Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Advertisements

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Příležitosti pro rozvoj předškolního vzdělávání.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Místní akční skupina Rakovnicko
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.
Co chceme (dělat) v letech Rožmberk jako součást území Místní akční skupiny Sdružení Růže Jiří Guth, Martina Langová a Magdalena Chytrová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Podnikání a zemědělství.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
PROGRAMOVÉ OBDOBÍ Projekt Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji I CZ.1.04/4.1.01/C
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Černěves, Dobříň, Dušníky, Krabčice, Kyškovice, Libkovice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Snídaně starostů , Jedlí
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Informace o výzvě pro školy
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Transkript prezentace:

Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání

Místní akční skupina Podřipsko Kdo jsme? – Spolek sdružující 45 členů – Založený v roce 2011 Co chceme? Rozdělovat dotace z fondů EU Implementace Integrované strategie území V Dohodě o partnerství pro období 2014 – 2020 v dubnu schválené vládou je pro MASky vyčleněno minimálně 20 mld. Kč – částka stoupá MASky budou rozdělovat dotace z OP Zaměstnanost a IROP

Závěry analytické části SCLLD Vysoká nezaměstnanost Vysoký podíl osob se základním vzděláním nebo bez vzdělání Nízký podíl osob s vysokoškolským vzděláním Nedostatečná kapacita mateřských škol Nízká účast dětí ze sociálně vyloučených lokalit na předškolním vzdělávání Nedostatek finančních prostředků na rekonstrukce, modernizace a provoz základních škol Podmínky neodpovídající potřebám žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Nedostatečná spolupráce škol, rodin a spolků Snížené motorické schopnosti dětí

Závěry analytické části SCLLD Absence materiálového vybavení pro výuku žáků se zdravotním postižením Pokles matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti, informační gramotnosti a jazykových kompetencí Nízký zájem ze strany žáků o obory požadované trhem práce Nedostatečné využití digitálních technologií ve výuce Nedostatečné materiálně-technické vybavení škol s vazbou na získávání dovedností využitelných v praxi Nízká spolupráce škol se zaměstnavateli Nedostatečná nabídka dalšího vzdělávání

IROP = podpora investic do – Vybudování, modernizace a rekonstrukce odborných učeben, laboratoří, dílen a pozemků včetně vybavení pomůckami; 1.modernizace a pořízení vybavení se zaměřením na přírodovědné a technické obory; 2.výstavba a technické a technologické vybavení laboratoří a odborných učeben pro přírodovědné a technické obory; 3.vybavení dílen pomůckami a nástroji k rozvoji technických a řemeslných dovedností; 4.výstavba a technické a technologické vybavení center praktické přípravy, která umožní praktickou přípravu žáků a studentů pro potřeby požadavků trhu; 5.rozvoj zařízení pro celoživotní vzdělávání; 6.výstavba a technické a technologické vybavení center praktické přípravy, která umožní výuku dospělých v celoživotním učení pro potřeby požadavků trhu práce – Zkvalitnění kapacit pro předškolní vzdělávání – Vybudování, úpravy budov a učeben pro potřeby žáků a studentů se SVP a pořízení kompenzačních pomůcek – Rozvoj vnitřní konektivity škol a připojení k internetu; – Modernizace a rekonstrukce v návaznosti na klíčové kompetence 1.modernizace vybavení zařízení pro výuku českého jazyka a cizích jazyků, českého jazyka pro cizince a osoby vyrůstající v odlišném jazykovém prostředí; 2.zpřístupnění digitalizovaných zdrojů a sítí i mimo vyučování; 3.vybavení na podporu čtenářské a matematické gramotnosti; 4.vybavení na podporu fiktivních firem a inkubátorů podnikatelské činnosti studentů

OP Zaměstnanost – Podpora spolupráce aktérů na místní úrovni při řešení lokální nezaměstnanosti, zjišťování potřeb lokálních zaměstnavatelů; – Vzdělávání venkovského obyvatelstva v oblastech relevantních pro zvýšení lokální zaměstnanosti a poradenství pro získání zaměstnání; – Vznik a rozvoj specifických nástrojů k prevenci a řešení problémů v sociálně vyloučených lokalitách (zohledňující rovněž kriminalitu a veřejný pořádek) s využitím znalosti lokálního prostředí; – Podpora prorodinných opatření obcí a dalších aktérů na místní úrovni;

OP VVV – Specifický cíl 1: Vzdělávání k sociální integraci dětí a žáků se SVP – Podporované aktivity: 1.Tvorba a realizace místních plánů pro rozvoj vzdělávání v obcích se sociálně vyloučenými lokalitami 2.Vzdělávání pedagogických pracovníků všech stupňů běžných škol pro posílení jejich kompetencí ve vzdělávání dětí a žáků se SVP 3.Aktivity vedoucí ke zlepšení pedagogicko-psychologického poradenství a speciálně pedagogického poradenství 4.Podpora spolupráce MŠ a ZŠ při přechodu dětí se SVP 5.podpora neinstitucionálních forem předškolního vzdělávání dětí sociálně znevýhodněných 6.rozvoj spolupráce pedagogických služeb (včetně poradenských), sociálních služeb a rodiny ve vzdělávání – Investiční priorita 2 1.Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ 2.Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích 3.Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání 4.Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků 5.Zvyšování kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Děkujeme