NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_07_Vědomostní soutěž TÉMA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační schopnosti v atletice
Advertisements

Celoroční suchá příprava hráčů
cvičení plavců tréninkové skupiny Ladislava Vencálka
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
VY_32_INOVACE_2C16 P OSILOVACÍ PROGRAM PRO DNEŠNÍ ŽENY.
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
Obratnostní schopnosti
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Kondiční příprava: Vytrvalostní schopnost Obratnostní schopnost
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
“IAAF KIDS’ ATHLETICS” DOPLŇKOVÉ DISCIPLÍNY KINDERIÁDY
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
Pohybové schopnosti Vytrvalostní schopnosti Obratnostní schopnosti
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Korekce odchylek správného držení těla
Trénink atletických skoků
POHYBOVÉ SCHOPNOSTI.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2012
Silové schopnosti v přípravě dětí
Kondiční příprava: Silová schopnost Rychlostní schopnost
VYTRVALOSTNÍ SCHOPNOSTI. VYTRVALOST SCHOPNOST PROVÁDĚT POHYBOVOU ČINNOST PO DLOUHOU DOBU SCHOPNOST ODOLÁVAT ÚNAVĚ PŘEKONÁVAT VZDÁLENOST URČITOU INTENZITOU.
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Atletická průprava pro canicross
Kondiční příprava mládeže
POHYBLIVOST MICHAL LEHNERT.
(soubory vnitřních předpokladů organismu k dané pohybové činnosti)
MICHAL LEHNERT. OSNOVA PŘEDNÁŠKY: 1. Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. 2. Biologické základy R. 3. Členění rychlostních schopností.
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI. Struktura přednášky –Charakteristika rychlostních schopností –Taxonomie rychlostních schopností –Biologické předpoklady –Ontogeneze.
Příklady tréninkových jednotek Praha Veličiny používané u tréninkových jednotek A.Délka zátěže (km, čas) B.Intenzita zátěže C.Délka a intenzity.
SÍLA Michal Lehnert.
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
© Tom Vespa. Měkota Je to soubor předpokladů provádět aktivitu: a) určitou nižší intenzitou co nejdéle b) stanovenou dobu (vzdálenost) co nejvyšší intenzitou.
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
Motorické schopnosti (Physical Abilities, Motorische Eigenschaften)
Motorické schopnosti (Physical Abilities, Motorische Eigenschaften) Integrace vnitřních vlastností organismu, která podmiňuje splnění určité skupiny pohybových.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Rozvoj pohybových schopností ve školní TV Pohybové schopnosti jsou souhrnem integrovaných a relativně samostatných dispozic subjektu, potřebných ke splnění.
Celoroční suchá příprava hráčů Fyziologicky je hokej vysoce intenzivní hra, zjistilo se, že během zápasu dojde zvýšení tepové frekvence na 80% - 90%. Nepřerušované.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_06_Rozvoj pohyblivosti TÉMA.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
ATLETIKA v programu kombinovaného studia TVS Bc. PaedDr. Jitka Vindušková, CSc. Katedra atletiky FTVS UK Praha Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_02_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_05_Rozvoj koordinace TÉMA.
Lukáš Hochmann. Definice rychlostních schopností Schopnost uskutečnit pohybový akt v co nejkratším čase Schopnost vyvíjet činnost s maximální intenzitou.
Rychlostní a silové schopnosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
U6, U7 (2x týdně trénink cca min) PO - pohybová cvičení, technické dovednosti – HČJ PA - hry malých forem (1/1,2/2,1/2,2/1) U8,U9 (3x týdně trénink.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_01_Pohybové schopnosti TÉMA.
Vytrvalostní schopnosti (endurance abilities, Ausdauerfähigkeit)
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA.
Akrobatická příprava Akrobatickou přípravu dělíme na: Zpevňovací
Vytrvalostní a koordinační schopnosti
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Pohybové schopnosti a dovednosti
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Fyziologie tělesné zátěže
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Kondiční příprava ve sportu
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_07_Vědomostní soutěž TÉMA SADY: Vybraná témata teorie tělesné výchovy ROČNÍK: 3.A, 3.B DATUM VZNIKU: leden 2014 AUTOR: Mgr. Jiří Willner

 Materiál je určen pro první vyučovací hodinu tělesné výchovy tříd 3. ročníku středních škol a čtyřletých gymnázií, dále pro 7. ročník osmiletých gymnázií.  Některé materiály mohou být využity také v druhém ročníku osmiletých gymnázií a sedmých třídách základních škol.  Časová náročnost vědomostní hry je minut.  Interaktivní studijní materiál je zaměřen na téma pohybové schopnosti.  Vědomostní soutěž si klade za cíl procvičovat dříve probranou látku.  Kliknutím na políčko hlavního panelu se zobrazí otázka daného téma, následným kliknutím bude zobrazena odpověď na otázku.  V každém pravém dolním rohu soutěžní otázky je umístěno políčko, které vás kliknutím vrátí zpět na hlavní panel.  Každé políčko hlavního panelu, které bude použito, změní barvu, což bude vyjadřovat, že otázka je již vyčerpána.  Procvičování je realizováno formou data-projektoru.

Pohybové schopnosti Rychlostní schopnosti Vytrvalostní schopnosti Silové schopnosti Koordinační schopnosti Schopnost pohyblivosti

Co to jsou pohybové schopnosti?  Vrozené předpoklady. Zpět

Jak pohybové schopnosti členíme?  Na rychlost, sílu, vytrvalost, koordinaci a pohyblivost. Zpět

Ve kterých sportech má vytrvalost zásadní roli?  Např. v bězích na dlouhé tratě, tj. maraton. Zpět

Na čem rychlost závisí?  Na nervosvalové koordinaci, typu svalových vláken a velikosti svalové síly. Zpět

Charakterizuj silovou schopnost.  Schopnost překonat vnější odpor svalovou kontrakcí. Zpět

K čemu jsou důležité koordinační schopnosti?  K nácviku sportovní techniky. Zpět

Charakterizuj pohyblivost.  Schopnost vykonávat pohyby ve velkém kloubním rozsahu. Zpět

Jak bychom charakterizovali rychlost?  Je schopnost realizovat daný pohybový úkol v co nejkratším úseku času. Zpět

Rychlost lze členit, víte jak?  Rychlost reakce, jednotlivého pohybu, opakovaného pohybu, komplexního pohybu.. Zpět

Pro rozvoj rychlosti je vhodné?  Běžeckou abecedou, štafetami, honičkami, cvičením frekvenčním a reakčním, cvičením hbitosti. Zpět

Co patří do běžecké abecedy?  Liftink, skipink, zakopávání, předkopávání, odpichy. Zpět

Ve štafetách lze využívat náčiní, víte jaké?  Švihadla, obruče, míče. Zpět

Cvičení typu žebřík, slalom, přeběh překážek slouží jako?  Frekvenční cvičení. Zpět

Jako reakční cvičení lze provádět?  Chytání štafetového kolíku, zrcadlové cvičení, či hra „odraz míč v kruhu“ atp. Zpět

Charakterizuj stručně vytrvalostní schopnost.  Vytrvalost je schopnost odolávat únavě. Zpět

Jak členíme vytrvalostní schopnosti?  Krátkodobá, střednědobá a dlouhodobá. Zpět

Co to je fartlek?  Hra s rychlostí dle vlastních pocitů a potřeb. Zpět

Pokuste se vysvětlit, co to je extenzivní metoda a kam ji v rozvoji vytrvalosti řadíme.  V tréninku převažují krátké přestávky, jedná se tzv. o metodu vytrvalostní, řadíme jí do intervalových metod. Zpět

Uveď příklad cvičení, které slouží k extenzivnímu rozvoji vytrvalosti.  Opakovaný běh na 300 m, přestávka mezi opakováními je 5 minut, intenzita zatížení nepřesahuje 160 tepu za min. Zpět

Pokuste se vysvětlit, co to je intenzivní metoda a kam jí v rozvoji vytrvalosti řadíme.  V tréninku převažují dlouhé přestávky, jedná se tzv. o metodu rychlostní, řadíme jí do intervalových metod. Zpět

Uveď příklad cvičení, které slouží k intenzivnímu rozvoji vytrvalosti.  Opakovaný běh na 400 m, přestávka mezi opakováními je 10 minut, intenzita zatížení přesahuje lehce 160 tepů za min. Zpět

Definuj sílu.  Síla je schopnost vynaložit úsilí směřované proti odporu svalovou kontrakcí. Zpět

Jak členíme sílu?  Maximální, rychlá a explozivní, vytrvalostní. Zpět

Charakterizuj maximální sílu.  Schopnost vynaložit úsilí proti maximálnímu odporu. Zpět

Ve kterých sportech se uplatňuje vytrvalostní síla?  Běžecké lyžování, plavání atp. Zpět

Uveď některé posilovací cviky bez náčiní.  Kliky, leh sed, dřepy, opakované výpady vpřed atp. Zpět

Uveď některé posilovací cviky s plnými míči.  Dřepy s planým míčem, výhozy s následným chytáním, podávání si míče ve dvojici daným způsobem atp. Zpět

Uveď některé posilovací cviky s využitím činek.  Z upažení předpažením vzpažit, úklony doprava a doleva atp. Zpět

Definuj stručně koordinační schopnost.  Schopnost řídit a regulovat pohyb Zpět

Co koordinaci zajišťuje?  Činnost analyzátorů, činnost jednotlivých funkčních systémů, nervosvalová koordinace, psychické procesy. Zpět

Pro koordinaci jsou důležité jaké analyzátory?  Zrak, sluch a činnost proprioreceptorů. Zpět

Jaký je rozdíl mezi obecnou a speciální koordinací?  Obecná koordinace se liší od speciální tím, že umožňuje provádět mnoho motorických dovedností, bez ohledu na sportovní specializaci. Zpět

Uveď alespoň tři součásti koordinace?  Schopnost spojování pohybu, orientační schopnost a schopnost přizpůsobování. Zpět

Čím vším lze rozvíjet koordinační schopnost?  Rovnovážný stoj na balanční podložce, váha na kladině. Zpět

Uveď alespoň dva balanční cviky.  Přeskoky švihadla v různých obměnách, vyhození a chycení míče v různých obměnách. Zpět

Definuj stručně pohyblivost.  Předpoklady pro rozsah pohybu v jednotlivých kloubech. Zpět

Jak také nazýváme pohyblivost?  Ohebnost. Zpět

Jmenuj tři činitele, které ovlivňují pohyblivost.  Tvar kloubu, pružnost vazivového a kloubního aparátu, aktivita reflexních systémů ve svalech a šlachách. Zpět

Jaký je rozdíl mezi dynamickým a statickým cvičením?  Při dynamickém cvičení je využívána pohybová energie částí těla ke švihu či hmitu, kdežto při statickém cvičení setrváváme určitou dobu v jedné poloze. Zpět

Jmenuj jeden z cílů strečinku.  Zvětšení pohybového rozsahu. Zpět

Stručně popiš speciální strečinkovou metodu PNF.  Metoda, ve které je využito svalové kontrakce, relaxace a protažení. Zpět

Jaký je rozdíl mezi aktivním a pasivním cvičením?  Cvičíme li sami, hovoříme o aktivním strečinku, cvičíme li s dopomocí, jedná se o pasivní strečink. Zpět

 DOVALIL, J. a kol. Výkon a trénink ve sportu. 3. vyd. Praha: Olympia, ISBN  PERIČ, T. Sportovní příprava dětí. 2. vyd. Praha: Grada, ISBN