VY_32_INOVACE_Fi_III_03 Název Světové hospodářství Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
SLUŽBY.
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Název Světová ekonomika - úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Ten dělá to a ten zas tohle
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Hospodářství Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Hospodářství Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Primární sektor hospodářství
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Ten dělá to a ten zas tohle
GEOGRAFIE SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
Socioekonomická sféra
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Hospodářství.
VY_32_INOVACE_Fi_III_22 Název Státní vlajky zemí EU Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_I_07 Název USA- lidé a hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_17_22_HOSPODÁŘSTVÍ EVROPY ŠABLONA 32.
VY_32_INOVACE_Fi_III_23 Název Politická a hospodářská seskupení států světa, mezinárodní organizace, OSN Název projektu: OP VK Registrační.
VY_32_INOVACE_Fi_III_34 Název Přírodní krajina Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_15 Název Jižní Evropa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Seznámit žáky s pojmy ekonomie, ekonomika, konkurence, monopol. Vysvětlit odvětví a sektory NH, fungování výroby. Zopakovat význam peněz. Materiál slouží.
VY_32_INOVACE_Fi_III_36 Název Národní parky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_32_INOVACE_Fi_II_17 Název Itálie a Řecko II. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_FI_II_18 NÁZEV SEVERNÍ EVROPA NÁZEV PROJEKTU: OP VK REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/ OP VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_Fi_II_20 Název Francie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_III_8 Název Cestovní ruch Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_24 Název Státní poznávací značky motorových vozidel evropských zemí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Fi_I_04 Název Kanada Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_III_25 Název Státní vlajky zemí světa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_19 Název Velká Británie a Irsko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_05 Název Čína Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
Socioekonomická geografie, hospodářské sektory
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
Název Ohniska politických, národnostních a náboženských konfliktů
VY_32_INOVACE_2B_19_SEVERNI_EVROPA ZEMĚPIS 8.ROČNÍK Severní Evropa
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Fi_I_10 Název Brazílie
VY_32_INOVACE_Fi_I_19 Název Jihozápadní Asie
Baltské státy VY_12_INOVACE_Rů_II_01
VY_32_INOVACE_Fi_II_11 Název Rusko – lidé a hospodářství
zpracovaný v rámci projektu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
VY_32_INOVACE_Vac_III_09 Sídla ČR
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Fi_III_09 Název Cestovní ruch II.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko
Karlovarský kraj Lázeňský kraj.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Fi_III_03 Název Světové hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Petr Fiala

Světové hospodářství Hospodářská činnost lidské společnosti

Světové hospodářství, hospodářská činnost lidské společnosti Lidé si obstarávali potravu sběrem plodin a lovem – pěstovali obiloviny a chovali zvířata /teplé nížinné oblasti/ - zakládali sídla – nadprodukce potravin – dělba práce – rozvoj řemesel – lidé se soustřeďují do měst – dokonalejší zemědělská a řemeslná výroba – mechanizace /použití strojů/ - vznik a rozvoj průmyslu – rozvoj dopravy – stěhování do měst – narůstá počet lidí, kteří nepracují přímo ve výro b ě /vznik služeb/ - člověk si potřebuje odpočinout /cestovní ruch a rekreace/. Co víte o oblastech, odkud pocházejí jednotlivé zemědělské plodiny a chovaná hospodářská zvířata /uč.str.9,obr.6/? brambory………………………………. morče ……………………………………… paprika………………………………….. krocan …………………………………….. ananas ………………………………….. vepř ………………………………………… cibule ……………………………………. ovce ……………………………………….. vodní meloun ……………………….. kůň …………………………………………

Hospodářská činnost lidské společnosti I. s e k t o r – těžba nerostných surovin,těžba dřeva, lesní hospodářství, zemědělství, lov, rybolov, vodní hospodářství

Hospodářská činnost lidské společnosti II. s e k t o r – průmysl, stavebnictví, doprava surovin a výrobků

Hospodářská činnost lidské společnosti III. s e k t o r – doprava osob, cestovní ruch,kultura, školství, sport, zdravotnictví, lázeňství, rekreace, bankovnictví,

Hospodářská činnost lidské společnosti Zápis do sešitu – tabulka uč. str. 10

Hospodářská činnost lidské společnosti Zdroje:P. Chalupa, J. Demek, J. Rux, Zeměpis 8 pro základní školu, Lidé a hospodářství, SPN, 2009 Obr.1http:// Eba+uhl%C3%AD&gbv=2&oq=t%C4%9B%C5%BEba+uhl%C3%AD&aq=f&aqi=g2g- S5&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2771l5423l0l7226l10l10l0l3l3l0l246l1058l2.3.2l7l0http:// Eba+uhl%C3%AD&gbv=2&oq=t%C4%9B%C5%BEba+uhl%C3%AD&aq=f&aqi=g2g- S5&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2771l5423l0l7226l10l10l0l3l3l0l246l1058l2.3.2l7l0 Obr.2http:// C3%A1n%C3%AD+r%C3%BD%C5%BEe&gbv=2&oq=p%C4%9Bstov%C3%A1n%C3%AD+r%C3%BD%C5%BEe &aq=f&aqi=g1g-S2&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2718l7023l0l9136l14l13l0l7l7l0l171l722l1.5l6l0http:// C3%A1n%C3%AD+r%C3%BD%C5%BEe&gbv=2&oq=p%C4%9Bstov%C3%A1n%C3%AD+r%C3%BD%C5%BEe &aq=f&aqi=g1g-S2&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2718l7023l0l9136l14l13l0l7l7l0l171l722l1.5l6l0 Obr.3http:// %AD&gbv=2&oq=stavebnictv%C3%AD&aq=f&aqi=g1g- S9&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2139l4651l0l6030l12l11l0l2l2l0l231l1114l4.4.1l9l0http:// %AD&gbv=2&oq=stavebnictv%C3%AD&aq=f&aqi=g1g- S9&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2139l4651l0l6030l12l11l0l2l2l0l231l1114l4.4.1l9l0 Obr.4http:// gbv=2&oq=pr%C5%AFmysl&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9783l16244l0l19575l13l13l2l5l2l0l22 2l1021l0.5.1l6l0http:// gbv=2&oq=pr%C5%AFmysl&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9783l16244l0l19575l13l13l2l5l2l0l22 2l1021l0.5.1l6l0 Obr.5http:// %AD&gbv=2&oq=zdravotnictv%C3%AD&aq=f&aqi=g2g- S8&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9111l12393l0l13634l13l13l0l5l5l0l237l1314l0.5.3l8l0http:// %AD&gbv=2&oq=zdravotnictv%C3%AD&aq=f&aqi=g2g- S8&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9111l12393l0l13634l13l13l0l5l5l0l237l1314l0.5.3l8l0 Obr.6http:// %C3%BDzkum&gbv=2&oq=v%C4%9Bda+a+v%C3%BDzkum&aq=f&aqi=g- S3&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9666l13157l0l14808l13l13l0l5l5l0l240l1225l1.5.2l8l0http:// %C3%BDzkum&gbv=2&oq=v%C4%9Bda+a+v%C3%BDzkum&aq=f&aqi=g- S3&aql=&gs_sm=e&gs_upl=9666l13157l0l14808l13l13l0l5l5l0l240l1225l1.5.2l8l0

Hospodářská činnost lidské společnosti Datum vytvoření: Předmět: zeměpis Ročník: sedmý Anotace: po ověření prezentace budou žáci znát základní informace o rozdělení světového hospodářství do jednotlivých sektorů. Zdroj: Chalupa, P., Demek, J., Rux, J.: Zeměpis 8 pro ZŠ – Lidé a hospodářství. SPN, Praha 2009