OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U-2-008 Vlastenectví a národní tradice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

Textová média v DV AR 2013/2014.
Úvod do učiva dějepisu.
CO VÍŠ O ČR Práce ve skupinách. 1. Otázky a úkoly 1. Napiš hlavní město ČR. 2. Vypiš všechny kraje ČR. 3. Kolik obyvatel má ČR? 4. Jak se nazývá nejrozsáhlejší.
Česká republika Demokratický stát.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Science fiction & fantasy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.15 Téma: PowerPoint.
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
NÁRODNÍ OBROZENÍ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Jan Amos Komenský.
Národní obrození - úvod Mgr. Ludmila Růžičková
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Jan Amos Komenský ( ) Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval,
Jaroslav Seifert ( )
JAN AMOS KOMENSKÝ * v Nivnici v Naardenu.
VY_32_INOVACE_PSYPS10960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Národní tradice Národní tradiceOB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Náboženství a církve 2.
Alois Jirásek Staré pov ě sti č eskéOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Název:Jan Amos Komenský Autor: Mgr. Andrea Jílková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:český jazyk a literatura Ročník:první Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Významné postavy rodu Lucemburků OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Umění a lidská tvořivost: Umění a lidská tvořivost: románský a gotický styl OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Volný čas Volný čas a jeho využití a jeho využitíOB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Významné postavy rodu Lucemburků OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Jaroslav Hašek Jaroslav Hašek - Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Prostě sdělovací styl Prostě sdělovací stylOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Uprchlictví, exil, emigrace, národnostní menšiny OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Rasy a národy, rasismus.
Význam bible OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L ) úkol: Vytvoř myšlenkovou mapu (co si vybavíš, když se řekne bible):
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Alois Jirásek „Lehká věc je mlčeti, když člověk nic neví.“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová OSOBNOSTI NAŠÍ HISTORIE.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor : Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Význam bible OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M ) úkol: Vytvoř myšlenkovou mapu (co si vybavíš, když se řekne bible):
Anotace Výklad. Osobnosti československých prezidentů od 1. republiky po II. světovou válku Autor Vladimíra Mezerová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Znalost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_9SJ-4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Jan Amos Komenský
BAROKO sochařství, malířství, literatura
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakování národních dějin (1)
ŠABLONA III/2 JAN AMOS KOMENSKÝ Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Ve školních lavicích Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ŠABLONA III/2 Jan Ámos Komenský, literatura 8. roč. ,Mgr. L
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
STÁTNÍ SYMBOLY ČR VY_32_INOVACE_F20
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Transkript prezentace:

OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Vlastenectví a národní tradice

Odpověz na otázky: 1. Co je to vlastenectví? 2. Setkal ses s projevem vlastenectví ve svém okolí?

Odpověz na otázky: 3. Ve kterém období našich dějin se vlastenectví nejvíce projevovalo?

Odpověz na otázky: 4. Znáš i situace, kdy bylo/je vlastenectví zneužíváno?

Poznáš památná místa naší historie? Se kterými událostmi se pojí?

Která další památná místa naší historie znáš?

Historické osobnosti: ➲ ? ➲ básník ➲ ➲ díla: Maminka,Světlem oděná, Všecky krásy světa ➲ Nobelova cena za literaturu 1984

Historické osobnosti: ➲ ? ➲ český panovník ➲ 10. století ➲ vzdělaný a mírumilovný ➲ zemřel jako mučedník, byl svatořečen

Historické osobnosti: ➲ ? ➲ 1592 – 1670 ➲ reformátor školství ➲ díla: Svět v obrazech, Škola hrou, Labyrint světa a ráj srdce, ➲ „Učitel národů“

Historické osobnosti: ➲ ? ➲ 1850 – 1937 ➲ politik, filosof, ➲ díla: Česká otázka, Ideály humanitní,... ➲ první československý prezident

Úkol: ➲ Připrav do příští hodiny podobný medailon slavné české historické osobnosti nebo referát o historické události našich dějin.

Odkazy k obrázkům: ➲ ➲ ➲ ➲ ➲ ➲ ➲ ➲ ➲

Prezentaci vytvořila: Mgr. Alena Bujáčková SPŠ Uherský Brod OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U-2-008