověření prezentace budou žáci znát základní informace o rozdělení světového hospodářství do jednotlivých sektorů. Zdroj: Chalupa, P., Demek, J., Rux, J.: Zeměpis 8 pro ZŠ – Lidé a hospodářství. SPN, Praha 2009