Tatínek zasel řepu. Déšť i tatínek konví zalévali semínko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Operace s vektory.
Vymezení předmětu statika, základní pojmy, síla, moment síly k bodu a ose Radek Vlach Ústav mechaniky těles,mechatroniky a biomechaniky FSI VUT Brno Tel.:
Vzájemné působení těles - síla
Síla - opakování Síla je vektorová veličina, její jednotka je Newton (kg.m.s-2). Síla má pohybové a deformační účinky. Pokud na těleso působí nenulová.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Mechanika tuhého tělesa
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
Skládání sil Skládat síly znamená nahradit několik sil silou jedinou se stejnými účinky.
Skládání sil.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_717.
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
Síla jako FV Skládání sil - opakování (FV) - opakování (síly)
Třecí síly Třecí síly působí při libovolném pohybu dvou dotýkajících se těles. Zejména je můžeme pozorovat při libovolném druhu pohybu po povrchu země.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Tlaková síla, tlak VY_52_INOVACE_19 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Síla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_450.
FY_074_Síla, Skládání sil_Skládání sil
Autor: Mgr. Libor Sovadina
SKLÁDÁNÍ SIL OPAČNÉHO SMĚRU
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Tíhová síla a tíha tělesa
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Pavlína Valtrová, 3. C. Každá dvě tělesa se vzájemně přitahují stejně velkými gravitačními silami opačného směru. Velikost gravitační síly F g pro dvě.
4.Dynamika.
Mechanika I. Druhý pohybový zákon VY_32_INOVACE_10-14.
Mohou tři síly dohromady dávat nulu?
Síla.
Skládání a rozkládání sil
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
7. ročník Síla Skládání sil.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
Skládání sil opačného směru
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
SKLÁDÁNÍ SIL TÉHOŽ SMĚRU
Mechanika tuhého tělesa
Síla opakování.
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
vektorová fyzikální veličina vyjadřuje míru vzájemného působení dvou těles Účinky: a)statické b) dynamické měří se siloměrem je příčinou pohybu.
Archimédův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkSedmý - sekunda.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika tuhého tělesa.
Technická mechanika – Skládání sil 2
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová. ZOPAKUJME SI… SÍLA JE VEKTOROVÁ VELIČINA, PROTOŽE MÁ VELIKOST A SMĚR Znázorňujeme ji pomocí orientovaných.
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
STATIKA část mechaniky, která se zabývá rovnováhou sil působících na dokonale tuhá tělesa.
SKLÁDÁNÍ SIL.
Skládání sil různého směru
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Skládání sil, rovnováha sil
Vztlaková síla působící na těleso v atmosféře Země
Fyzika 1 Mgr. Antonín Procházka.
Tuhé těleso Tuhé těleso – fyzikální abstrakce, nezanedbáváme rozměry, ale ignorujeme deformační účinky síly (jinými slovy, sebevětší síla má pouze pohybové.
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Tatínek zasel řepu.

Déšť i tatínek konví zalévali semínko.

Řepa rostla.

Řepě se dařilo, rostla a byla stále větší.

Vyrostla řepa veliká, převeliká. Byla jí plná zahrádka.

Tatínek chtěl řepu vytáhnout.

Táhne, potahuje, ale řepu vytáhnout nemůže. F tatínka

F Zavolal na pomoc maminku. Ta se postavila za tatínka a oba tahali řepu, ale nevytáhli ji. F maminky

F tatínka F maminky Zavolali dcerku Alenku, aby jim pomohla. Tahali tatínek, maminka i Alenka, ale řepu nevytáhli. F Alenky

F tatínka F maminky F Alenky Alenka zavolala na pomoc bratříčka Zdeňka. F Zdeňka

F tatínka F maminky F Alenky F Zdeňka Zdeněk se postavil za Alenku, ta za maminku, maminka za tatínka. Táhnou, potahují, ale řepu vytáhnout nemohou. Zdeněk zavolal pejska Punťu.

F tatínka F maminky F Alenky F Zdeňka F Punti Punťa se postavil za Zdeňka, Zdeněk za Alenku, Alenka za maminku, maminka za tatínka. Táhnou, potahují, ale řepu vytáhnou nemohou. Punťa zavolal na pomoc kočku Micku.

F tatínka F maminky F Alenky F Zdeňka F F Přiběhla Micka a postavila se za Punťu, Punťa za Zdeňka, Zdeněk za Alenku, Alenka za maminku, maminka za tatínka. Všichni táhnou a táhnou. Punti Micky

F tatínka F maminky F Alenky F Zdeňka F Punti F Micky Najednou bum a bác! Tatínek drží řepu. Sláva, už ji vytáhli!

F tatínka F maminky F Alenky F Zdeňka F Punti F Micky F F – výslednice sil Síla, která má na těleso stejný účinek jako všechny současně působící síly. Vzniká skládáním všech sil. Výslednice všech sil stejného směru má se všemi silami stejný směr a rovná se součtu jejich velikostí. Dá se vyjádřit i matematicky: F + F + F + F + F + F tatínkamaminkyAlenkyZdeňkaPuntiMicky = F

Kamion musí přejet most, na kterém je značka zákazu vjezdu vozidel o hmotnosti větší než 10 tun. Automobil bez nákladu má hmotnost kg. Vypočítej, jaký náklad může naložit, aby bezpečně přejel most. Vypočítej síly a nakresli vektorové znázornění sil působících na most. 10 t Maximální povolená hmotnost m = kg. Hmotnost kamionu m = kg. Maximální hmotnost nákladu = kg – kg = kg. Kamion může převážet maximálně kg nákladu.

Síla, kterou působí prázdný automobil na most F + síla nákladu působící na most F, nesmí překročit N. a n F + F = F N + F = N an n F = N – N F = N n n Řidič kamionu by měl pro jistotu snížit náklad tak, aby nedošlo k poškození mostu. Na příklad na hodnotu N, což odpovídá hmotnosti nákladu kg. F F a n F a n F max = Budeme-li posuzovat příklad z hlediska působení sil, tak síla prázdného kamionu se sčítá se silou nákladu. Vektorové znázornění sil:

Jedna cisterna pojme litrů topného oleje. a) Vypočítej hmotnost topného oleje v jedné cisterně. b) Vypočítej, jakou hmotnost bude mít vlak 30 cisteren. Výsledky: a) kgb) kg = 930 kg/m topného oleje ρ 3