Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: 30.1.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Základní lidská práva.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s daňovým systémem ČR AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák je schopen na.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 11- Opakování severní Evropa
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do procent. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají převod a užití procent. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá soustavou lineárních rovnic se dvěma neznámými.. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zapisují.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
AnotacePrezentace, která se zabývá rozšiřováním zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují zlomky. Speciální vzdělávací.
IdentifikátorVY_32_INOVACE_vaše číslo AnotaceŽák se seznámí s početními výrazy a s výrazy s proměnnou AutorJMÉNO PŘÍJMENÍ, Gymnázium Bystřice nad Pernštejnem.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Porušování lidských práv
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
LIDSKÁ PRÁVA y.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Lidská práva III. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA LIDSKÁ PRÁVA III. Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k zopakování znalostí o lidských práv a jejich porušování.

1. Doplň křížovku tak, aby se všechny pojmy týkaly tajenky.DISKRIMINACE 2. Jednotlivé pojmy z křížovky vysvětlete.

1. Xenofobie; 2. Předsudek; 3. Rasismus; 4. Diskriminace Najdi výraz, který chybí v dané definici, charakteristice. 1._________________ rozumíme strach z něčeho cizího, je to zejména nesnášenlivost k lidem z jiných zemí. 2.__________________ je posuzování lidí podle toho, co jsme o nich slyšeli nebo co se o nich obecně říká. 3.__________________ chápeme jako např. nadřazování jedné rasy nad druhou, je spojeno s ponižováním nebo s agresivním jednáním vůči příslušníkům jiné národnosti či rasy. 4.__________________ je omezování práv jednotlivců nebo skupin.

Urči, zda dané situace souvisí nějak s porušováním lidských práv. 1. Slečna Alena (26, bezdětná, vysokoškolské vzdělání) nebyla přijata do zaměstnání, protože je prý příliš mladá a brzy bude chtít mít děti. Firma přijala muže pouze se středoškolským vzděláním. 2. Ben (13) nastoupil do autobusu a sedl si hned za řidiče. Na další zastávce přistoupila starší paní a ta mu řekla, že v první půli autobusu mohou sedět pouze „bílí“. Ben se musel přesunout na sedadlo na konci autobusu. 3. Honza měl nehodu na motorce a zůstal upoutaný na vozík. Nedávno si chtěl vyzvednout dopis na poště, ale nemohl, protože se do budovy nedostal. Poště chyběl bezbariérový přístup. 1. Rovnoprávnost, diskriminace žen; 2. Rovnoprávnost, rasismus viz apartheid; 3. Diskriminace?

1.Právo na příznivé životní prostředí – patří k právům hospodářským, sociálním a kulturním; ostatní patří do skupiny lidských práv a základních svobod 2.Právo na uspokojivé pracovní podmínky- patří k právům hospodářským, sociálním a kulturním; ostatní jsou práva politická 3.Diskriminace, uvedené tři vedou k diskriminaci 4.Romové; ostatní pojmy jsou obecné skupiny lidí, kteří jsou ohroženi a proto je potřeba jejich práva více chránit Označ slovo, které nepatří mezi ostatní a vysvětli proč. 1.právo na život – ochrana vlastnických práv – právo na příznivé životní prostředí – nepřípustnost trestu smrti 2.právo na uspokojivé pracovní podmínky – právo na informace – volební právo – svoboda projevu 3.xenofobie – předsudek – diskriminace – rasismus 4.děti – Romové – ženy - handicapovaní

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit ]. Dostupné na www: htt p://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=%C5%BEena&ctt=1#ai:MP |mt:0| htt p://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=%C5%BEena&ctt=1#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=pr%C3%A1vo&ex=1&ctt=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=pr%C3%A1vo&ex=1&ctt=1#ai:MC | Uvedené zdroje [ on-line] [cit ]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: 20th_century_with_african-american_drinking.jpg 20th_century_with_african-american_drinking.jpg LUNEROVÁ, J., ŠTĚRBA, R., SVOBODOVÁ, M. Výchova k občanství. Brno : Nová škola, ISBN

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování znalostí o lidských právech a jejich porušování. AutorMgr. Sandra Tichá Jazykčeština Očekávaný výstupŽáci vysvětlí základní pojmy spojené s porušováním práv. Klíčová slovalidská práva, porušování lidských práv, diskriminace Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivityvýklad, aktivita Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina12 – 13 let Celková velikost666 kB

Metodická poznámka Prezentaci je vhodné využít v závěrečné části hodiny. Snímek 2- Žáci doplní křížovku. Snímek 3- Žáci jednotlivě doplňují pojmy, část se správnými odpověďmi je vhodné odkrýt nakonec. Snímek 4- Žáci určují, zda jde o porušení lidských práv. Je zde prostor pro diskuzi. Snímek 5- Žáci škrtnou slova, která nepatří k ostatním a uvedou proč.