Winnipeg Jets: Případová studie o síle sportovní značky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bruslařský klub Mladá Boleslav patří mezi nejstarší hokejové kluby v ČR, v roce 1908 se stal jedním ze 12 zakládajících členů Českého hokejového.
Advertisements

Management sportovního klubu © Nymburk 2012
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Mezinárodní Fotbalový turnaj o pohár náměstka hejtmanky Ústeckého Kraje Arna Fišery Ročník 2003 Pořádající klub FK Ústí nad Labem.
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Sue Ryder Charity Cup ročník benefičního fotbalového turnaje na podporu Domova Sue Ryder.
© NSZM ČR 2006 Budování partnerství, projektové kapacity a posilování strategického řízení v Olomouckém kraji.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Management a rozvoj obcí
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Program profesionalizace rozhodčích v ČSLH Vladimír Mana.
MARKETINGOVÝ MIX.
Alexander Ovechkin Navrátil Filip 8.A.
Produkt.
HISTORIE LEDNÍHO HOKEJE
úvod pojetí a obsah marketingu
Období snižování nákladů, důvody ke vzdělávání a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna.
Franchise Days Prague 2012, , Corinthia Hotel Prague Farmářské potraviny v kamenných prodejnách.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
AC SPARTA PRAHA. Tournament of companies Fotbalový turnaj firem  Fotbalový turnaj na Strahově  Pořadatel: AC Sparta Praha  Místo: PRE Tréninkové centrum.
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Jan Martof Služby v oblasti reklamních a dárkových předmětů aneb darovat „propisku“ už nestačí.
NEW JERSEY DEVILS. PŘEHLED Základní informace Základní informace Historie Historie Fotogalerie Fotogalerie Sestava Sestava Statistiky Statistiky Rekordy.
HC LUBENEC 2013/2014 Vedoucí týmu: P.Strunz.
HISTORIE HOKEJE U NÁS.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
HOKEJ V EVROPĚ, KHL.
Amerika – Severní Amerika
Marketing klubu a události (Club Marketing and Event Marketing)
Soudobé trendy a perspektivy kolektivního investování prostřednictvím podílových fondů v České republice 2008 Jan Svoboda.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
PROJEKTOVÝ MANAGEMENT Fakulta sportovních studií MU 2. Přednáška - 26.února 2013.
-Seznámení s webem : -Projití různých částí webu -Závěr.
Struktura podnikatelského plánu
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Severní Amerika globální aspekty ekonomického rozvoje doprava
turistická oblast v srdci Čech
Jak na PR (absolutní základ)
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název společnosti Obchodní plán.
Spolek pro budování a implementaci softwarových open-source nástrojů
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Boj o pacienta, boj o peníze
Severní Amerika – globální aspekty ekonomického rozvoje
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Sponzoring.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Institucionální rozvojový plán TUL 2017
Prezentace obchodního plánu
IP Alena Kopáčková (DFP)
Návod k použití 1 Odstraňte čáry a texty, které nepotřebujete. 2
Projekt manažer SK Florbal Benešov: Individuální plán rozvoje dle zralostního modelu pro období Petr Tůma.
Transkript prezentace:

Winnipeg Jets: Případová studie o síle sportovní značky

Hodnota značky (brand) – podceňovaná část sportovního managementu a marketingu v ČR (branding – strategické budování a/nebo posilování značky) Příběh Winnipeg Jets – využití nadčasové hodnoty značky NHL podzim 2011: Philadelphia Flyers – Winnipeg Jets 8:9 Duben 1996 – Jets vypadli z play-off s Detroit Red Wings; prodej franšízy do Phoenixu Coyotes (Arizona USA) Poč. 90. let 20. stol. – expanze NHL do USA – tlak na kanadské kluby – růst provozních nákladů (vyplácení mezd hráčům v USD, klesající hodnota CAD)

Winnipeg Jets: patřil mezi nejvíce postižené kluby ekonomicky nejmenší trh NHL (750 tis. obyv.) po přesunu Quebec Nordiques do Denveru žije zde více než 60 % obyvatel provincie Manitoba Winnipeg Arena – diváků (nejméně v NHL) neudržitelné ekonomické podmínky

Prodej licence (1996): vlastník franšízy Barry Shenkarow + souhlas vedení NHL → Steven Gluckstern původně do Minnesoty (přišla o North Stars – Dallas, 1993) přesun do Phoenixu (Coyotes) Plán návratu (2007): společnost True North Sports and Entertainment – jednání o hokejové franšíze v New Yorku (1. pokus) další zájemci: Houston, Kansas City, Seattle a Las Vegas nejlepší prezentace - Winnipeg

Vedení NHL zvažuje dvě možnosti: a)zcela nová franšíza b)prodej jedné ze stávajících franšíz 2009: bankrot klubu Phoenix Coyotes – jeho odkoupení vedením NHL a další prezentace společnosti True North S & E (2. pokus) NHL a peníze z veřejného rozpočtu zachovali klub v Arizoně 2011: 3. pokus – NHL se stěhuje z Atlanty (Trashers) do Winnipegu (schválení vedením NHL) Jméno nového klubu – podle průzkumu: Jets, Moose (AHL)……?

Oznámení nového jména – draft NHL, 3. volba ve 2. kole – tým Winnipeg Jets Reakce fanoušků: Původní „rebranding“ po diskuzích s fanoušky zamítnut Historie značky Jets od 1969 (junioři), 1972 (WHA, Bobby Hull), 1979 (NHL) Jets v NHL: první se systematickým scoutingem (kvalitní posily i z Evropy) Návrat do NHL – marketingově využitelné (nový sponzor – Budweiser – oficiální partner celé NHL)

Reklamní kampaň: odpočet času do prvního zápasu Jets a v NHL začne hrát 7. tým z Kanady – z regionální události č. 1 se stala i celonárodní akce Za každý vzkaz (přání k návratu do NHL) na Twitteru – 1 CAD od Budweiseru na hokej ve Winnipegu Hokejový spot:

Sponzoring – využití produktu (příp. obalu): V týmech se pokuste najít odpovědi: 1.Formulujte poučení z této případové studie. 2.Znáte nějaký podobný pozitivní případ v ČR? 3.Znáte nějaký podobný negativní případ v ČR? 4.Může síla sportovní značky ovlivnit úroveň a rozvoj cestovního ruchu?

Závěrečné poznámky: budování sportovní značky je dlouhodobý proces nestačí ani pár let nebo drahá kampaň k vytvoření vztahu mezi fanoušky a klubem (příp. sponzorem) silné pouto je třeba posilovat a rozvíjet („otevřené karty“ směrem k fanouškům, úcta k historii klubu a bývalým hvězdám, dlouhodobý finanční efekt) Kometa, Zbrojovka x Baník, Slavia? Mountfield x Motor; ČSOB Pojišťovna x Tesla Polemizujte s těmito názory: 1.„Stěžejní pro sportovní klub je získání finančně silného sponzora“ 2.„Cesta k peněženkám fanoušků vede přes jejich srdce“