ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/34.0891 ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_490_Amoniak. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
KYSELINY.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Výroba kyseliny dusičné
VY_52_INOVACE_ZB03_2464TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Toxicita hasiv Toxicita je vlastnost chemických sloučenin, spočívající ve vyvolání otravy osob nebo zvířat, které látku požily, vdechly nebo absorbovaly.
A M O N I A K ČPAVEK NH3.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_73.
Bezkyslíkaté kyseliny
Hydroxidy.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_500_DEPILACE,EPILACE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_484_Růst a výměna vlasů NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_493_OŠETŘENÍ A REGENERACE VLASŮ NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_499_POŠKOZENÍ VLASŮ NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_494_Přípravky osobní hygieny NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_489_Peroxid vodíku. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Chemické vlastnosti vod Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu chemické vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_498_KOSMETICKÉ EMULZE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_487_Testové otázky NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVY_32_INOVACE_483_Struktura vlasového stvolu NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ARENY. DEFINICE * Areny jsou uhlovodíky, které obsahují v molekule alespoň jedno benzenové jádro. * Starší název aromatické uhlovodíky.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
VYS_32_INOVACE_496_Dezinfekce NÁZEV ŠKOLY
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
Chemické vlastnosti vlasu III.
VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY
Výskyt vody v přírodě II.
Negativní vliv mycích prostředků I.
Okyselení a přitučnění kůže I.
AMONIAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_26.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mytí, smáčivost, emulgace I.
Chemické vlastnosti vlasu IV.
všechny animace a obrázky - archiv autora
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VYS_32_INOVACE_485_Chemické a fyzikální vlastnosti vlasů NÁZEV ŠKOLY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  KYSELINY – TEST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_26.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Chemické vlastnosti vlasu II.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VYS_32_INOVACE_486_Testové otázky NÁZEV ŠKOLY
všechny animace a obrázky - archiv autora
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_160_ KYSELINY
všechny animace a obrázky - archiv autora
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_490_Amoniak. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední odborná řemesel a služeb, Strakonice, Zvolenská 934 AUTORBc. Petra Turková TEMATICKÝ CELEKKadeřnické materiály ROČNÍK2. ročník DATUM TVORBY ANOTACE Prezentace je určena žákům 2. ročníku oboru Kadeřník na 20 – 25 min. Žáci mají možnost si po předešlém výkladu interaktivní formou zopakovat a procvičit získané informace. Lépe si zažijí vlastnosti, použití a účinky amoniaku, chemické sloučeniny, která je součástí mnoha kadeřnických materiálů. METODICKÝ POKYN Prezentace obsahují snímky, které žákům ujasní význam, vlastnosti a používání amoniaku. V závěru si budou moci pomocí otázek ověřit, jak této problematice porozuměli a zda znají všechny účinky této chemické sloučeniny. Hned po zodpovězení otázek si mohou ověřit správnost svých odpovědí.

AMONIAK

Vlastnosti amoniakuPoužití amoniakuÚčinek amoniakuSkladování a použití amoniakuNevýhody při používání

Vlastnosti amoniaku: plyn, lehčí než vzduch charakteristický zápach čpavku dobře rozpustný ve vodě zásaditá látka, pH

Použití Vlasová preparace – preparační roztok Barvení vlasů Odbarvování vlasů Odmašťovací účinky ( praní kartáčů, hřebenů, mrtvých vlasů)

Účinek amoniaku způsobuje zásadité prostředí alkalizuje jiné chemické látky otevírá šupiny kutikuly, umožňuje průnik do vlasu rozpojuje iontové vazby keratinu vlasu urychluje rozklad peroxidu vodíku

Skladování a používání amoniaku Skladujeme: v chladu ( teplo vytěsňuje) v tmavých lahvích lahve plníme max. do dvou třetin Používání amoniaku: opatrně, žíravina, leptá potřísněnou kůži zasaženou kůži omýt, ošetřit slabě kyselým roztokem

Nevýhody amoniaku Zápach Leptá potřísněnou kůži Může způsobit změnu barvy vlasů Poškození vlasů – vyšší koncentrace

Otázky k procvičení 1.Amoniak je : a) plyn b) kapalina 2. Amoniak je látka: a) zásaditá b) kyselá 3. V jakém kadeřnickém přípravku není amoniak? a)v odbarvovači b) v ustalovači 4. Hodnota pH amoniaku je: a)5 – 6 b) Vyber správnou odpověď:

Doplňte účinky amoniaku: 1. Způsobuje …………………. prostředí. 2. Rozpojuje ………………………vazby keratinu vlasu. 3. Otevírá ………………………… Kutikuly. 4. Urychluje …………………..... peroxidu vodíku. 5. ……………….. jiné chemické látky. 6. Usnadňuje ……………………. ostatních chemických látek.

Správné odpovědi: 1 a) 2 a) 3 b) 4 b) Druhé cvičení: První cvičení: 1.Zásadité 2. iontové 3. šupiny 4. rozklad 5. alkalizuje 6. průnik

Použitá literatura: Peterka, Kocourek,Podzimek. Materiály pro 1. – 3. ročník učebního oboru Kadeřník. 3. vydání, Praha: Informatorium, ISBN 80 – – 38 – 6.