Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Softball.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ů MS JUNIORŮ SOUL KRÁTKÉ SHRNUTÍ • zúčastnilo se na přelomu srpna a září 12 týmů, tři z Asie, Evropy a Jižní Ameriky, dva ze Severní Ameriky a Austrálie.
Advertisements

Přeložený materiál ISF Základním záměrem této prezentace je správné pochopení principů a mechanik – filozofie postavení při posuzování hry na metách. Základním.
Systém 3 rozhodčích Hlavní zásady •inside – outside teorie –míč ve vnitřním poli, rozhodčí ve vnějším poli –míč ve vnějším poli, rozhodčí ve vnitřním.
Beach rugby
Hry třetího tisíciletí
Výklad pravidel softballu
Softball.
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
PLÁŽOVÝ VOLEJBAL.
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
HrušCup 2008 – pravidla kroket 1. Hrací plocha 1. Hrací plocha Terén kam je možno umístit branky a kolíky - trávník, hřiště, antuka, les. Hráč při hře.
Zpracoval: Mgr. Aladár Dančo
PRAVIDLA SOFTBALLU Pravidla softballu odpovídají obsahu mezinárodních pravidel Official Rules of Softball , vydaných Mezinárodní.
BASKETBAL.
STREETBALL.
Digitalizace výuky Příjemce
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
RINGO PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.Cíl hry:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
RINGO 1.
SOFTBALL 1.
SOFTBALL 2.
PRAVIDLA VOLEJBALU pro malé sportovce
VOLEJBAL 1.
Eduard Hrazdíra KSH FSpS
Systém 2 rozhodčích. Hlavní zásady inside – outside teorie –míč ve vnitřním poli, rozhodčí ve vnějším poli –míč ve vnějším poli, rozhodčí ve vnitřním.
PRAVIDLA ČBA ZMĚNY PRO ROK PRAVIDLA 2015 ZMĚNY Změna nepřesného překladu ohledně zakončení pálky 1.10b) Pozměněna poznámka pravidla 3.06 týkající.
Filozofie změn  reakce na rychlý vývoj hry;  důraz na plynulost hry;  utkání mají být co nejzábavnější, bezpečná, férová a pochopitelná hráči, trenéry,
PYRAMIDA Celá čísla.
Pravidla volejbalu, rozhodčí
Fotbal Doc. PaedDr. Jan Štumbauer, CSc. Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Mgr. Jan Charousek Liberec  Softbal je pálkovací hra dvou mužstev, která se střídají ve hře na pálce a ve hře v poli. Je to spojení kolektivního.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Posilování s posilovací.
Útočné herní dovednosti PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Frisbee Ultimate.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Pilates.
 Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 3. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 7. ročník osmiletých gymnázií.
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 INDIACA.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Posilování na gymballech.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_20_Vědomostní soutěž TÉMA.
Výklad pravidel PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
 Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 3. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 7. ročník osmiletých gymnázií.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Cvičení s obručí.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Ringo.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Systematika PhDr. Vladimír Süss, Ph.D. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Korfbal.
Speedminton Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Voda a její úloha v lidském těle
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
VÁNOČNÍ HOKEJOVÝ TURNAJ
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Odbíjená – základní pravidla
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
SOUTĚŽE PŘÍPRAVEK Mgr. Pavel Hudeček 1. Krajská Grassroots konference.
Tabulky a hrací systém turnaje - pomůcka pro systém „každý s každým“
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Softball

Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Brainstorming: Co tě napadne při slově softball? Napiš na tabuli.

Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Historie: - podle historických pramenů se různé pálkovací hry hrály v Čechách již v roce Avšak základ československému softballu položili 1. až 30. května 1919 v Plzni profesor Machotka - v 50. letech se softball díky profesoru Stiebitzovi dostává na Institut tělesné výchovy a sportu a také vychází první ucelený učební text nazvaný „Pálkovací hry“.

Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Jednoduchá pravidla pro ZŠ: Softball hrají dvě družstva o devíti hráčích. Hráči v útoku (pálkaři) a hráči v obraně (polaři) se ve svých úlohách střídají. Pálkaři nastupují podle předem stanoveného pořadí do pálkařského území a snaží se odpálit soupeřem nadhozený míč do hřiště tak, aby odpal mohli využít k běhu po metách. Po odpalu se role pálkaře mění v roli běžce a postupuje po obvodu vnitřního pole co nejdál, avšak nejméně na první metu. Další mety získává dle vlastního uvážení rovnou, nebo po odpalu dalšího pálkaře, neboť na žádné metě nesmějí zůstat dva hráči. Běžec, který proběhne přes všechny čtyři mety, získává pro své družstvo bod.

Polaři se snaží pravidly dovoleným způsobem zamezit postupu soupeřů, znemožnit jim bodování a především je vyřadit (vyautovat). Po vyřazení tří soupeřů se role polařů a pálkařů vymění. Utkání je omezeno sedmi směnami (každé družstvo je 7x v poli a 7x na pálce). Při nerozhodném výsledku se nastavuje vždy jedna další směna až do rozhodnutí. Nadhazovač nadhazuje ze své mety míč jednoruč spodem za současného vykročení jedním krokem směrem k pálkaři. Pálkař musí po zdařilém odpalu do hřiště běžet ihned alespoň na první metu. Běh mezi metami je pravidly určen nejkratším směrem, ze kterého se běžec nesmí vzdálit více než jeden metr. Pravidly je předepsáno postavení pouze u dvou hráčů. Nadhazovač v okamžiku zahájení nadhozu se musí dotýkat oběma nohama nadhazovací mety. Zadák musí být v okamžiku zahájení nadhozu ve svém území. Pro ostatní polaře platí pouze pravidlo, že musí být při zahájení nadhozu v poli. Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova

Jak se rozmístíte do pole? Sami si pomocí met vytvořte hrací pole: Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova

Vytvoř si dva týmy, hraj podle stanovených pravidel:

Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 8. CLIL 1. player – hráč 2. fairway – hrací pole 3. playmate – spoluhráč 4. adversary – protihráč

9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: play/ Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova