Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Advertisements

Endogenní (vnitřní) pochody
Energie uvnitř planety Země
Krupobití krupobitím se rozumí jev, při kterém kousky ledu různého tvaru, velikosti, váhy a hustoty vytvořené v atmosféře dopadají na věc, a tím dochází.
PŘÍČINY A ŘEŠENÍ GLOBÁLNÍCH PROBLÉMŮ
Přírodní a civilizační rizika
Živelné pohromy Patrik Šmerda, 5 B.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Krajina a životní prostředí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přírodní katastrofy.
20.1 Vím, jak se chovat v krizových situacích.
Přírodní katastrofy.
Přírodní katastrofy Jitka Brabcová Miroslav Kottek.
Šablony GEOLOGIE 24. Vnitřní gelogické děje
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Přírodní a civilizační rizika
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
Biotické krize a globální ekosystémy v historii Země – část XII.
Endogení geologické děje
... aneb Proč se země chvěje
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s různými druhy živelných pohrom.
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
Člověk a příroda Šárka Košťálová 8.B.
Možnost vzniku technologických havárií v důsledku přírodních katastrof P. Dobeš ) P. Danihelka, J. Řeháček, P. Poledňák ,
3) Atmosférické poruchy, sesuvy půdy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Globální problémy světa – ekologické katastrofy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Energie tuhého tělesa VY_32_INOVACE_ března 2013
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Krajina a životní prostředí. Krajina Krajina – jakákoliv část zemského povrchuKrajina – jakákoliv část zemského povrchu Krajina se skládá z mnoha prvků.
Mimořádné události. OBSAH: Právní základ Vymezení základních pojmů Příčiny, následky pohrom /MU, (dominoefekt) Typy pohrom / MU Analýza rizika (identifikace.
ZÁKONNÁ POJIŠTĚNÍ - teorie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Mechanika tuhého tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
47. Vím, jak reagovat za mimořádných situací I. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_mimořádné situace 1 Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KONCEPCE ENVIRONMENTÁLNÍ BEZPEČNOSTI Základní dokumenty Bezpečnostní strategie NATO Mezinárodní strategie pro snižování rizika katastrof OSN.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Podmíněné pravděpodobnosti
Rozdělení četností 13. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190224
Přírodní katastrofy a člověk
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213
Člověk tohoto století Tematická oblast
Nejčastější přírodní katastrofy
SVALOVÁ SOUSTAVA ČLOVĚKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
LITOSFÉRA zemětřesení
Důsledky globální změny klimatu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Vnitřní a vnější geologické děje
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. Přírodní a civilizační rizika VY_52_INOVACE_ května 2014

2 Word Risk Index Mapa katastrof 7 nejničivějších přírodních katastrof v dějinách lidstva Global Risks Forecast The International Disaster Database

3 Dělení přírodních ohrožení z geologického hlediska: endogenní exogenní podle prostředí vzniku: vesmírné atmosférické hydrosférické litosférické biologické technologické

4 I. Tektonika a) Vulkanismus lávové proudyproudy spad popelapopela žhavá prachoplynová mračna sesuvy sopečné bahnotoky povodně tsunami

5 b) Zemětřesení zemní praskliny, posuny bloků sesuvy, řícení, laviny,, záplavy, tsunami poškození plynovodů a elektrického vedení - požáry

6 II. Svahové pohyby příčiny: - jsou následkem jiných hazardů - lidská činnost pomalé – soliflukce středně rychlé – sesuvy rychlé pohyby – řícení, laviny

7 a) cyklóny b) sněhové bouře c) písečné a prachové bouře d) bouřky s nebezpečnými jevy - blesky - přívalové deště - kroupy - tornáda - supercely III. Atmosférické hazardy

8 a) sucho b) požáry c) povodeň d) bouřlivý příliv e) tsunami IV. Ostatní hazardy

9 chemizace prostředí exhalacemi odpady nukleární hrozby hlučnost prostředí Civilizační rizika

10 důsledky: – narušení ekologické rovnováhy – zdravotní stav člověka – ohrožení biodiverzity

11 Deset nejhorších ekologických katastrof