Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: správa, armáda, gladiátoři, triumvirát Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: ŘECKO 7, Makedonie Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Alexandr Veliký Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace:
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 1 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Helada a Helénové Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
 III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  VY_32_INOVACE_96  Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/  Jméno autora: Mgr. Gita Vespalcová.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: kultura, školství, náboženství Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 6/2012.
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora.
ÚVOD DO STUDIA DĚJEPISU DĚJEPIS,HISTORIE – je to vědní obor, který se zabývá studiem a popisováním minulosti Je to školní vyučovací předmět, ve kterém.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 3 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Archaické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_12_ Státní vyznamenání Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ANTIKA 4 DĚJINY ŘÍMA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Inf Počítač a lidé s handicapem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_41D9 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ /1. 4
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
počátek našeho letopočtu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_01 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Římské výboje v západním Středomoří
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
3. st. Krize říma za principátu opakování – krize republiky, triumviráty, císařství.
Římská republika uč. str.105.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Revoluce ve Francii
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_ČESKÝ JAZYK
Politická a sociální krize římské republiky
Politická a sociální krize římské republiky
EGYPT VE STAROVĚKU.
Římská republika.
Římská republika uč. str.105.
Krize římské republiky
Československá republika-demokratický stát
u Trasimenského jezera
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Římská republika uč. str.105.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_DĚJEPIS
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: správa, armáda, gladiátoři, triumvirát Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 6/2012

Jak spravovat velkou říši? počet římských provincií narůstá ty zásobují Itálii levnými potravinami a řemeslnými výrobky narůstá počet otroků staví se VILLY = středně velké statky -polnosti, zahrady, obytná budova, sklady, sýpky, stáje a dílny -využívají menší počet otroků LATIFUNDIE = velké statky

Armáda udržuje provincie v poslušnosti základem římského vojska jsou ŽOLDNÉŘI – dostávají plat = ŽOLD vojsko je vybaveno výzbrojí a potravinami na účet státu

Gladiátorské hry bojují otroci cvičení k boji = GLADIÁTOŘI zápasí mezi sebou na život a na smrt v arénách k pobavení Římanů

Spartakus vedl jedno z největších povstání otroků chce vyvést otroky z Itálie – nepodařilo se Spartakus padl v boji stal se symbolem hrdiny bojujícího za svobodu 6 tis. zajatých otroků bylo ukřižováno podél silnice do Říma

První triumvirát dohoda tří vládců – tri = tři POMPEIUS CRASSUS CAESAR

Gaius Julius Caesar trpíval bolestmi hlavy a epileptickými záchvaty ovládl celou Itálii a bez boje dobyl Řím stal se diktátorem, kterého podporovalo vojsko

15. března 44 př.n.l. byl při příchodu do senátu Caesar zavražděn skupinou politiků nastávají v celé říši zmatky a války vytváří se Druhý triumvirát: Antonius, Lepidus a Octavianus  po 14 letech vyšel z bojů o moc vítězně Octavianus, který sjednotil celou římskou říši

zdroje: x-Wells_0706_054.jpg /Gladiators.jpg %28color%29.jpg/220px-Retiarius_stabs_secutor_%28color%29.jpg Spartacus1.jpg ccessKeyId=AKIAI6WLSGT7Y3ET7ADQ&Expires= &Signature=%2FyqilU2yn1SHr33 84Se0As1M4EI%3D LINHART, Jiří. Dějepis 6 pro základní školy a víceletá gymnázia: učebnice. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2007, 152 s. ISBN