Školní výlet Autor: Mgr. Ivana Tesařová
AnotaceDUM využívá školního výletu k seznámení s regionem. Obsahuje soubor č inností pro práci s mapou, sout ě ž, plán výletu. AutorMgr. Ivana Tesa ř ová P ř edm ě tVlastiv ě da O č ekávaný výstupVyužívá sbírek muzeí a galerií jako informa č ních zdroj ů pro pochopení minulosti. Druh u č ebního materiáluProjekt, exkurze Cílová skupinaŽáci 5. ro č níku Metodický postupJe sou č ástí DUM Datum
ŠKOLNÍ VÝLET 2013: DESTINACE: Vranovská p ř ehrada, hrad Vranov DATUM: 27. č erven 2013 CÍL: Poznávání regionu, odreagování na konci školního roku
PLÁNOVÁNÍ VÝLETU 1.Seznámení s oblastí, domácí úkol 2.Co víme o ř ece Dyji a Vranovské p ř ehrad ě 3. Objednání výletu a p ř íprava akce erie/vranovska-prehrada-477/
SEZNÁMENÍ S OBLASTÍ Práce s mapou: Vyhledejte na map ě č eské republiky ř eku Dyji s Vranovskou p ř ehradou a hrad Vranov. Za domácí úkol zjisti : a/ Kde pramení Dyje a do které ř eky se vlévá b/ Jaké má p ř ítoky c/ Které p ř ehrady leží naDyji d/ M ě sta, kterými tato ř eka protéká Jako bonus si m ů žeš nakreslit obrázek, který t ě zaujal a pak nám o n ě m n ě co povíš. Použiješ jej v sout ě ži.
DISKUSE NAD DOMÁCÍ P Ř ÍPRAVOU, SOUT Ě Ž „ P Ř ESÝPACÍ HODINY“ PRAVIDLA: Utvo ř te dv ě skupiny a vyndejte si mapy a blok. S použitím domácí p ř ípravy p ř ipraví každá skupina deset otázek, tzv. špek ů. Nap ř. : Co je na tomto obrázku? Které ř eky se vlévají do Dyje z pravého b ř ehu? Jak se také jinak ř íká vodní nádrži Nové Mlýny? Apod. Poté m ů že sout ě ž za č ít. Skupiny st ř ídav ě pokládají otázky a odpo č ítávají 1 minutu nebo použijí hodiny. D+HODINY
Vít ě zí samoz ř ejm ě skupina, která má víc zodpov ě zených otázek. Nyní zbývá už jen pár formalit a JEDE SE NA VÝLET!